Folks egna sanningar

Sv: Folks egna sanningar

hahahaha.....nä det har du rätt i....inte när det är på denna nivån. Då är det rent av underhållande ;)

KL

Under en period körde han taxi i byn...men egentligen var taxikörandet en täckmantel för hans polisjobb. Vilket var bra för det rådde brist på sånna i vårat lilla samhälle :sneaky:

Japp, en på mitt jobb hävdar att alla samer äger en egen helikopter, för de har de fått av staten.

Samma person hävdade bestämt att kräkla var en svamp och ingenting annat. BASTA!

Kan du inte höra om personen har något bra tips på var man plockar kräklor? Kyrkparker kanske?

En som jag jobbade med för många år sedan, menade att necessär faktiskt heter "resenär". Det är ju så gulligt och på sätt och vis logiskt att det inte var lönt att argumentera emot. Till slut sa vi allihopa att "medicinen ligger i resenären".

En som jag jobbade med för många år sedan, menade att necessär faktiskt heter "resenär". Det är ju så gulligt och på sätt och vis logiskt att det inte var lönt att argumentera emot. Till slut sa vi allihopa att "medicinen ligger i resenären".

Ett ex trodde att necessär hette ecessär :D

Jag har en kompis med massa egna sanningar. Alltifrån vad ett enkelt vetbesök kostar till hyra och inkomst. Oftast är det saker som kvittar helt, ibland saker som sårar men ofta finns det vittnen till det skedda som kan berätta hur det egentligen gick till...

*kl*
Jag har delat stall med en sån där messerschmidt. Nån gång påstod han att det var olagligt att ha sin häst oförsäkrad. När han faktiskt insåg orimligheten i det så var det tydligen bara ett måste för att stå uppstallad i stallet, vilket såklart inte heller stämde. I övrigt var det många olika idéer om hästarnas skötsel, bla så var hans egen häst enormt överviktig (ca 700kg till 165cm häst...) men det var vi andra som gav våra för lite mat så de var undernärda :smirk: När jag till slut fick nog och sa ifrån så slutade han prata med mig helt tills han flyttade från stallet :D

Jag, herregud! Det där med övervikt på hästar, fodring och skoning tycker jag är ett intressant kapitel. Sure, många har ju olika tankar och idéer men en del är ju så totalt ute och seglar. Typ hästen SKA HA kraftfoder även om den är rund, bara går i hagen och lätt skulle kunna klara sig på grovfoder. Korn är bra för ditten och datten osv... Känsligt som 17 är det ofta dessutom :P

Hag får ofta höra att mina hästar borde ha mer fläsk, veterinärer brukar dock tjoa glatt över att de inte är överviktiga eftersom så många, inte minst ponnyer, är väl runda.

Den där karln är ute och seglar om det mesta, och mest synd är det om hans stackars häst!

Ibland kan man få rejält ont i magen. Har en bekant var häst är dubbelhalt fram pga olika orsaker, men det vill hen inte se :(

Jag vet någon som påstår att judar inte finns. Det går inte att begripa varför, men det ska visst vara något genetiskt.

Har ni några roliga eller lite skrämmande exempel på folk som har "sina egna sanningar"?

I England vet alla att man inte får spola i toaletten i Sverige efter 22.00. (antar att de menar Schweiz men trots den regeln så går det att göra undantag även där).

90 000 sjöar kan Sverige inte ha för det finns inte så många sjöar.

Alla jag känner i Schweiz bor i hus där den regeln efterföljs stenhårt. Likaså var det väldigt noga där jag bodde.

En "sanning" som hela tiden dyker upp är att ett vindkraftverk aldrig ens levererar så mycket energi som det krävdes för att tillverka och bygga verket.

Sambon har några helt underbara sanningar ibland. Engång lät det såhär:

"Jo men påven, han pratar ju alla jordens språk!..."

Eh. Nej. :crazy:

Min mamma har sanningar om varmblod (travare).

"En brun häst är ett varmblod."
"Varmblod är livsfarliga."

Min är inte en sån "livsfarlig" en, för han är fux och inte brun...

En bekant säger att alla som rider travare har en egen ridstil som förstör sitsen. Jag trodde hen menade montéryttare först men det är alltså vid skogs/dressyr/hopp som det gäller.
Det blev ännu intressantare när hen påstod att jag förändrade min sits utifrån om jag satt på kbl, vbl eller hbl :D. Konstigt att min instruktör har missat den sitsförändringen eftersom den är så tydlig :angel:

Annars har vi en person på bygden som är fenomenal på att koka ihop egna sanningar utifrån hur hen kan bli gynnad utav det. "Tyvärr" är hen genomskådad av de flesta så det är ingen som tror på hen längre.

En "sanning" som hela tiden dyker upp är att ett vindkraftverk aldrig ens levererar så mycket energi som det krävdes för att tillverka och bygga verket.

Hade en ägare av snurror på besök nyss, han skrattade gott!
Låt folk tro det tyckte han!
(han har nog gott om pengar.... om man tittar på livsstil och bil...)

*Jenny*

Ja, många saker har man hört genom åren.
Största "sanningen" var nog den som jag stötte på som vetassistent.
Ni anar inte hur många "spruträdda" hästar jag vaccinerade. Utan en reaktion. Vissa ägare fick jag visa att sprutan var tom för att de skulle tro på mig :)
Sen att jag vaccinerat min egen utan problem och sen höll på bli mördad av samma häst när jag för första gången i hennes liv skulle ge henne penicillin, det talar vi tyst om hahah :)

Det finns dom som tror att en 2000 år gammal bok som handlar om talande ormar och ark med hundratusentals djur och människor som kan gå på vattnet osv, är sann!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 597
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar