Folks egna sanningar

Sv: Folks egna sanningar

En ridskolechef i trakterna hävdar bestämt att ingen travhäst kan arbeta korrekt under ryttare, eftersom travare är fysiskt inkapabla till det. De ägare som påstår annat inbillar sig bara. True story - personen ifråga gav min f.d. medryttare en 15 minuter lång lektion om ovanstående, och tillika skälet till varför travare borde slaktas efter karriären på banan och aldrig ridas på.

En granne en bit bort på vägen skryter om den ena travvinsten efter den andra och har gjort så under alla år jag bott här. Konstigt då att skogen är skövlad, kåkarna förfaller mer och mer och andelen i hästar blivit mindre och mindre i allt färre hästar. Dessutom är "maskinparken" nu i ett sånt skick att det inte finns batterier ens i hans gamla vrak till traktor.

kl

Barnens faster berättade för mig att eftersom barnens pappa var död så var det hon som fick hans del av vårdnaden. Det skulle alltså betyda att hon hade rätt att bestämma över barnen också och hon gillar inget jag gör. Eller gillade då eftersom det är många år sedan nu. Jag hoppas att hon mognat lite, hon närmar sig 50 år nu så det känns som om det är dags för det.

Det finns människor som är helt övertygade om att elallergi existerar.
Det finns människor som är övertygade om att varannan veckas boende är bäst för barnen.
Det finns människor som är övertygade om att barfotahästar mår bättre än de hästarna som har skor.

Tänk om människor bara kunde tänka liiite kritiskt och ha lite kött på benen innan de på ett så övertygat vis köper någonting fullt ut.

En "sanning" som hela tiden dyker upp är att ett vindkraftverk aldrig ens levererar så mycket energi som det krävdes för att tillverka och bygga verket.

Det har jag också fått höra när jag tänkt högt kring att ha en egen snurra på gården. Var kommer sånt ifrån?

Men hjälp:crazy:...... Vilken skräck om en sådan sak faktiskt va sann.....

Ja och det var inte långt efter att han dog så jag var helt nere i skiten så att säga och blev vettskrämd av vad hon sa. Minns jag tog upp det här på buke då, och blev lugnad av att det inte var sant :)

En kollega förklarade för mig här för några veckor sedan, att det var lätt att se på en Schäfer om det var en hane eller en tik. Hennes dotters tik kunde inte ha varit en hane, för den Schäfern är långhårig och är de långhåriga så är det en tik. Det finns inga långhåriga hanar.

Ehhh ja :p

*ASG*

Det ska jag tala om för grannens långhåriga lufs till schäferhane i kväll. :p

En kollega förklarade för mig här för några veckor sedan, att det var lätt att se på en Schäfer om det var en hane eller en tik. Hennes dotters tik kunde inte ha varit en hane, för den Schäfern är långhårig och är de långhåriga så är det en tik. Det finns inga långhåriga hanar.

Ehhh ja :p

Det där är en kommentar som min dotter hade kunnat säga. Senast i går sa hon att det syns att min häst är en flicka för hennes man och svans är längre än pojkarnas där! :D Min dotter är en sådan där finurligt klok 6 åring dock, hur ung är din kollega? :p

I England vet alla att man inte får spola i toaletten i Sverige efter 22.00. (antar att de menar Schweiz men trots den regeln så går det att göra undantag även där).

Jag bodde i Schweiz i över två år och har aldrig hört talas det. Däremot så har jag blivit ombett att inte tvätta efter klockan 22:00, men det känns som en standardregel även i Sverige.

Nä, måste vara de där tokarna i franska delen av landet :angel: ;)

Haha yes! I Genève är det så i alla fall.

Har en bekant som brukar bjuda på de mest fantastiska historierna. Hon har haft ett förhållande med minst två kända män i Sverige (hon var med i ett avsnitt av ett program en gång, så nu har givetvis hela Sveriges kändiselit hennes nummer). En av dessa män var gift och hade precis blivit pappa under tiden de var tillsammans, stackars honom och hans samvete!

Min personliga favorit är dock när hon pratade med mig om någon form av sex (som skulle ske genom meditation och därför fungerade utmärkt att ha på distans).
Nu är ju denna tjej (givetvis) mycket medial (håll i hatten!), och är öven öppen för alla världar. Det kom fram att hon hade testat denna typen av sex med....

(håll hårdare i era hattar!)

En död man!

Som kom till henne på nätterna. Och så hade de fantastiskt sex.
Hur han kontaktade henne för att bestämma träffar?

Facebook!

Å andra sidan så finns det väl någon slags trygghet i att veta att man kan checka in och puffa folk även i nästa värld.

kl
En bekant påstod att om man rider en travare så blir den ett halvblod.. Hans flickvän hade en häst (vbl. travare..) och är han visade kort på den så hade den en frysmärkning. När vi påtalade för honom att det ju var en travare så blev han och tjejen sura, för dom är bara travare på banan, nu var den ju en ridhäst, alltså ett halvblod! Vi gav upp diskussionen, dom gav sig inte...

Kl

En bekant till oss hävdar att en fartkamera kan kolla bilarnas hastighet på en kilometers håll oavsett sikt.

En vän min far hade i ungdomen utifrån Smålands djupaste skogar hyrde ut ett rum till en mörkhyad man på 70-talet. Han hävdade sedan på fullaste allvar att den mörke mannen färgat av sig på både dörrkarmar och sängkläder.

En annan bya-stjärna köpte pizza i grannhålan, den var dock så äcklig att han slängde ut den genom fönstret. Nästa morgon låg där tre döda rävar. :cautious:

Sant!

Ni ska få en historia berättad av byns mytoman. Den lyder ungefär såhär....

Han jobbade på en oljeplattform när den plötsligt började brinna!! Det var givetvis han som upptäckte branden. Eftersom han även är branmann ( näää..) så försökte han släcka branden men förjäves. Så folk började hoppa i vattnet ( det är ju så nära till vattenytan på en oljeplattform) En stor lyftkran höll på att välta så vår hjälte springer fram och håller upp den så den inte ska trilla i skallen på dom som ligger i vattnet, samtidigt som han skriker "Tänk inte på mig, rädda er själva"....Vilket de gör medans han står kvar och håller kranen medans den brinnande plattformen sjunker....

Nu är spänningen olidlig va? :nailbiting:
Nu börjar de RIKTIGT roliga.... Vår hjälte hoppar från plattformen i sista sekunden och i hoppet bryter han armen. Alla har blivit räddade men de har GLÖMT vår hjälte!! :(
Så han simmar i 10 dagar med den brutna armen och fångar fisk med den friska...När han kommer in till Norges kust så står folket på bryggorna och väntar på honom. De kastar kransar i vattnet och ropar länge leve XXX

Utöver att han är en brandman som jobbat på oljeplattform så är han även polis och lite andra "fräna" yrken. Men jag har bara sett han som dörrvakt på bykrogen ;)

Några lustigkurrar i byn har skrivit en sång om vår hjältes bravader som jag tror de flesta som kan klinka på en gitarr har lärt sig :D

:rofl:
Föder han även upp ardennrar och uppfinner tulpanmaskiner som utklassar allt som har med tulpaner att göra i Holland?:p

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 597
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 698
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar