Sv: Folks egna sanningar
på tal om mytomaner, en oslagbara klassikern
http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs
på tal om mytomaner, en oslagbara klassikern
http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En "sanning" som hela tiden dyker upp är att ett vindkraftverk aldrig ens levererar så mycket energi som det krävdes för att tillverka och bygga verket.
Men hjälp...... Vilken skräck om en sådan sak faktiskt va sann.....
En kollega förklarade för mig här för några veckor sedan, att det var lätt att se på en Schäfer om det var en hane eller en tik. Hennes dotters tik kunde inte ha varit en hane, för den Schäfern är långhårig och är de långhåriga så är det en tik. Det finns inga långhåriga hanar.
Ehhh ja
I England vet alla att man inte får spola i toaletten i Sverige efter 22.00. (antar att de menar Schweiz men trots den regeln så går det att göra undantag även där).
Ni ska få en historia berättad av byns mytoman. Den lyder ungefär såhär....
Han jobbade på en oljeplattform när den plötsligt började brinna!! Det var givetvis han som upptäckte branden. Eftersom han även är branmann ( näää..) så försökte han släcka branden men förjäves. Så folk började hoppa i vattnet ( det är ju så nära till vattenytan på en oljeplattform) En stor lyftkran höll på att välta så vår hjälte springer fram och håller upp den så den inte ska trilla i skallen på dom som ligger i vattnet, samtidigt som han skriker "Tänk inte på mig, rädda er själva"....Vilket de gör medans han står kvar och håller kranen medans den brinnande plattformen sjunker....
Nu är spänningen olidlig va?
Nu börjar de RIKTIGT roliga.... Vår hjälte hoppar från plattformen i sista sekunden och i hoppet bryter han armen. Alla har blivit räddade men de har GLÖMT vår hjälte!!
Så han simmar i 10 dagar med den brutna armen och fångar fisk med den friska...När han kommer in till Norges kust så står folket på bryggorna och väntar på honom. De kastar kransar i vattnet och ropar länge leve XXX
Utöver att han är en brandman som jobbat på oljeplattform så är han även polis och lite andra "fräna" yrken. Men jag har bara sett han som dörrvakt på bykrogen
Några lustigkurrar i byn har skrivit en sång om vår hjältes bravader som jag tror de flesta som kan klinka på en gitarr har lärt sig