Folk som ska störra under morgonrutiner

Sv: Folk som ska störra under morgonrutiner

kl
Har en kollega som kan ringa 3-4 ggr på förmiddagen OCH även lämna meddelande. Då jag oftast jobbar eftermiddag (fritidsledare) - precis som hon också oftast gör så skyndar jag mig att ringa när jag börjar mitt pass då jag tror det är viktigt. Då får jag frågan om det är ok att hon bakar bullar på vårt gemensamma pass 4 dagar senare...
På vår förvaltning finns en assistent som också kan ringa 4 ggr på förmiddagen OCH maila OCH ringa på alla tillgängliga nummer på jobbet OCH maila kollegorna att JAG måste svara på mailet hon skickat dagen innan (då jag varit ledig). Vad mailet gäller? Hon efterlyser vem som handlat korv då en faktura inte har rätt referensnummer. AKUT ärende eller hur?

Jag förstår inte problemet. Om någon sms'ar mig på morgonen så svarar jag när jag kan. Om jag skulle bli störd i mina morgonritualer för minsta sak skulle jag aldrig komma iväg till jobbet. Men jag är inte så lättstörd.

Handlar delvis att vissa personer inte släpper om man inte svarar på meddelanden inom 5-10 minuter. Detta råkar vara en sån person.

Jag stör mig inte på att bli kontaktad. Men jag kanske är härdad? Har en mormor som tycker att det är akut jättelivsviktigt med frågor som "Vad gör du?". Och hon vill ha svar direkt. Vilket har lett till att jag titt som tätt smsar när jag står i duschen eftersom jag annars inte får vara i fred :p Ett duschscenario där jag inte har telefonen med kan annars se ut så här:

Facebook: "vad gör du?"
Sms, en halv minut senare: "Vad gör du?"
Sms, en minut efter det: "Hur mår du?"
Sms, igen: "Har du varit i skolan idag?"
... 2 minuter väntetid...

Telefonen ringer och ringer och ringer och ringer. Jag svarar inte.
Telefonen ringer igen, direkt efter att den precis slutat ringa.
Telefonen ringer tredje gången gillt.

Jag har hunnit duscha klart, ringer upp med ett "Du har ringt... En miljon gånger".
"Jag undrade bara vad du gör"

... Av någon anledning blir jag inte ens irriterad längre. Förutom när jag lyssnar på musik, för då stoppas den :grin:

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 343
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 959
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka