Folk som ska störra under morgonrutiner

Sv: Folk som ska störra under morgonrutiner

Jag brukar vara ganska rak om någon ringer medans jag äter, jag svarar med: Mitt i maten.
Åh jag tycker att det är så otrevligt att svara så. Som att det är den som ringers fel att du svarar mitt i maten.

Jag har aldrig upplevt detta som ett problem. Ibland kan det ta mig många timmar att svara även på viktiga sms av den enkla anledningen att jag inte får ha mobilen med mig på jobbet. De som kan tänkas vilja få tag i mig får ringa till anstaltens bevakningscentral och det numret har jag inte lämnat ut till särskilt många. (Givetvis går det att hitta ändå på myndighetens hemsida men det sållar bort de flesta.)

Får jag sms på morgonen så svarar jag om jag anser det vara viktigt. Det gör jag isf under tiden jag sitter på toaletten eller borstar tänderna eller släpper ut hunden. Simultanförmåga helt enkelt :p

Jamen verkligen, det är så olika när folk äter middag. Låt bli att svara då, kan jag känna. Eller svara och säga att man ringer upp efter maten.

Precis! Jag svarar i princip alltid men säger trevligt "du, jag käkar, var det nåt superviktigt eller kan jag ringa när jag ätit upp?". Ingen har problem att förstå det.

Om man nu är så upprörd över att störas när man käkar så föreslår jag som du att man stänger av ljudet på mobilen eller nåt.

Precis! Jag svarar i princip alltid men säger trevligt "du, jag käkar, var det nåt superviktigt eller kan jag ringa när jag ätit upp?". Ingen har problem att förstå det.

Om man nu är så upprörd över att störas när man käkar så föreslår jag som du att man stänger av ljudet på mobilen eller nåt.

Ja det är bättre att säga så för den som ringer kan inte veta om man äter just då. Säger någon så så frågar jag om denna kan ringa upp mig när det går. Fattar mig kort för att ej störa. Eller som ditt tips är oxå bra. Att stänga av helt alt ljudlöst

Åh jag tycker att det är så otrevligt att svara så. Som att det är den som ringers fel att du svarar mitt i maten.
Du får gärna ta med resten av inlägget anser att det är ganska så viktigt i samanhanget. Så jag klipper in det här:

Jag brukar vara ganska rak om någon ringer medans jag äter, jag svarar med: Mitt i maten. Då brukar folk ge ett bra svar på en gång, typ jag ringer lite senare eller kan ringa upp när jag ätit klart å så vidare. Gäller dock att det är en person som inte tar illa upp.

Med andra ord jag svarar inte så till alla personer, utan till personer jag vet att jag kan svara så till.

Jag har aldrig upplevt detta som ett problem. Ibland kan det ta mig många timmar att svara även på viktiga sms av den enkla anledningen att jag inte får ha mobilen med mig på jobbet. De som kan tänkas vilja få tag i mig får ringa till anstaltens bevakningscentral och det numret har jag inte lämnat ut till särskilt många. (Givetvis går det att hitta ändå på myndighetens hemsida men det sållar bort de flesta.)

Får jag sms på morgonen så svarar jag om jag anser det vara viktigt. Det gör jag isf under tiden jag sitter på toaletten eller borstar tänderna eller släpper ut hunden. Simultanförmåga helt enkelt :p
Damit jag är ju upptagen med att vifta runt med den andra handen när jag borstar tänderna :D

Viftar så klart :D

Du skulle sett mig när jag precis börjat medicineringen tog mig tio minuter/en kvart å borsta tänderna, höll inte ens i tandborsten större delen av tiden :D

Men alltså.. EN person sms-ar EN gång - och det leder till en tråd på buke om "folk som stör under morgonrutiner"?

Om jag skulle skapa en tråd om varje enstaka minimal grej som irriterade mig lite under dagen så skulle jag inte få göra annat:laugh:

Gå vidare i livet, för sjutton;)

Specificerade jag att det bara var ett sms ;)

Tillägg: Började skriva en sak men sen så lyckades jag mixtra runt texten så det fick vara.

Senast ändrad:

Puh, det verkar ansträngande! Jag är oändligt effektiv på morgonen, särskilt de morgnar som jag börjar 6.45 och innan dess ska hinna lämna dottern på dagis.

Numera är jag tillbaka på normal tandborstningstid. Jag klarar inte av att stressa på morgonen då blir allting fel av nån anledning. Men jag börjar lite senare än dig.

Jag hatar att bli störd i min morgonrutin, men då är det oftast sambon som oväntat vaknat tidigt och envisas med att försöka föra ett samtal med mig... Oviktiga sms ignorerar jag tills jag vaknat

Gud ja, de mornar (som tur är väldigt få) som vi kliver upp samtidigt här hemma blir jag jätteirriterad för att stackars maken vill föra nån slags konversation med mig. Jag vill ju bara vara ifred tills jag vaknat! Ett sms är jättelätt att ignorera, det tar ju inte illa upp (och personen bakom smset skiter jag högaktningsfullt i) maken däremot, han kan ta illa upp när jag fräser och snäser.
Ibland blir jag till och med irriterad på hunden för att han är så pigg och glad :o Jag har dock tillräckligt stor självkontroll för att inte visa det ;)

Blir inte nämnvärt brydd om någon ringer eller skickar meddelande innan jag kommer på jobbet, kan jag svara gör jag det, annars ringer jag upp när jag sitter i bilen.

Det jag dock stör mig enormt på under tidig morgon är när det tycks tro av folk att jag är tidig på jobbet för att jag är surrasugen. I perioder när det är mycket att göra är jag väldigt tidig på jobbet. Detta gör att jag när de som börjar sju kommer insläntrande i god tid innan sitt jobb är jag redan fullt koncentrerad. Nej då ses mitt envetna knappande på datorn som en inbjudan till att i lugn och ro slå sig ned på min besöksstol sörpla lite på kaffet och försöka få igång ett samtal med mig O_o. Vi sitter i glasburar så även om jag drar igen min dörr syns jag, och tydligen så ser det ut som att jag söker full socialkontakt när jag sitter instängd i min holk. Det retar mig. Dessutom brukar jag tappa takten efter det. Även om jag muttrat ut dem, med ett fränt "har jättemycket att göra". Det stör min morgonrutin!

Jag hade ett ragg en gång, som ringde mig vid 7 på morgonen när jag började jobba kl 07.30, och undrade vad jag gjorde? :banghead:

Det blev inget mellan oss... :sneaky:

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 343
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 959
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka