Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har förstås rätt. Det kunde givetvis varit värre också!
Summa summarum, så var det en hel del arbete, och det bliv ju bättre. Men han är fortfarande vek. Vad det beror på vet ingen, och båda hans föräldrar ser normala ut. Hingsten avkommor har tidigare inte blivit veka bak.
Nåväl, jag är glad för honom och han lär få svikt i stegen.
Ja det är mkt jobb med avel och föl som inte föds helt korrekta det kan jag skriva under på.. Det kan finnas längre bak i stammen eller en slump helt enkelt. Har haft både hopp och dressyrhästar med veka kotor som med rätt träning har funkat fint ändå så förhoppningvis blir det ridhäst av din pålle också. :)

Ja det är mkt jobb med avel och föl som inte föds helt korrekta det kan jag skriva under på.. Det kan finnas längre bak i stammen eller en slump helt enkelt. Har haft både hopp och dressyrhästar med veka kotor som med rätt träning har funkat fint ändå så förhoppningvis blir det ridhäst av din pålle också. :)
Pappan är efter en dressyrhingst, vilken ser ut att vara något vek bak, så du kan ha helt rätt i detta.

En annan reflektion jag gjort är att han föddes lite tidigare än beräknat och benen var proportionellt otroligt smala och långa till en liten liten kropp. Vet inte om det spelade någon roll? Å andra sidan var han rak och fin i övrigt.

Min lilla pojk å min kära make! Denna fölunge är så trevligt social och gosig! Kommer och vill bli kelad men tuggar lite försynt också, börjar dock bli kaxigare. Blir en månad på torsdag. ( Å inte så liten är han heller )
Ska bli spännande om en svart skönhet finns därunder det älg grå ;)!
Han är inåttåad, mest vänster. Vi har börjat raspa lite men jag vet inte om man kan påverka så mycket?
0BBD365F-837B-4DC9-9B3A-38A8FBFB4FF8.jpeg

Tjoho! :)
Fick reda på idag att Marvin är med på den ordinarie listan, dvs.ej reserv. Och jag betalade in anmälningsavgiften på en gång ( Man hade till kl.18.00 nästa dag på sig att betala när man kommer in som reserv, annars går platsen vidare till nästa reserv). Så nu är vi med! <3

Min lilla pojk å min kära make! Denna fölunge är så trevligt social och gosig! Kommer och vill bli kelad men tuggar lite försynt också, börjar dock bli kaxigare. Blir en månad på torsdag. ( Å inte så liten är han heller )
Han är inåttåad, mest vänster. Vi har börjat raspa lite men jag vet inte om man kan påverka så mycket? Visa bifogad fil 96776
Hur hög är han? 😍

Han är inåttåad, mest vänster. Vi har börjat raspa lite men jag vet inte om man kan påverka så myck
Hur hög är han? 😍
Vet inte nu men var väl närmre 115 som nyfödd . Har inte mätt honom nu.

Han är inåttåad, mest vänster. Vi har börjat raspa lite men jag vet inte om man kan påverka så mycket?

Jo, man kan påverka jättemycket om man börjar tillräckligt tidigt, om han redan är en månad gammal skulle jag ta ut någon som är duktig på fölkorrigering så snabbt som möjligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 988
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
553
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama