Hur säkrar du dem?Halmbalar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur säkrar du dem?Halmbalar
Jag skrittade typ 10 min barbacka i hagen häromdagen, Nova tyckte det var superkonstigt först när jag hoppade upp.Idag bestämde jag mig för att börja sätta igång mamman till Nopreza.
Har inte ridit henne sedan i mars så längtan börjar bli stor.
Framför allt så är hon väldigt tjock, är väldigt lättfödd. Veterinären tyckte det var bra om hon får röra på sig lite, har lagt på sig en del fettdepåer.
Nopreza tyckte det var väldigt spännande att matte helt plötsligt satt på mamma och kunde klappa uppifrån.
Visa bifogad fil 97054
har ni några tips på ok, billig och enkel lösning på fölvägg fram? Kommer användas Max typ 5 gånger så vill ju inte spendera en förmögenhet, men dom måste åka säkert.
men vilken otur!Dubbelsidig hovbensfraktur fram löd diagnosen igår. Hur hon lyckats med det är en gåta... frakturen har i sin tur förstärkt hennes x-benthet som hon är född med och gett en brytning i benstället. Det var den vanligaste typen av fraktur på föl med god prognos men kräver ett antal veckor i helt plan gräshage typ fotbollsplan så jag har ägnat morgonen åt att stängsla in 4 tårtbitar som vi kan slussa dem mellan framöver. Nu går de iaf ute och hon levde när jag gick därifrån för 15 minuter sen. Det var i grevens tid de kom ut för jag vaknade i morse av att hon stod och "mördade" boxen genom att hoppa som en gasell upp och ner och hit och dit. Jag hatar verkligen att ha föl och unghästar på box.
Återbesök om 10 dagar då min veterinär vill hämma tillväxtzonerna i höger framben med stötvåg och räta upp henne. Vi började igår så får vi se vad effekten blir.
Vilken otur, hoppas hon repar sig fint!Dubbelsidig hovbensfraktur fram löd diagnosen igår. Hur hon lyckats med det är en gåta... frakturen har i sin tur förstärkt hennes x-benthet som hon är född med och gett en brytning i benstället. Det var den vanligaste typen av fraktur på föl med god prognos men kräver ett antal veckor i helt plan gräshage typ fotbollsplan så jag har ägnat morgonen åt att stängsla in 4 tårtbitar som vi kan slussa dem mellan framöver. Nu går de iaf ute och hon levde när jag gick därifrån för 15 minuter sen. Det var i grevens tid de kom ut för jag vaknade i morse av att hon stod och "mördade" boxen genom att hoppa som en gasell upp och ner och hit och dit. Jag hatar verkligen att ha föl och unghästar på box.
Återbesök om 10 dagar då min veterinär vill hämma tillväxtzonerna i höger framben med stötvåg och räta upp henne. Vi började igår så får vi se vad effekten blir.
Fy vilken otur ! Men så fin hon ärVisa bifogad fil 97126Visa bifogad fil 97126Den lilla illbattingen hamnade iaf på bild igår medan vi väntade på röntgen. Det är en stor tjej.
Nova gnäggar också när jag kommer, känns i hela hjärtat och precis som du skriver så känns det verkligen att det är min lilla häst Hon är också jämt lös när vi pysslar. Lyfter alla benen, tvättade baken o svansen igår, inga problem. Flyttar för lätt tryck och bara flyter med.Calle, Sveriges snällaste föl. Jag borstar av flugägg på honom i hagen, lös, igår gnäggade han när jag kom och jag tror jag landar i att detta är mitt föl. Mitt första föl. Stressen och oron börjar släppa. Jag har ett föl. Med världens bästa mamma.Visa bifogad fil 97185
Calle, Sveriges snällaste föl. Jag borstar av flugägg på honom i hagen, lös, igår gnäggade han när jag kom och jag tror jag landar i att detta är mitt föl. Mitt första föl. Stressen och oron börjar släppa. Jag har ett föl. Med världens bästa mamma.Visa bifogad fil 97185
Fy f*n vad jobbigt, @Fritidsryttare! Men skönt att det ändå är bra prognos mitt i allt elände...!
Här är det mammahäst som blivit skadat, hon ser ut att ha slåss med något av dom andra stona, för hon var full i sår när jag kom i går, inkl et stort på "överarmen" som blivit infekterat och jättesvullet. Betesägaren hade kollat hästarna kvällen innan utan att se det, dåligt tycker jag!
Nu står dom på box och jag åker ner i em för att se om hon har feber eller är halt, i så fall får de komma hem... alltid måste det vara något, liksom..