Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mammahäst: "Hej lilla gumman, vill du klias lite? Äta?" Äta blev svaret.Ja, men nåt måste man ju försöka hoppa när man inte får hoppa i hagen.
Är det fölpälsen som faller bort för mörkare päls under eller har hon en ål? Tycker inte att jag har sett henne ha en så mörk rygg tidigare
ja precis. Ålen var det som kom fram först, så funderade hur det kom sig, men nu börjar hon bli mycket mörkare hela hon.Är det fölpälsen som faller bort för mörkare päls under eller har hon en ål? Tycker inte att jag har sett henne ha en så mörk rygg tidigare
Jaa dom blir nog helt perfekt lagom både din o min@Ketrawzc
Min är 5 veckor i dag och typ 115cm. Vet inte vart det ska sluta. Förhoppningsvis på lagom
Spännande! Hon är en liten bukefavorit hos migja precis. Ålen var det som kom fram först, så funderade hur det kom sig, men nu börjar hon bli mycket mörkare hela hon.
Trodde inte fuxar varierade så mycket i färg, hon var ju liksom fux från början men i vinter blir hon mörk.
Här ser man ålen innan hela ryggen blev grå, samt klippningen veterinären gjorde när hon var ett dygn o även runt öronen börjar det bli mörkt. hon ser inte klok ut nu så när det verkligen börjar släpp päls blir det nog inte så vackert
Visa bifogad fil 97263
Nån som vet om det är OK för föl att slicka på sån ”slicksten” i bruk? Alltså sån här: https://www.ridersport.se/hast/fodertillskott/salt-slickstenar/slicksten-horslyx-650-g/
Jag har googlat men hittar ingenting varken för eller mot… Är ju inte så att hon ska slicka massor, utan som muta när hovis kommer i så fall
Ja det är nog inga problem egentligen. Mamman måste man muta med slickburk vid skoning för att det ska bli en trevlig upplevelse för hovis Så blev bara nyfiken om det fanns något i dem som inte var bra för föl.Vi brukar bara klia på dom medan vi fixar benen, har inte behövt muta med något ätbart i den åldern, inte ens på den som får plast på hovarna och måste stå stilla och hålla upp dom lite längre. Men här lär dom tidigt att bli fasthållna så man kan fixa med diverse (sårvård, rumptvätt, blodprov, osv.)
Om det är SWB så står det allra längst upp, under SWB-loggan.Ska anmäla till fölbedömingen men vart hittar jag registreringsansökansnummret?
Letar på registreringspappret men hittar inte.
Dubbelsidig hovbensfraktur fram löd diagnosen igår. Hur hon lyckats med det är en gåta... frakturen har i sin tur förstärkt hennes x-benthet som hon är född med och gett en brytning i benstället. Det var den vanligaste typen av fraktur på föl med god prognos men kräver ett antal veckor i helt plan gräshage typ fotbollsplan så jag har ägnat morgonen åt att stängsla in 4 tårtbitar som vi kan slussa dem mellan framöver. Nu går de iaf ute och hon levde när jag gick därifrån för 15 minuter sen. Det var i grevens tid de kom ut för jag vaknade i morse av att hon stod och "mördade" boxen genom att hoppa som en gasell upp och ner och hit och dit. Jag hatar verkligen att ha föl och unghästar på box.
Återbesök om 10 dagar då min veterinär vill hämma tillväxtzonerna i höger framben med stötvåg och räta upp henne. Vi började igår så får vi se vad effekten blir.
Är jag blind eller är de fel dokument?Om det är SWB så står det allra längst upp, under SWB-loggan.