Status
Stängd för vidare inlägg.
Brukar inte stå nr när det är korsning, annars står det längst upp. Det går att anmäla utan reg nr. Har iaf aldrig blivit tillfrågad när jag inte skrivit i det. :)
Ja ok! Det stog i proppen för bedömningen att hästen ska anmälas med numret men då går det kanske bra ändå. 😃

Ja ok! Det stog i proppen för bedömningen att hästen ska anmälas med numret men då går det kanske bra ändå. 😃
Ja det brukar stå att man ska anmäla så men jag har aldrig fått reg nr på reg ansökan på föl som får grå papper men alltid på fölen med gröna papper så brukar anmäla utan det då.

Brukar inte stå nr när det är korsning, annars står det längst upp. Det går att anmäla utan reg nr. Har iaf aldrig blivit tillfrågad när jag inte skrivit i det. :)

Jag hade ingen aning om att korsningar inte får något nummer. Men nej, när jag varit med och arrangerat har det aldrig spelat någon roll heller om nummer är ifyllt eller ej.

Men det är väl då själva *** vad det ska gå troll med dina fölungar, jag hoppas rehabiliteringen går bra. Det är verkligen inte kul att ha unga på box"vila". Jag har aldrig hört talas om stötvåg för det syftet, spännande hur det går framåt med korrigeringen av fölben.
Det är ju bara att inse att 1: jag ska inte hålla på med häst, speciellt inte avel.
2: nåt fel är det ju jag gör som missbedömer ev risker konstant med mina föl. Svårt bara när de gick i en plan gräshage när hon blev halt. Att de skadar sig i boxen hemma är betydligt mer sannolikt. Ligghallen är mycket gediget byggd, men inte anpassad för föl på box men nu hamnade jag i ett läge där jag var tvungen att stalla in. Men att lyckas trycka ut en yttervägg borde hon faktiskt inte lyckas med när mamman på 600 kg+ står och kliar sig där dagarna i ända utan problem. 😅

Det lustiga i kråksången är att det typ bara är halvbloden som skadar sig, alls. Welsharna far ju som galningar verkligen, den fölisen har fått exakt samma förutsättningar/miljö och springer hela dagarna, inga problem. Lusitanon likaså, och nordsvensken jag hade ett tag, bortsett från lite fotskabb som den fick med sig från gamla stället... 😏

Nu är Leia avmaskad igen. Gick hur bra som helst, men jag fick vänta en stund då fröken ville sova färdigt först. ;)

D0569799-E74B-489A-BDBA-D15B34FDF730.webp

Ingen har uppdaterat på .. 2 dagar? 😂😂 det måste åtgärdas.

Hon har snart vuxit ur sin första grimma, som var på tok för stor från början 😎

Beställt hem en mätsticka också bara för det är så spännande att mäta henne 😂

Visa bifogad fil 97528

Jag kände att jag uppdaterade alldeles för mycket. :o Så himla fin hon var i blått! Det är Leias färg också (stackaren får ärva all utrustning från min förrförra fjordhäst).

Mina två har fått spring lite på ridbanan. Och Empa passade så klart på att rulla sig, därav smutsen. Vi övar inför (troligen) visning om två veckor.
Emeri springer mycket fint tycker jag och sköter sig toppen. Empa gillar inte när de andra hästarna är i närheten därav slickade öron och bister uppsyn :angel:
IMG_20220811_163944.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
553
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama