Usch har ångest! Ikväll stegrade Calle vid intag och jag ryckte 3 gånger i grimman för att få stopp på honom (han ville springa över mig också, han blev rädd en det blev farligt för mig). Tänk om jag förstört hans nacke nu?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan jag inte tänka mig att du skulle e s ha styrka nog att göra. Dessutom bör han ju lära sig att man inte springer över folk.Usch har ångest! Ikväll stegrade Calle vid intag och jag ryckte 3 gånger i grimman för att få stopp på honom (han ville springa över mig också, han blev rädd en det blev farligt för mig). Tänk om jag förstört hans nacke nu?!
Grattis!!Calle är betald så nu är han min på riktigt Fick till ett riktigt pang-foto med mobilen i stallet häromkvällen, fick hjälp att ta bort bakgrunden men allt annat är original. Kolla öronluddet Visa bifogad fil 97687
Det var alltså levande föl avgiften jag betalade till hingstägaren.Grattis!!
Berätta mer om honom!
Det var alltså levande föl avgiften jag betalade till hingstägaren.
Apropå det så är jag så nöjd med Calle! Otroligt att det blivit så bra med ett äldre förstagångssto med en hingst som var 3 år och ”nypremierad” för egentligen väldigt lite pengar (jag tog levande föl för 6000, fick sen rabatt).
Ang igår så blev det lite kaos få mammahäst blev rädd, Calle blev rädd och mammahäst valde att inte gå in i boxen. Jag ville ha in Calle i boxen men han va så stressad så han stegrade o ville springa över mig t sin mamma.
Men allt gick bra förutom då att jag drog ”ner” honom i grimman.
tar alltså ni ut ET för föl?Försök aldrig hålla fast et föl om mamman springer iväg, det går i princip alltid åt skogen. (Lite generellt tilps till alla som läser i tråden, inte särskilt till dig)
Mest sannolikt har du inte förstört hans nacke för alltid med det där, men det skadar ju inte att kolla upp den. Jag kollar hellre en gång för mycket än för litet med min hästkiro/et vad gäller fölen och unghästarna.
nä det var ren nybörjargrej från min sida som blev fel. Eftersom jag var ensam ville jag inte ha två lösa hästar. Nu var vi i stallet så mamman sprang kanske inte iväg men gick förbi deras box iaf och eftersom de redan var lite uppe i stress så blev det så.Försök aldrig hålla fast et föl om mamman springer iväg, det går i princip alltid åt skogen. (Lite generellt tilps till alla som läser i tråden, inte särskilt till dig)
Mest sannolikt har du inte förstört hans nacke för alltid med det där, men det skadar ju inte att kolla upp den. Jag kollar hellre en gång för mycket än för litet med min hästkiro/et vad gäller fölen och unghästarna.
tar alltså ni ut ET för föl?
Örontofsarna!!!Visa bifogad fil 97860
Ella växer och frodas Travar som tusan och är mjuk som attans i gången vilket vi vill ha Det ska hänga på framsteget ger bättre aktion i högre farter sen. Fölpälsen rasar också nu och halva hästen är mörk och andra halva är någon skum brun färg
Mulen är något röd men tycker inte den är direkt bränd längre, krävs mycket solskyddsfaktor. Gosh vad svårt det är med så här rosa mular! Har någon av er någonsin haft heltäckande flughuva på så här små? Känns nästan som ända riktigt vettiga alternativet, nu är alla i stallet igång och jobbar dagtid så kan inte få smort mitt på dagen heller...
Vad använder du för solskyddsfaktor? Till min vuxna häst med rosa mule använde jag samma som till barnen. Vattentålig SPF 50 mousse för barn som tränger in i huden och inte bara lägger sig uppepå och blir kladdig och därmed skyddar bättre. Räckte bra med att bara smörja en gång om dagen då.Visa bifogad fil 97913
Mitt lilla hjärta
I går blev hon verkad för första gången, sist tyckte inte hovslagaren det var läge att ta något. Han är fortsatt nöjd med hur hon står och går på sina ben, det känns bra. Gick snällt i snöre på gången och tyckte det var helt ok att någon annan lyfte fötterna än jag. Fick beröm för välhanterad fölunge trots att hon är känslig och rätt svårflörtad. Även om jag vet att jag gör så gott jag kan och försöker få henne trygg i all hantering så värmer det att höra att man gör ett gott jobb.
Mulen är något röd men tycker inte den är direkt bränd längre, krävs mycket solskyddsfaktor. Gosh vad svårt det är med så här rosa mular! Har någon av er någonsin haft heltäckande flughuva på så här små? Känns nästan som ända riktigt vettiga alternativet, nu är alla i stallet igång och jobbar dagtid så kan inte få smort mitt på dagen heller...
Jag använder denna till ett solkänsligt ärr som min häst har, den sitter kvar jättebra@sorbifolia och @Kristall10
Tusen tack för tipsen!
Har använt spf 50 anpassad för barn, men inte mousse utan vanlig. Ska testa både med mousse och zinksalva ovanpå!