Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tänker ni kring avmaskning? När jag läste på distriktsveterinärernas hemsida så står det rekommenderad avmaskning vid 8-10 veckor men spolmask kan tidigast påvisas vid 12 veckor.
Min är nu fem veckor och mamma fick novomerctin Como när hon fölat.
8+16 veckorHur tänker ni kring avmaskning? När jag läste på distriktsveterinärernas hemsida så står det rekommenderad avmaskning vid 8-10 veckor men spolmask kan tidigast påvisas vid 12 veckor.
Min är nu fem veckor och mamma fick novomerctin Como när hon fölat.
Ultrashield kör jag på mina.Smörjer ni in fölungarna om de får mycket insektsbett, i det här fallet knott ett, och i så fall med vad?
Vad mörk hon har blivit! Vore ju himla läckert om hon fick ljus man och svans till det ocksåMen Råttan då
Nu tycker jag hon ser lite bättre ut i kroppen igen.. förra veckan kändes hon som en shettis med jättelånga ben tror halsen fått ett par cm nu och inte bara bröstomfånget
Visa bifogad fil 98018
Luggen håller sig fortfarande på ponnyföl nivå ser jagLeia kan nu ha ponnyns grimma (provade på skoj bara) och ponnyn är djupt förolämpad. Tyckte faktiskt den här grimman satt bättre än fölgrimman som blir lite sladdrig.
Visa bifogad fil 97936
Ja! Min är smord sen de började gå i hagen heldagar när hon va typ 1,5 vecka. Hon är född i juli så var tvunget.Smörjer ni in fölungarna om de får mycket insektsbett, i det här fallet knott ett, och i så fall med vad?
Jaa de hade varit jättefint men det är nog inte genetiskt möjligt tyvärrVad mörk hon har blivit! Vore ju himla läckert om hon fick ljus man och svans till det också
Men skriver veterinären ut till föl utan träck prov? Våra känns lite vresiga på den punkten..Jag har avmaskat v. 8 och 16 med axilur. Att avmaska mamman gör varken till eller från som jag förstått, utan hon ska avmaskas om träckprov visar att det behövs (och då behöver det inte vara precis vid fölning).
Däremot klurar jag på om det är nån mening att ta träckprov på Leia nu, när hon nyss avmaskats? Antar att axilur även tar andra masksorter. Eller?
Ja! Min är smord sen de började gå i hagen heldagar när hon va typ 1,5 vecka. Hon är född i juli så var tvunget.
Använder renons Mygg & fästing. Samma verksamma substans som Centaura som jag tycker folk brukar rekommendera, men mina blir helt oljiga av den och tar slut jättefort fast det är amma mängd men jag måste ju spruta för mkt med den tryckbehållaren
Jag använder Ultra Shield normalt men den får vänta lite till, står på förpackningen att den inte ska användas på föl under 3mån.
Jag har sprayat honom några gånger med Probs spray. Men nu har han fått lite bett i bringan, hans mamma smörjer jag med Skillingaryds salvan (den där svarta med vitt lock), den borde väl fungera på honom med? Eller finns det något bättre att smörja in själva betten med?
Men skriver veterinären ut till föl utan träck prov? Våra känns lite vresiga på den punkten..
Smörjer ni in fölungarna om de får mycket insektsbett, i det här fallet knott ett, och i så fall med vad?
Då lurade svansen migJaa de hade varit jättefint men det är nog inte genetiskt möjligt tyvärr
Ja vår veterinär skriver alltid ut till föl. Hen har påtalat att det är viktigt att det får avmaskning efter schema fram till 1 års ålder. Våra får 8 och 16 veckor sen Januari/februari som 1 åring. Har aldrig varit några problem.Men skriver veterinären ut till föl utan träck prov? Våra känns lite vresiga på den punkten..