Jag vet inte hur ni andra har det med torka men här är det mesta sönderbränt. Det börjar likna 2018. Det var utlovat regn idag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bor i Jämtland och har tvärtom problem, delar av mina beten är så blöta att det ligger vatten. Nu hotar de med 30 mm till i morgon!Visa bifogad fil 98148
Jag vet inte hur ni andra har det med torka men här är det mesta sönderbränt. Det börjar likna 2018. Det var utlovat regn idag...Visa bifogad fil 98148
Usch det är givetvis inte heller roligt men i valet mellan torka och översvämningar så väljer jag nog ändå regnet alla dagar i veckan. Vi hade ett fruktansvärt åskoväder i veckan som gick och där blixten orsakade många bränder där den slog ner. Hoppas det torkar upp hos dig!Jag bor i Jämtland och har tvärtom problem, delar av mina beten är så blöta att det ligger vatten. Nu hotar de med 30 mm till i morgon!
Visst är det så, det är ju otroligt läskigt med alla bränder. Vi hade skogsbrand nära sommaren 2018 och det är verkligen en stress. Men ett tips om ni får foderbrist är att söka norrut, här har det varit bra skördar om än lite svårt med torrhö.Usch det är givetvis inte heller roligt men i valet mellan torka och översvämningar så väljer jag nog ändå regnet alla dagar i veckan. Vi hade ett fruktansvärt åskoväder i veckan som gick och där blixten orsakade många bränder där den slog ner. Hoppas det torkar upp hos dig!
Tack för tips. Vi har foder så vi klarar oss, mina arrendatorer försörjer mig med hö, men det finns säkert många andra som går en tuff vinter till mötes både gällande djur och att klara sina levnadskostnader.Visst är det så, det är ju otroligt läskigt med alla bränder. Vi hade skogsbrand nära sommaren 2018 och det är verkligen en stress. Men ett tips om ni får foderbrist är att söka norrut, här har det varit bra skördar om än lite svårt med torrhö.
Är ditt föl efter Nespreso Maz? Jag har betäckt lusitanostoet jag lånat med honom.Vi har det rätt torrt här också, inte kommit alls mycket regn senaste månaden.
Men idag åskar det och vräker ner regn. Hästarna har fått gå in i stallet en stund medan det är som värst.
Men vi har tur med våra beten, trots torkan klarar de sig bra eftersom det finns en lite blötare del.
Noella, Noprezas mamma är rätt rund och skulle behöva bli smalare, men vill inte banta henne när hon går med föl. Får ta det under vintern sen.
De klarar sig på bete, lusern och lite mineraler. Kan få en hösudd om de ska stå inne en längre stund.
Finns fortfarande rejält med gräs i hagen.
Visa bifogad fil 98186
Alltså LUGGENLeia fyller fyra månader idag och vi kämpar vidare med att försöka få till bra uppställda bilder i hagen. Hon vill ju helst vara med matte.
Sen kanske jag skulle väntat med att fota tills manen är klippt, men det får se lite övervuxet ut helt enkelt.
Visa bifogad fil 98145