Nja (). Jo, jag är nöjd med temperamentet, målet var en trevlig häst som skulle passa mig/gemene man, inte att toppavla för sporten. Där har hon uppfyllt förväntningarna. Nu är detta stoets fjärde avkomma och jag har lite att jämföra med då gemensamt för dem alla varit att hingstarna stämplat ungarna mycket gällande exteriör och till viss del temperament och gång.@Fritidsryttare din fölis är efter Benefit eller hur? Blev resultatet som du tänkt? Har en bekant som är intresserad av hingsten men jag har bara sett enstaka avkomma live och hen ingen.
Nu förstärktes benstället på denna när hon ådrog sig sina frakturer, men jag kan säga att hon var inte kanonsnygg ens när hon kom ut. Svept bak och x-ad fram, samtidigt som hon hängde I knäna. Det är hon ensam om att göra, de andra syskonen har fått 7,5 och 8a på benen och aldrig behövt minsta korrigering så det lägger jag på hingsten, faktiskt. Märren har dåliga hovar, något hon nedärver i viss mån, men vinklarna är det inget fel på.
I övrigt är exteriören bra, men det blir en rejäl dam. Det kan dock komma från mamma, men med tanke på farfars far känns det som att det kan komma från två håll. Jag föredrar iofs lite mer massa på dem, så mig gör det inget, så länge de inte blir tunga.
Gällande rörelse har jag faktiskt inte sett så mycket då hon valde galoppen som främsta gångart som mindre. Den är dock mycket bra och skritten är stor och ren, svårt att bedöma på föl tycker jag. Jag har sett lite trav innan hon slår över i galopp och håller den samma kvalitet hela tiden ska jag inte klaga.