Foderföretagare - vad hände med det?

Sv: Foderföretagare - vad hände med det?

Kompetensbevis = är något som man behöver om ska transportera djur yrkesmässigt numera. Vad som ska anses som yrkesmässigt är inte helt hundra klart ännu. Men jag vet att jag behöver det så jag gått utbildningen och fått mitt kompetensbevis.
Fodra fler än 4 hästar - tror TS menar paragraf 16 tillstånd. Där vissa typer av hästhållning kräver tillstånd från kommunen. Det är bla om man har fler än fyra inackorderade hästar eller tar emot fler än fyra hästar för t ex träning och då "fodrar" dem. Men även berorende på antalet hästar som finns på stället, om man föder upp fler än ett visst antal per år eller säljer ett visst antal per år.

Kom på en till sak angående foderföretagare + slakt.

Är det någon skillnad om man är med i slakteriföreningen (Swedish Meats) ?

Kompetensbevis = är något som man behöver om ska transportera djur yrkesmässigt numera. Vad som ska anses som yrkesmässigt är inte helt hundra klart ännu. Men jag vet att jag behöver det så jag gått utbildningen och fått mitt kompetensbevis.
Fodra fler än 4 hästar - tror TS menar paragraf 16 tillstånd. Där vissa typer av hästhållning kräver tillstånd från kommunen. Det är bla om man har fler än fyra inackorderade hästar eller tar emot fler än fyra hästar för t ex träning och då "fodrar" dem. Men även berorende på antalet hästar som finns på stället, om man föder upp fler än ett visst antal per år eller säljer ett visst antal per år.

Än en gång, tack för att du tar dig tid att svara så ingående och pedagogiskt. Är det Miljö på kommunen som har hand om paragraf 16 tillståndet? Vad krävs för det?
Yrkesmässig transport lär det nog dröja innan jag kan kalla det, men jag ska hålla ögonen öppna om jag blir med fler hästar.
/U

KL.
Värst vad folk tycker det är krångligt.
Nu har jag iof hästen hemma på gården och har inte svårt att hålla koll på vart jag köper mitt foder mm.och jag har inga inhysningar att hålla reda på.

Jag stod tidigare inakorderad och då gjorde vi så här. Stall ägaren bad envar att skriva upp säljarens namn tele nr och vilket foder vi köpt in av denna och vilken period det gällde.
Sedan lämnade vi bara in våra listor till stallägaren och han höll sedan koll. och köpte vi in mer foder tillförde han det på våra listor. svårare än så var det inte. Stallägaren var då registrerad foderföretagare.

Som jag förstått är vi alla som äger häst foderföretagare oavsett om hästen ska gå till slakt eller inte.Det enda som gäller är att vi kan påvisa var allt foder våra hästar stoppar i sig kommer i från. utifall det blir en kontroll eller hästen blir sjuk och det finns misstanke om att det är fodret som är orsaken.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
Relationer Kör anonymt nick, kommer någon på vem jag är så håll det för er själva. Jag och killen har varit tillsammans ca 1 år. Vi har intressen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
15 761
Senast: Exile
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 419
Senast: monster1
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 808
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar