@superstar fy vad tråkigt. Hoppas hon bättrar sig snabbt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket ska jag och min lilla häst behöva ta? Idag hittade jag henne i hagen med sönderskuret bakben, hon hade fastnat i staketet. In till klinik (där vi var igår i över 8 timmar...) där hon har opererats idag. Det verkar inte ha skadats några vitala delar, även om senorna fortfarande inte går att släppa helt. Mamma häst är fantastisk som bara gillar läget, även om hon blev väldigt upprörd när hennes föl togs till operation. Lilla C är helt otrolig som fixar allt med röntgen, omläggning och sprutor. Hon blir iaf välhanterad
De blir kvar minst till måndag, tur att jag har bra veterinärvårdsförsäkring
Tack ska ni ha. Jag har inte hört något under helgen, vilket bådar gott (de ringer bara om det hänt något). Veterinären ringde i fredags kväll efter operationen och sa att det var tur att de tog hand om såret under narkos då det fanns benfragment och skräp i det och det hade varit svårt att få det snyggt med bara sedering. Nu är drän lagt och hon får antibiotika. Jag ser inte fram emot att få hem henne och spruta antibiotika så jag är glad så länge hon får vara kvar och få det intravenöst...
Hur långt är det rimligt att åka till en fölvisning? Jag är himla sugen på att visa Unik men det är 2,5 h enkel resa dit..
Hur långt är det rimligt att åka till en fölvisning? Jag är himla sugen på att visa Unik men det är 2,5 h enkel resa dit..
Haha, jag kommer få åka drygt 5 timmar enkel resa för att visa Creation....
Han är ju absolut inte till salu, men jag vill ha en bedömning redan nu på om det kan vara värd att ha kvar honom som hingst, samt att jag vill samla upp så mycket avkommapoäng som möjligt åt hans mamma då jag hoppast att hon kanske en dag kan bli elitsto om hennes avkommar är tillräckligt bra.
Fast fölbedömning är inte bedömningsgrundande och ger inga extra poäng till stoet.
Hm, då är det nog inte fölbedömning utan fölutställning jag ska på.
Fölutställning ger inte heller extra avelspoäng till stoet.
Om du kollar förärvningspoängen ser du att avkomma måste vara minst tre år för att resultat från bedömning ska räknas.
Då är det nog olika i de olika förbunden, mina är inte svenska varmblod utan norska, och där får stoet poäng om fölet blir klass I.