Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte tänkt att han ska säljas så för den sakens skull är det inte viktigt. Mer att det vore kul att få både honom och Olivia bedömda. Jag velar. En del tycker absolut att jag ska visa honom och en del säger att det är inte lönt att visa hoppstammade föl. JAG tycker ju givetvis att han är jättefin. :D
I3550831W676H380V20150810T183233Z.jpeg

Han har släppt fölpälsen nu och har en sån läcker färg, inte lika mörkbrun som sin mor men heller inte lika "vanligt brun" som sin far. ID-kontrollanten kommer på fredag, vi får väl se vad hon säger. :)

Vilken snygg kille!

Jag har bestämt mig för att inte visa Smugge. Han växer som Sören nu och är mycket högre bak. Dessutom är han inte tillräckligt tränad att gå fint i snöre än. :angel:

fin fölis du har Emiro. Tycker det är synd attg folk säger att det inte är lönt att visa hoppfölen.tycker det är lika viktigt vilket som. mitt hoppsto hade högre % än ett flertal av dressyrfölen.

fin fölis du har Emiro. Tycker det är synd attg folk säger att det inte är lönt att visa hoppfölen.tycker det är lika viktigt vilket som. mitt hoppsto hade högre % än ett flertal av dressyrfölen.
Tack @tabac ! :)
Nu är det gjort. Unik är anmäld... Jag rådgjorde med en vän som föder upp hopphästar och hon sa att jag kommer att ångra mig om jag inte gjorde det, dessutom tyckte hon att jag skulle passa på få Uniks mamma bedömd så hon är anmäld till exteriörbedömningen.
Så nu skulle jag vara tacksam för goda råd. Om allt. Förberedelse, utrustning, lastning och så allt som rör själva visningen.
Väldigt nervös..:nailbiting:

Tack @tabac ! :)
Nu är det gjort. Unik är anmäld... Jag rådgjorde med en vän som föder upp hopphästar och hon sa att jag kommer att ångra mig om jag inte gjorde det, dessutom tyckte hon att jag skulle passa på få Uniks mamma bedömd så hon är anmäld till exteriörbedömningen.
Så nu skulle jag vara tacksam för goda råd. Om allt. Förberedelse, utrustning, lastning och så allt som rör själva visningen.
Väldigt nervös..:nailbiting:

:nailbiting:

Jag har ju anmält alla mina - skitnervöst - mest själva logistiken egentligen. Visningen blir ju som den blir liksom

:nailbiting:

Jag har ju anmält alla mina - skitnervöst - mest själva logistiken egentligen. Visningen blir ju som den blir liksom
Eller hur? Precis så känner jag med. Jobbigt med lastning, tänk om det strular. Tänk om Unik gör illa sig. Är det verkligen värt det?
O.s.v
Att vi förmodligen kommer att göra tabbar på själva visningen är jag liksom inställd på.
Vi är nybörjare så det känns som att det är tillåtet. :p

Eller hur? Precis så känner jag med. Jobbigt med lastning, tänk om det strular. Tänk om Unik gör illa sig. Är det verkligen värt det?
O.s.v
Att vi förmodligen kommer att göra tabbar på själva visningen är jag liksom inställd på.
Vi är nybörjare så det känns som att det är tillåtet. :p

Men har du inte lastat honom förut? Vi har ju varit iväg till hingststationen hela fyra ggr, så min lilla prins springer rakt på transporten som et proffs. :love:

Vi leder in sto och föl samtidigt, brevid varandra. Annars brukar man fösa in fölet först så mamman följer efter. Men nu är ju Unik redan ganska stor, så det kanske blir svårt om du inte tar hjälp av en stärk mann eller liknande...? Är nog smart att testa en gång innan ni ska åka. :)

Mina tre har åkt till betet en gång vardera.
Ponnyfölet har åkt till seminstationen två gånger också. Men mer än så är det inte.

Däremot är ingen av dom proffs på att gå i grimma - de är ganska skygga faktiskt

Unik har inte åkt alls, jag betäckte inte om hans mor i år.
Han är duktig på att gå i snöre. Det har vi fått träna från första början eftersom han inte följer sin mor särskilt noga..
:angel:

Min har inte gått så mycket i grimma/snöre. Men det behövs endast att de gör i skritt, eller hur? I trav och galopp springer fölen lösa brevid stoet?

Och så måste dom kanske gå att ställa upp, och kunna stå still ett litet tag? Tror vi måste träna lite, ja... :angel:

11870713_989480671073452_3571627246964005244_n.jpg

11846318_989383187749867_2111666878_n.jpg

11880981_989375044417348_1407603718_n.jpg

Lilla Burberry igår. Inte helt ledtam men inget jag jobbar på heller men vi har så smått börjat skritta hennes mamma å då blir det i snöre en liten bit.. Älskar hennes färg men tror hon blir rätt mycket mörkare nu när hon börjar tussa av sig fölpälsen..

@Emiro, din var en riktig läckerbit;):love:!!! Hur gammal?

Funderar på det här med storlek..Min är ju inte fullt två månader men har så svårt att bedöma om hon liksom är liten eller hur stor hon förväntas bli..

Är det inte så att de visas i skritt för hand, sen släpps fölungen och man springer med stoet (för hand) och i galoppen är bägge lösa?

Så var det inte förra året i alla fall. Sto och föl i snöre i skritt och trav, därefter släpps fölet i trav medan man springer med stoet och därefter båda lösa i galopp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 517
Senast: thoora
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
564
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama