Så var det inte förra året i alla fall. Sto och föl i snöre i skritt och trav, därefter släpps fölet i trav medan man springer med stoet och därefter båda lösa i galopp.
Då måste jag ringa till min visningsplats och kolla så att det inte är så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så var det inte förra året i alla fall. Sto och föl i snöre i skritt och trav, därefter släpps fölet i trav medan man springer med stoet och därefter båda lösa i galopp.
Då måste jag ringa till min visningsplats och kolla så att det inte är så
Så har det varit alla visningar jag sett oavsett domare. Tror att det står så i reglementet.
Jag kollade - det står såhär i reglementet för SWB
Fölen visas enligt följande: Sto och föl leds in och fölet ställs upp med sidan mot publiken. Sto och föl visas vid hand i skritt och eventuellt i trav efter domarens anvisningar. Fölet släpps, grimman tas med fördel av, visaren springer med stoet på fyrkantsspåret för att fölet ska visa sin trav
Jag tolkar detta som att om man har något otränade fölungar så behöver man inte springa med dom (eller otränad visare )
Du missade mitt inlägg där jag citerade reglementet
Är man otränad visare måste man tyvärr springa med stoet ändå Jag löptränade innan jag visade Celia så att jag skulle slippa dö av andnöd på Stjärnborg.
Nej, jag höll på att författa mitt eget inlägg samtidigt - det tog bara lite längre tid
Jag ska inte springa med stona som tur är utan har alertare typer till det
Bra planerat!
Är man otränad visare måste man tyvärr springa med stoet ändå Jag löptränade innan jag visade Celia så att jag skulle slippa dö av andnöd på Stjärnborg.[/QUOTE
Hur många varv ska det springas egentligen??Du missade mitt inlägg där jag citerade reglementet
Är man otränad visare måste man tyvärr springa med stoet ändå Jag löptränade innan jag visade Celia så att jag skulle slippa dö av andnöd på Stjärnborg.
Hur många varv ska det springas egentligen??
*börjarfunderapåomdethärverkligenvargenomtänkt*
Är man otränad visare måste man tyvärr springa med stoet ändå Jag löptränade innan jag visade Celia så att jag skulle slippa dö av andnöd på Stjärnborg.[/QUO
Å vilken tur att det inte var mer.. Det ska vi väl kunna klara tror jag.Två kanske, det beror på lite på situationen. När jag visade för fyra år sedan var jag en rökare som blev andfådd av att gå uppför en trappa. Nu röker jag i alla fall inte längre
Nu börjar jag att bli nervös på allvar och har börjat fundera på detaljer. Hur är snyggast att ha håret på oss visare? Vi har båda långt ganska tjockt hår. Fläta? Knut?
Blir det snyggt med matchande pärlpannband på föl och sto? Eller ska det bara vara slätt läder?
Hur långt bör föl-snöret vara? Knopparna, hur ska de se ut? Många små eller få stora?
Mängder med frågor.. Tacksam för tips, svar och pepp!
Tack @Eloise för input.
Jag gör pannband så jag tänkte nog göra matchande men ska tänka på att det ska vara diskret.
Knoppandet av Unik kan bli.....intressant..
Mammahäst somnar när man flätar henne så där har jag all tid i världen.
Klart att du ska visa! Jag tänkte inte visa men blev övertalad. Kom igen nu och fall för grupptrycket!