Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ska avmaska med AxilurOk...två frågor.
1. Hur pass känsliga är föls nackar vid 2 månaders ålder? Vågar inte ha grimma på honom då jag är rädd att han fastnar. Har hemsk erfarenhet av det. När kan de dra sönder en grimma?
2. Vad avmaska man bäst med vid 8 veckor?
Ja veterinären skriver ut avmaskningsmedel men tror inte det är någon idé att avmaska vid 8 veckor eftersom fölet måste bli smittat och sen hinna kläcka maskarna innan man kan avmaska och då brukar man säga att fölis ska vara 12 veckor vid första avmaskningen .Skriver veterinär ut axilur? @cirkus
Ok...två frågor.
1. Hur pass känsliga är föls nackar vid 2 månaders ålder? Vågar inte ha grimma på honom då jag är rädd att han fastnar. Har hemsk erfarenhet av det. När kan de dra sönder en grimma?
2. Vad avmaska man bäst med vid 8 veckor?
Återbesök med lillskruttan i morrn, och min magkänsla är inte bra Jag ser själv ingen större förbättring, även om andra i stallet säger att de gör det.
Ska ringa en hovslagare jag fått tips om (tack vare fantastiska Buke ) men jag tror tyvärr att det är för sent, hon fyller 11 veckor i morrn och de är till ca 12 veckor som större förändringar kan göras.
Skorna är limmade på hoven. Eller, VAR för de satt inte kvar så länge som sagt Får se vad dom ska hitta på.@superstar, det var skönt att höra att det går åt rätt håll! Oj, ja, hur får man på skor på en sån liten..
"Rutan" eller "Ruthie", ja kärt barn har många namn..Växer och frodas..Är så glad att hon blir tamare. Sprang efter mig i hagen för ännu mer gos häromdagen. Har ett sår på framkotan som inte riktigt vill läka. Dumt ställe.
Jag har tvättat med koksalt. Hoppas det inte blir något för vi ska på lite semester och mina barn är hästvakt..
Jag undrar också varför man inte valt att göra det, väntar idag på att klinikens hovslagare ska ringa upp mig.Det går inte att plasta hovarna?
Du får hålla oss uppdaterade, @superstar - vi håller tummar fortfarande att din lilla fölis blir helt bra!