Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte orkat svara innan. Det ser väl inte jätteljust ut tyvärr. Varusställning båda fram och inflammation i tillväxtzonerna. Fick tre alternativ. Antingen operation, eller pröva konservativ behandling (boxvila, specialskor och antiinflammatoriskt) eller avlivning.
Efter att ha brutit ihop fullständigt (trots att jag var beredd på detta) och pratat med ytterligare en veterinär bestämde jag mig för att prova med konservativ behandling. De kan inte säga så mycket om prognosen då statistiken inte gäller individer, men det ser inte ljust ut som sagt.
Håll tummarna för min fina tjej som skött sig så bra genom alla moment hittills. Krånglade vid lastning första dagen (mest mamma hästs fel) men har sen tagit injektioner, lastning, röntgen, resor, medicinering hemma och själva boxvilan med bravur!
Tveksamt faktiskt... Det är mycket pengar och tveksam prognos. Men kan hända jag tänker annorlunda beroende på hur hon svarar på detta. Ingen större skillnad ännu, tycker jag. Men så fort går det väl inte...Hoppast verkligen att hon kommer bli bra, @superstar! Kommer du att gå för operation om det inte hjälper med skoning och boxvila?
Tveksamt faktiskt... Det är mycket pengar och tveksam prognos. Men kan hända jag tänker annorlunda beroende på hur hon svarar på detta. Ingen större skillnad ännu, tycker jag. Men så fort går det väl inte...
Det tråkigaste är att hon är så perfekt i övrigt
Hoppas att det löser sig med ditt föl superstar. En annan undran. Ska ni visa era föl? Jag har anmält båda mina som ska visas den 7/8 på Myrsjögård.
Har precis anmält min till utställning 22. augusti.
En undran - borde jag vaccinera honom innan utställningen? Han kommer vara 3 månader då och vi måste sova över på utställningsplatsen då det är drygt 5 timmars körning hemifrån.
Hur långt innan måste jag evt vaccinera för att det ska ge tillräckligt skydd?
Japp. Ska visa 23 augusti. Måste bara komma igång och träna.Hoppas att det löser sig med ditt föl superstar. En annan undran. Ska ni visa era föl? Jag har anmält båda mina som ska visas den 7/8 på Myrsjögård.
Japp. Ska visa 23 augusti. Måste bara komma igång och träna.
Hos Lena Nyström i Genarp.Var ska du visa?