Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Födda 2013 del III

KL

Jag är glad idag.:)
Vf är helt läkt och är utan bandage sedan i onsdags. Nästan två månader tidigare än vad vet trodde från början.

Bandaget på hb tog jag bort idag, efter att stygnen togs i onsdags men det glipade på vb så där får ett stygn sitta kvar tills på tisdag och det benet bandagerar jag om idag.

Men: han har varit ute efter 2½ vecka på box

Fast han varit pigg har promenaderna gått bra, dock lite grodhopp och bensprattel. Trodde han skulle bli som tokig i sjukhagen men han stod och åt första timmen och sedan bockade han i 2 min och har efter det solat sig och promenerat runt i 4 timmar. Hagen är ca 12 * 5 m.
Snacka om att sköta sig bra. :love:

Han är lite svullen efter kastrationen, jag har svårt att bedöma vad so är normalt, men så länge han inte har feber och rör sig bra så försöker jag inte att oroa mig.

Jag tror jag har världens snällaste unghäst.:)

För att det är en hingst, även om den är mindre är stora och rätt starka och blir ofta rätt koko på en ny plats med ston och annat.

Gabby_Ossi: Vad fin hon är nu! Börjar verkligen synas att de är unghästar nu och inga små fölungar. :D

JulieChexx: Haha, hur hög är hon? :)

Thunder: Skönt att han är sig själv igen efter kastreringen. :) Ser ganska laid-back ut på bilden! :D

Ponte: Haha, jag trodde det var vattenbaljan de spanade på först, SEN såg jag vovven. ;) Älskar hans man, riktigt punkig! :angel:

mimus: Gud vad skönt att han läker så bra! :)

kl. Här har vi precis bytt till grimma storlek cob, och börjar planera inför bete.

Även insett att operationen jag ska genomgå kan komma att ha lång sjukskrivning... vilket om jag inte får en optid i början av sommaren sätter käppar i hjulet för mina studieplaner, och har börjat planera för att eventuellt se om jag kan få ett syskon till Iska... men det är långt ifrån bestämt ännu. Vill hellre plugga vidare direkt... :mad:

Tack :) ja det var en liten period där i somras som han var ynklig. Sen gör bra fotograf stor skillnad :) jag ser så mycket av hans mamma i honom nu att jag blir helt tramsig.

Caisa, jag är lite avis på dig som planerar syskon och har möjlighet att avla vidare på Iska också.

Min sambos kommentar på bilderna
- han har inte så mycket vitt.
Min replik var att jag kan ha mycket bling på honom istället
- ja en sån där gardin för ögona, mot flugor.

O_o:crazy::D

Caisa, jag är lite avis på dig som planerar syskon och har möjlighet att avla vidare på Iska också.

Tro mig, att jag planerar syskon är för att alla mina planer för mig själv håller på att gå i stöpet. Den delen behöver du inte vara avis på, vet inte om jag ens vill ta ett till föl, jag har inte hunnit ställa om än. Just nu håller jag bara alla dörrar öppna, för jag vet inte vad som händer...
Men jo, att jag har Iska är en stor trygghet, en kopia av sin mor, blir bara lite större. :angel: Det återstår bara att se vad hon tycker om hinder. :D

Min sambos kommentar på bilderna
- han har inte så mycket vitt.
Min replik var att jag kan ha mycket bling på honom istället
- ja en sån där gardin för ögona, mot flugor.
O_o:crazy::D

:rofl:
Lagom med bling. :D

IMG_1247_zpsb822ec31.jpg

KL

Min lilla kotte som sett väldigt ranglig ut i kroppen hoppas jag ska rätta till sig lite inför sommarens visning. Snart ska han iväg på hingstbete också.

1534450_10152330125582112_1763609066_n.jpg

Morgontrött ;)
1014295_10152322857712112_92831612_n.jpg

Oj, så grå han blivit! Stilig kille! :)

Poison-heart: Han biffar säkert på sig på betet, han är hemskt söt i alla fall. :love:

kl.
Iska fick också fastna lite på bild idag:
1v1_zps6779ffc7.jpg

2v2_zpsecd0c4cf.jpg

3v2_zps25116d79.jpg

4v2_zps95167303.jpg

6_zps4565bc9d.jpg

Passar på att njuta av hennes tecken så länge de finns kvar... :cautious:

SWB får inte visas på sommarpremiering längre, det är SHs arrangemang.

Ungston kan man på vissa ställen visa i samband med fölvisning och hingstar får gå rådgivande på hösten.

kl

Tack alla som kommenterade om Flo! Det känns som att när all pälsen försvann från ansiktet så har hon plötsligt fått mycket vuxnare uttryck! :)

Ja, han skimlar av väldigt fort.
Trodde och hoppades på att det skulle gå långsammare.

Han är ju också väldigt grå. Ska bli spännande att se hur de ser ut i sommarpälsen när de fällt klart.:)

Vad stora och fina alla "föl" börjar bli. Min växer nog en del nu, ligger ner och äter både ute och inne. Mätte lite provisoriskt igår, 150 över rumpan.

Har än så länge bara känt en boll på honom, men en antydan till den andra. Han skall få åka på hingstbete i slutet av april om vädret tillåter, skönt för honom att få busa av sig på "riktigt", sen till hösten blir det "snipp snipp". När planerar ni andra kastrering?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
279
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 182
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 783
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA