Sv: Födda: 2007
*kl*
Kikar in här som nybliven Isis-ryttare
Jobbar på en gård med mestadels islänningar, så hade som inget val
Här är "min" lilla tjej, Döggperla. Min chef som har ett föl undan henne, köpte loss henne och tog hem henne till gården ett par månader efter att jag var tvungen att låta min (icke isländska) prins somna in, och har sagt att så länge jag tycker det är roligt får jag ha henne som min.
Hon är född 2007, men långt efter efs hon i princip bara bledv inriden och riden ett 20tal gånger innan föl, och sen blev hon stående i nästan 1.5 år efter fölning.
Efter en knackig start (först halt pga sneddraget bäcken, sen knackig efter kurs då tränaren pressade oss för hårt och sen kvarka...) har mååånga bitar ramlat på plats senaste två månaderna.
I början gick hon mest i grisepass innan bäckenet blev justerat, kunde knappt start och stopp och svänga i ridhuset. Nu kan hon sidförande hjälper, rygga, galoppskänkel och fatta rätt galopp, vi har vart med på WE "light"träningar och nosar på tölten. (Hon är fin naturtöltare, det är bara jag som ska lära mig
)
Nu har jag julledigt, vilket passar bra då hon behövde vila eftersom det lossnat så mycket på sista tiden
Hon är väldigt mycket bebis fortfarande