Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Jag funderar på att visa Kná exteriört.

Nu har ju jag egentligen en 06:a, men jag hoppas det är okej att jag hoppar in lite ;) Är sugen på att visa henne exteriört men har ingen aning om hur man går till väga :o Finns det någon åldersgräns för exteriörbedömning? Vad brukar det kosta på ett ungefär?

Som synes, noll koll! :p

*kl*

Wynja besökte tandläkaren i fredags och var så duktig så! Två bebiständer som satt lite ivägen togs bort, två vargtänder likaså och sen var det en del vassa kanter som hade skapat lite sår i kinderna. Tack och lov att jag inte stoppade in nåt bett där! Nu ska jag bara hitta en bra sadel, hon har jättekort rygg som är bred så nån av dom 4 sadlar jag har passar dessvärre inte :(

Igår hade mannen longerat henne åt mig och hon stod bara på bakbenen tre gånger :angel: det går framåt!

Jag har fotat Kná på volten idag. Fick en gullig bild som påminner om en som jag tog för ett par år sedan:

knatrav2_jan11.jpg

kna4.jpg

knagalopp1_jan11.jpg

knatrav1_jan11.jpg

*kl*

Jag var upp och hälsade på Pá i söndags.
Just nu ser han mest ut som en övergödd tax/mammutkorsning, suck. Röra sig kan han iaf, enl. gårdsägaren som sett honom mer än jag. Och han har i ärlighetens namn fortfarande en bra överlinje, rejäla ben (även om de ser korta ut) och fina hovar.

32070874.jpg

Ja, som sagt. Mest fett och päls :eek:

32070875.jpg

Ponny! :grin:

32070873.jpg

Bonusbild på lillkillen och mig. Mattes bebis.

Jag har fått inse att jag inte kommer hinna göra rida in honom själv, så det blir till att tänka om vad det gäller framtiden. Men det ordnar sig, planerna börjar ta form -igen.

Han är lite lik min Bjarnarlaukur i kroppen. mycket päls, lite för stor mage, korta ben jämfört med resten av kroppen som är rätt grov :) Men dom växer väl till sig snart. Till sommaren är det nog en helt annan häst!

Väldigt söt förresten! Ser trevlig ut :)

Ja, jag här tänkt på det jag också :)
Jag såg Pá i augusti senast, och då såg han ju ut som en häst! Nu är det bara... fluff. :crazy:
Han får verkligen ett helt annat utseende på vintern. Men söta är de ju, med all den där pälsen.

Min Klas ser ut såhär nu
32071183.jpg

32071191.jpg

Av någon anledning ser hon alltid så tråkig när hon står stilla på bild, så smyger in en där hon rör sig :angel:

30685293.jpg

Och i dagliga bus-outfiten
167896_482141612028_640772028_6148128_1612187_n.jpg

min häst
img_4650_102877944.jpg

img_4694_106878825.jpg

img_4679_102878597.jpg

dscn8373_106116245.jpg

img_6718_93603631.jpg
jag har inte så stora problem med att hålla han normalviktig i alla fall:angel:
ny-glampi_101785267.jpg

*bildbomb*

ska bli så himla spännande att se hur han ser ut under pälsen till denna våren/sommaren tror det hänt mycket:)

KL.

Min kille rids ca 3-4 gånger i veckan. Eller ptja, rider inte bara. Longerar, löslongerar, horsemanshippar, ut och går osv..
I ridningen är han helt WOW. Jag rider nästan jämt ut själv = lugn som en filbunke.
Trots det pigg som en liten piggelin, orken tar liksom aldrig slut. Gångarterna sitter på plats helt och hållet.
Skritta är något som han verkligen kan. Galoppera också. Tölten är stärkt som bara den, kan tölta lååånga sträckor nu.
Klockrent och i form. Det sämsta just nu är nog traven, men den kommer nog snart igen den med :-)
Jag har sett sån otrolig utveckling på min lilla bebis sen han kom hem så det är helt sjukt..
Underbart att få jobba med en så rolig unghäst :-) Det känns som att han kan allt redan? haha

Jättefin utstrålning! Spännande om hon visas:laugh:
Tack!

Toya: Pá ser välrest och fin ut, håller med om att han har en fin överlinje. Skönt med en hals som är byggd åt rätt håll naturligt. :-)

Gullan: Jag längtar också efter att vinterpälsen skalas bort. De är så fina i sommarpäls, nu är de mest gulliga och fluffiga. Härliga snöbilder på Glampi.

tessinino: Vad roligt att han är så samarbetsvillig och att det går så bra!

Silkisif: Jag tycker att hon ser ut att ha en bra framdel! (hals/manke/bog). Kná ser inte heller alltid så spännande ut när hon bara står stilla i hagen.

Jag var uppe på Kná för tredje gången idag. (Totalt, inte tredje gången idag ;)) Och blev ledd utefter spåret på ridbanan. Det gick bra. Hon går fram väldigt energiskt vilket jag tycker är bra, men det känns samtidigt lite "spännande" också. Hon verkar dock vara ganska trygg. Jag miljötränade med en stor prasslig presenning för ett par dagar sedan. Hon var mer nyfiken än rädd. Smakade på den och krafsade på den. Stod på den när den blåste upp på sidorna på henne och tyckte inte att det var så dramatiskt när jag strök henne med den heller.

Jag fixat två pedagogiska bilder till min hemsida, som jag tänkte att ni också skulle ha utbyte av att se. Just nu tappar Kná tänder på löpande band. Jag ser inte så långt in som till kindtänderna när jag öppnar munnen på henne, men vet ju att hon tappat minst en, och nu har hon tappat två framtänder och minst två till är på väg att lossna.

knamun_tydligt.jpg

knamun2_feb11.jpg

Senast ändrad:

KL

I fredags longerade och travade jag på Óskadís.
Hon är jättekänslig och lat på samma gång :p Vi hade världens diskussion innan hon gav sig och jag kunde hoppa upp.
I ridningen är det INGA problem alls, hon lyssnar jättefint på smackningar och att stanna. Helt underbar! Vi kom även till att "svänga" några gånger och det förstod hon väldigt fort. Min pärla :love:

Gud vilken bra bild :-D Äntligen en mer eller mindre avbild av min hästs mun. Dom ser ju ut som sönderbombade flygplan i munnen :D
Men ack vad snygga dom kommer bli sen :) Min är nog i sin värsta tandlossningsperiod! Usch så han ser ut!

Idag blev vi fotade och Glampi blev longerad med sadel för allra första gången i sitt liv:love: sååå jäkla duktig så jag knappt kan tro det är sant.
han har haft sadel på sig 2 gånger innan detta var 3e gången, var tvugen att sadla ute (fick ej upp stalldörren pga massa snö)
men han var hur duktig som helst, stod helt still, inget rädd, gillar inte när man spänner sadelgjorden bara så den spänner jag mkt försiktigt och lite i taget.

sen trodde man ju att han skulle bocka lite kansker eller busa i alla fall för han var dessutom väldigt pigg.
men icke han bara var hur duktig som helst, busade lite och skulle gå efter thengill(longerade i hagen) men när han väl förstått att nej det är runt matte jag ska springa då koncentrerade han sig och travade helt rent som alltid och ja sadel den hade han glömt för länge sen, eller den brydde han sig inte om från första början.

Inte ens när jag släppte ner stigbyglarna reagerade han:eek:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Squie
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från...
2
Svar
28
· Visningar
945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka