Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch, jag landade mjukt i ridhuset så det var ingen fara!
Hon är väldigt fin min lilla svarta, får hoppas på att hon blir lugn snart bara ...
KL.
I onsdags körde vi ett pass igen.
Longerade i rundcorallen och hon är hur lydig och enkel som helst. Där är det ju bara roligt att hon är så känslig.
Hon går fram, stannar, backar, flyttar fram- och bakdel som ingenting. Hon vänder in och följer med o.s.v. Ganska häftigt med tanke på att vi var tvugna att valla in henne i stallet första gången vi skulle fånga henne. Nu kommer hon fram i boxen/hagen.
Körde sen upp och avsittning i stallet och red ett par varv där inne. Då var hon hur lugn och fin som helst, stannade mycket bättre än förut!
Ska köra imorgon igen så får vi se
Vilken sötis, tänk våra små knattar börjar bli stora ridhästar nu.
Hur gammal var han när du köpte honom?
Ja, visst är han är söt
Han var 1 år när jag köpte honom.
Igår fick han ännu ett vuxenpoäng då han blev skodd för första gången. Han var jätteduktig. Annars kan han vara lite tölig när man håller på med fötterna men det var inga som helst problem. Men han gick och lyfte bak fötterna högre och trampade i nära fram mer än vanligt sen och hade lyckats trampa sig på ballen på vänster fram. Det var ju väntat egentligen. Unghäst = dålig koll på benen och skodd för första gången. Så det är bara att ha koll på honom så han inte förstör sig ännu mer och smörja och tvätta såret han fick.
oj då, då kan man kanske tänka på det när glampi ska skos att han kan ha skyddsboots i gummi några dagar o speciellt i ridningen med.
lr kotring annars...