Idag har behandlaren kikat på Loppan och ptja,
vad säger man..
Absolut inte skeptisk eller kritisk till hans arbete eller utlåtande men det kanske snarare bekräftar mina
funderingar.
Han trodde först på fläkskada i bogen samt i bak och lite andra eventuella krigsskador men efter vidare undersökning så konstaterar han att hon är väldigt begränsad i rörlighet rygg ffa åt vänster.
Pålagring si-led har hon ju konstaterad på höger sida sedan långt tillbaka och det här satt högre upp vänster.
Vad som är hönan eller ägget är ju alltid skitsvårt.
Alltså mina ryttarbrister och begränsningar samt hennes skador..
Inte bästa kombon kanske
.
dock tyckte han att hon var i jättefint skick muskulärt utifrån det han konstaterade ang ryggen.
Vi kanske på något vis bara ska vara nöjda
. Jag får aldrig den där riktigt runda samlade galoppen, övergångar, att halvhalter och förhållningarna där jag vill få henne mer igenom, sätta sig lite mer på bak, böjlighet i bålen, det liksom stoppar och beror på stor del till det där "sis"-et där oppepå men kanske också så att det faktiskt finns ett stopp/tak på grund av annat?
Jag upplever inga "nya" problem eller svårigheter mer än att det känns stoppigt/motigt att komma vidare.
Hon är faktiskt ändå finare än någonsin när jag är hos tränaren och traven är riktigt fin.
Till och med att jag ibland kan få till skritten även om den är en stöttepelare för oss vilket jag förstått kan vara representativt bland "rygghästar".
Inget utesluter att jag kan göra ytterligare en ordentlig vet. check men jag tror oavsett någonstans att jag också ska bestämma att bara vara nöjd med att tävla på la-nivå.
Vi tränar och har roligt!
Ändå när jag ju någonstans en dröm att åtm. komma förbi lättklass.
Svammligt inlägg men jag är dålig på att förklara och uttrycka mig.
Å ibland är det lite trist att vilja och ha lite smådrömmar/ambitioner men kanske känna sig väldigt begränsad.
Men jag är inte bättre och min fantastiska krigarhäst som fysiskt aldrig direkt protesterar är så underbar
!
Loppan lämnar aldrig gården men en tre-årig valack gör det förhoppningsvis då han har lite svårt att förstå vad han är
!