Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner så väl igen mig. Under de 7 år som jag och min man varit tillsammans har vi flyttat 3 gånger och står inför vår 4:e flytt nästa höst. Varje gång har vi behövt göra en stor rensning. Inför nästa flytt har vi tänkt: ”så bra att vi flyttade nyss, då kan det ju inte vara så mycket vi behöver rensa denna gång”, men jo! Det går ALLTID att rensa konstigt nog . Varje gång blir jag dessutom förfärad över att vi kan ha så himla mycket grejer.Sitter här i lägenheten med lådor och säckar i ett hav runt mig och vill bara gråta. Hatar att flytta. Man inser inte hur mycket grejer man har förrän man ska flytta. Så in i helvete jobbigt. På fredag kommer flyttfirman och då ska allt vara klart. Kör mycket grejer själv men lämnar det största till dem. Har inte jättemycket grejer egentligen men när allt ska fram ur skåp och lådor, sorteras och packas i flyttlådor så undrar man vad man egentligen håller på med. Totalkaos är bara förnamnet.
Sitter här i lägenheten med lådor och säckar i ett hav runt mig och vill bara gråta. Hatar att flytta. Man inser inte hur mycket grejer man har förrän man ska flytta. Så in i helvete jobbigt. På fredag kommer flyttfirman och då ska allt vara klart. Kör mycket grejer själv men lämnar det största till dem. Har inte jättemycket grejer egentligen men när allt ska fram ur skåp och lådor, sorteras och packas i flyttlådor så undrar man vad man egentligen håller på med. Totalkaos är bara förnamnet.
Är det främst fasaden som ni behövt fixa med, eller är det kvar efter annan renovering också? Anledningen till att jag frågar är att jag är osäker på hur mycket renovering vi skulle orka med. Har också två barn (3 år respektive 5 månader) och att börja renovera hett helt hus kommer vara övermäktigt. Helst ska kök och badrum vara i ok skick också. Dock har vi insett att de flesta hus i vår prisklass kommer behöva någon lättare form av renovering och det känns ok, men vi måste kunna leva i renoveringsstöket också.
Tack för svaret . Förstår att det blir stressigt. Vardagen ska ju flyta på utöver all extra renovering som behöver göras. Som du kanske redan läst i tråden beslutade vi oss för att köpa ett nyproducerat radhus, och det känns himla bra att slippa renoveringsstök .Här kommer ett väldigt försenat svar .
Vi har renoverat kök, garage, källare o övrigt finlir inomhus (läs tapeter, slipa golv, byta lister/foder/socklar) utöver fasaden. Plus en eftersatt tomt på dryga 4000kvm.
För vår del så känner vi att vardagen blir för stressig. Vi vill hinna ta det lite lugnt ett tag nu
Livar upp här. Bor tillfälligt hos en kompis och får i slutet av månaden/början av oktober tillträde till min lilla lägenhet på 25 kvm. Det blir väldigt lurigt att komma på hur jag ska ytmaximera, så just nu sitter jag och vänder ut och in på tankarna för att komma på hur jag bäst inreder rummet. Det är inte mycket plats det handlar om och eftersom jag är en människa med mycket prylar så ska det bli spännande att få allt att gå ihop. Blir att tänka kubikmeter istället för kvadratmeter som man brukar säga
Plötsligt känns min framtida etta på 43 kvadrat stor.
Hursom är det många tankar om hur jag bäst kan få in möblerna som jag vill ha med, samtidigt som jag vill yteffektivisera så bra som möjligt. En del googling för inspiration blir det iallafall.
Min första lägenhet var också 25 kvm, bodde där med min hund och trivdes jättebra Gäller att hitta möbler med flera användningsområden Hade tex en klassisk Expedithylla med åtta fack från Ikea (de som nu heter Kallax) som var tv-bänk, rumsavdelare och svalde massa olika grejer iom att jag hade såna korgar i facken Ett klaffbord som kombinerat mat- och skrivbord, tog väldigt liten plats när jag hade det nerfällt osvLivar upp här. Bor tillfälligt hos en kompis och får i slutet av månaden/början av oktober tillträde till min lilla lägenhet på 25 kvm. Det blir väldigt lurigt att komma på hur jag ska ytmaximera, så just nu sitter jag och vänder ut och in på tankarna för att komma på hur jag bäst inreder rummet. Det är inte mycket plats det handlar om och eftersom jag är en människa med mycket prylar så ska det bli spännande att få allt att gå ihop. Blir att tänka kubikmeter istället för kvadratmeter som man brukar säga
Min första lägenhet var också 25 kvm, bodde där med min hund och trivdes jättebra Gäller att hitta möbler med flera användningsområden Hade tex en klassisk Expedithylla med åtta fack från Ikea (de som nu heter Kallax) som var tv-bänk, rumsavdelare och svalde massa olika grejer iom att jag hade såna korgar i facken Ett klaffbord som kombinerat mat- och skrivbord, tog väldigt liten plats när jag hade det nerfällt osv
Hur tusan fick du plats med allt det??
Jag kommer nog köra matätandet vid soffbordet, för även om jag kan ha någon form av hopfällbartbord så lär det bli alldeles för trångt att sitta vid det när man väl ska äta. Eftersom en hel vägg dessutom bara är fönster så försvinner mycket yta att möblera på höjden.
Haha fast en etta på 43 kvadrat är väl ändå ganska stort?
De flesta ettor brukar väl vara sådär runt 30-35, källa tagen från ingenstans - alltså bara en uppskattning.
Önsketänkande för mig att få en etta på över 40 kvadrat. Hade lätt möjlighet att få det i förra stan men nu när jag flyttat till Stockholm/omnejd så är jag bara så jävla glad att jag ens hittade en lägenhet. Gjorde det också efter typ 10 minuter från det att jag bestämt mig att flytta
Fortsatte leta även efter, i fall, men är ju smått omöjligt att få en lägenhet här. Framförallt om man har valp...
Livar upp här. Bor tillfälligt hos en kompis och får i slutet av månaden/början av oktober tillträde till min lilla lägenhet på 25 kvm. Det blir väldigt lurigt att komma på hur jag ska ytmaximera, så just nu sitter jag och vänder ut och in på tankarna för att komma på hur jag bäst inreder rummet. Det är inte mycket plats det handlar om och eftersom jag är en människa med mycket prylar så ska det bli spännande att få allt att gå ihop. Blir att tänka kubikmeter istället för kvadratmeter som man brukar säga