Flyttankar

Min hjärna stänger av bara jag försöker tänka flytt just nu
Men har planer på Erikshjälpen i veckan.
Sen måste jag ev till ikea på lördag
Vad behöver man för basvaror i köket?

Ris
Pasta
Salt
Peppar
Grillkrydda
Mjöl
Kaffe
Socker
Müsli
Sås på påse
Potatismos
Konserver
Det är väl en bra grund. Sen kommer man ju på mer efterhand.
Ja det är nog bra att ha en grund när man ska till affären
Så kanske man kommer på mer där.

@Sonic76
Jag har flyttat ett par gånger och varit rätt pank. Jag har då gjort veckomatlistor och handlat på mig basvaror när det behövs. Jag har annars en förmåga att gå och handla nödvändiga matvaror för femhundra spänn och komma hem utan att ha något att faktiskt äta.. :confused:... och blivit fattig på kuppen.

Förslag att skriva annons på tex facebook; Ska starta upp nytt hushåll, behöver allt med begränsad ekonomi. Folk som flyttar ihop eller ska handla nya grejer vill ibland bara bli av med grejer.

Lycka till! :)

@Sonic76
Jag har flyttat ett par gånger och varit rätt pank. Jag har då gjort veckomatlistor och handlat på mig basvaror när det behövs. Jag har annars en förmåga att gå och handla nödvändiga matvaror för femhundra spänn och komma hem utan att ha något att faktiskt äta.. :confused:... och blivit fattig på kuppen.

Förslag att skriva annons på tex facebook; Ska starta upp nytt hushåll, behöver allt med begränsad ekonomi. Folk som flyttar ihop eller ska handla nya grejer vill ibland bara bli av med grejer.

Lycka till! :)
Bor i tjotahejti utan körkort så närmaste större ställe är Örebro ca 6 mil bort,
Här skänker inte folk saker eller säljer särskilt billigt.
Tyvärr
Men har lyckats få tag i beg sängbottnar så behöver bara nån tjockare madrass till dessa och så småningom en sängram.
Har lagt ut annonser men fått svar på soffor för ca 4500 och då kan jag ju lika gärna köpa en ny.

Jag har vänner jag kan be om hjälp men vill inte utnyttja dem för mycket.
Jag kanske behöver deras hjälp med nåt mer akut en dag så jag är försiktig med att be om hjälp även om jag betalar dem

Bor i tjotahejti utan körkort så närmaste större ställe är Örebro ca 6 mil bort,
Här skänker inte folk saker eller säljer särskilt billigt.
Tyvärr
Men har lyckats få tag i beg sängbottnar så behöver bara nån tjockare madrass till dessa och så småningom en sängram.
Har lagt ut annonser men fått svar på soffor för ca 4500 och då kan jag ju lika gärna köpa en ny.
Men det kan ju räcka med några snygga sängben så länge ju.

Jag kan om du vill skicka gardiner, sängkläder och lite handdukar. Jag och sambon har ett helt berg sen vi flyttade ihop och i nya huset så ligger allt fortfarande nedpackat.

Skicka ett pm så kan jag visa vad jag har. ÖoB såg jag hade riktigt billiga glödlampor 10,-/st

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 306
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 682
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Tvättstugedrama
  • Valet i USA