Jag och mamma har en jättebra relation, men jag skulle verkligen undvika det till det längsta möjliga att bo där!!!
För ganska precis ett år sen frös mitt avlopp ihop, upptäckte det fredag eftermiddag. Bodde då hos mamma under helgen tills jag kunde ringa spolbil på måndagen så jag slapp den hutlösa jouravgiften. Och jag höll på att gå under!!!
Vi är verkligen inte osams eller gnabbar om något, men jag blev tokig på det att hon skulle "ta hand om mig"! Det frågades hela tiden om jag frös, om jag var hungrig, om jag var törstig, om jag ville ha något, om jag ville låna en bok, vad jag ville ha för mat osv osv. Jättesnällt av henne såklart, men jag fick myrkrypningar i hela kroppen! Jag bodde då helt själv varannan vecka, och sonen på 4 år varannan, och hade mitt alldeles egna hus, och hade liksom ansvar för ALLT helt själv. Och jag trivs med det, jag avskyr när nån håller på att "gulla" med mig!
Jag sa åt henne tillslut att om jag är törstig så vet jag vart kranen är liksom.
Jag stog ut den helgen och bjöd på god middag på söndagkvällen som tack för hjälpen, medans hon beklagade sig att hon tyckte det var sååå tråkigt att jag skulle "flytta hem" igen dagen efter, och det hade ju varit sååå mysigt att få rå om mig ordentligt.
Jag älskar min mamma, jag gör verkligen det, men bo under samma tak, aldrig i livet!
Vill tillägga också att vi rest tillsammans och då spenderat en vecka ihop utomlands, det funkar klockrent!
Då är hon helt "normal"!
Blir enbart för mycket "ta hand om" när vi hamnar under hennes egna tak.