boccia
Trådstartare
Har en vän till mig som håller på med AR. Enligt vännen (och till denna närstående) så är det inte nödvändigt att träna kondition på hästarna när man håller på med AR. Enligt dem så klarar en AR-tränad häst utan problem att gå en hoppbana t.ex. utan någon annan träning än dessa ca 15min/dag på ridbanan, då de anser att "har de bara musklerna så är det inga problem, och de allra flesta hästar som tränas för hopp/dressyr har överkondition". Enligt mig är det ungefär samma sak som att säga att en bodybuilder skulle kunna springa 10000m hinder utan problem, de har ju musklerna...
Har ABSOLUT INTE någonting emot AR, men anser att oavsett ridinriktning så är det väl bra med varierad ridning? Jag t.ex, som ser mig mest som hoppryttare, hoppar ju inte med mina hästar varje dag, utan rider ut i skogen, tränar dressyr, western, tömkör osv, för omväxlings skull.
Då till min fråga: Är AR så mångsidigt att det täcker upp allt? Är det en allmän uppfattning inom AR att konditionsträning är överflödig? (frågar här, då jag inte vet någon annan som håller på med denna ridform)
Har ABSOLUT INTE någonting emot AR, men anser att oavsett ridinriktning så är det väl bra med varierad ridning? Jag t.ex, som ser mig mest som hoppryttare, hoppar ju inte med mina hästar varje dag, utan rider ut i skogen, tränar dressyr, western, tömkör osv, för omväxlings skull.
Då till min fråga: Är AR så mångsidigt att det täcker upp allt? Är det en allmän uppfattning inom AR att konditionsträning är överflödig? (frågar här, då jag inte vet någon annan som håller på med denna ridform)