Fler barn, hur resonerar ni?

Sv: Fler barn, hur resonerar ni?

Men.... nu måste jag bara avslöja härinne (under någorlunda anonymitet) att sambon faktiskt har ändrat sig i frågan om syskon. Och jag är bara SÅ glad över det. Han är (även denna gång) lite "ångestfylld" inför det hela, men har ändå beslutat sig för att vi ska köra på. :D
Ojdå, grattis. Hur gick det till? Slutade du prata om det så det fick komma från honom eller vad var din taktik? Just nu skämtar jag bara om det nån enstaka gång, men jag är just nu mer intresserad av att han ska ge med sig och gifta sig med mig.

Vi är ju inte ensamma numera i att få barn lite senare i livet.
Vore intressant att veta då hur väldigt jättegammal du är. Jag var 30 när min son föddes och i min vänskapskrets (storstadmiljö) var jag allra först. Nu när jag passerat 35 har alla mina vänner småbarn och det vore kul att komma i fas med dem med en till. Det kommer ju dröja länge innan min son har roligt av att leka med barn som är så pass mycket yngre. Jag tänker väl att upp till 40 kan jag utan problem diskutera ett andra barn, men sen tycker jag nog att det får vara.

Ojdå, grattis. Hur gick det till? Slutade du prata om det så det fick komma från honom eller vad var din taktik? Just nu skämtar jag bara om det nån enstaka gång, men jag är just nu mer intresserad av att han ska ge med sig och gifta sig med mig.
Ja, jo, jag slutade prata om det, men det hann inte gå så lång tid förrän han kom och sa som han gjorde. Han hade helt enkelt börjat fundera över hur han själv känner för sina syskon mm. Och bestämt sig för att vi nog ändå ska ha ett till. Jag tror att han bara helt enkelt ändrade sig.

Vore intressant att veta då hur väldigt jättegammal du är.
Fyller 40 2009

Tycker alla här har jättemånga barn och tätt emellan också :eek:.

Jag har två barn och 8,5 år emellan dem. Ja det var planerat och ja, det är med samma man.

Jag har helt enkelt dålig ork med barn och kände att jag inte orkar med två småttingar samtidigt, hade fullt upp att orka med en. Dessutom gillar jag att jobba...:grin:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 063
Senast: sardellen
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 210
Senast: VLMF
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Att curla eller inte curla sina barn
  • Hemmasittare