Sv: Fler barn, hur resonerar ni?
Ojdå, grattis. Hur gick det till? Slutade du prata om det så det fick komma från honom eller vad var din taktik? Just nu skämtar jag bara om det nån enstaka gång, men jag är just nu mer intresserad av att han ska ge med sig och gifta sig med mig.Men.... nu måste jag bara avslöja härinne (under någorlunda anonymitet) att sambon faktiskt har ändrat sig i frågan om syskon. Och jag är bara SÅ glad över det. Han är (även denna gång) lite "ångestfylld" inför det hela, men har ändå beslutat sig för att vi ska köra på.
Vore intressant att veta då hur väldigt jättegammal du är. Jag var 30 när min son föddes och i min vänskapskrets (storstadmiljö) var jag allra först. Nu när jag passerat 35 har alla mina vänner småbarn och det vore kul att komma i fas med dem med en till. Det kommer ju dröja länge innan min son har roligt av att leka med barn som är så pass mycket yngre. Jag tänker väl att upp till 40 kan jag utan problem diskutera ett andra barn, men sen tycker jag nog att det får vara.Vi är ju inte ensamma numera i att få barn lite senare i livet.