Flatte fantaster!!

Sv: Flatte fantaster!!

Haha, spansk hittehund..:D Man ser ju såklart inte så bra från bilderna men.. jag tycker han ser jättefin ut! Kanske något lätt i typen?
Har ju själv en liten padda hemma:rofl:

Han är av den grövre typen. Men när de kortet blev taget så var han sjuk. Leverskada efter att ha ätit nå olåmpligt. Så han rasade i vikt å musskler då. :) ska se om ja hittar nå andra bilder på han.

Här kommer lite bilder på min grabb.
http://i138.photobucket.com/albums/q269/verrdogan/mrlukas.jpg[/IMG
Bara tvungen att ta med denna bilden åxå :angel:
[IMG][IMG]http://i138.photobucket.com/albums/q269/verrdogan/15-1.jpg[/IMG]]
DSC00361.jpg
[/IMG]
letar efter bättre bilder, menn dissa får duga så länge :d

Några bilder till på min lukas "Acke"
22222.jpg
[/IMG]
mrlukas.jpg

trttlukas.jpg
[/IMG]
3.jpg
[/IMG]
Förlåt om bilderna är lite stora å tråkiga
Å de är ju de jag säger,, att han ser ut som en spansk hittehund

Fina vovvsar :)

En dum fråga- är "flattar", eller vad dom kallas, likadana som goldens förutom färgen?

Jag har ingen än men ska hämta hem en lite skrutt på Onsdag:D

Har inga bilder än heller men dte kommer. Den är från Flatterhafts kennel:)

Jo o nej.. De är nog lika vänliga och folkkära, men rasen är över lag mycket mera energisk och fartfuld än golden.. Undantag finns säkert. Läste någonstans nåt i stil med: "på samma tid man grundtränar en flatte, tränar man två golden eller tre labradorer".:rofl: Haha.. Det berättar väl allt..

Jag kör jakt, viltspår, bruks och lydnad med Harry (den bruna som är 6 år). Har även kört agility men en muskelskada har tyvärr satt stopp för den karriären. :(

Gamlingen Oliver har jag kört agility, lydnad, jakt, viltspår med. Bäst har han varit i lydnad och agility. Men nu är han en glad pensionär på snart 11 år.

Javan

Jag vill åxå köra nån träning med min. Men de kanske är för sent nu. han är ju 7år. Nya bilder kommer snart =)

Det är aldrig försent men det kan vara lite knepigt kanske med agility med en gammal stel hund.

Testa ex viltspår det brukar de flesta flattar tycka är jätteroligt.

Här tränas det lydnad, freestyle, sök, spår och lite apportering.
I vår är det väl även tänkt att vi ska börja kika lite mer på agilityn.
En liten bild till..:angel:
angieobetty012ndradram.jpg

Själv brukar jag ställa ut henne några gånger om året, + lydnad och jaktprovsträning. Förra sommaren klarade hon anlagsprovet och om hon inte skadat sig hade vårt mål inför sommaren varit första pris i novisklass.. Nu hoppas jag bara att hon blir i skick så vi kan gå på jakt och möjligtvis starta i lydnad i höst!:D

Till verrdogan: Det är aldrig för sent!! Lydnad och viltspår passar iallafall för äldre hundar!:)

ge annelie en kram från flatdårarna med hjulbent matte.

vilken kull blev det ur?

pussa Japan,han är verkligen underbar!

Min tränas i lydnad, jakt & viltspår. Uppflytad till trean i lydnad och ännu inte startad i jakten, men till hösten så!! Kanske även bruks om det hinns med. Tyvärr krypt så ngn utställning blir de inte...
Pojkvännens "valp" (10 mån & större än min) ska tränas & tävlas i jakt & viltspår främst men även lydnad och utställning. Om jag får bestämma ;)

hehe det ska jag göra:)

Valpen är efter Mirre och Jåker. Och valparna är döpta efter kattraser:)

Är så himla glad å ska bli så spännande att få hem valpen:)

Här har ni min lilla älskling.
Flatterhafts Baggy Bengal (EGON)
9 veckor idag.
Världens sötaste lilla pojk.

DSC02847.jpg

DSC02848.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 628
Senast: hastflicka
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar