Flatte fantaster!!

Sv: Flatte fantaster!!

Här är min pojk :love:
mrlukas.jpg
[/IMG]

hej hej! vad kul att nån mer än jag har en flat här:)

Jag har en pojke som är 20 månader...

Han kommer från Morgandens kennel, och han är underbar att jobba med, inte lätt stressad utan sköter sig helt perfekt:love:

hej. vi hade en flat men var tvungen att sälja henne pga någon konstig andledning. hon var underbar :love: , hon kommer från kennel gunways och finns en bild på internet ska leta upp den. så får ni se.

Jag har två galna grabbar :angel: Båda kommer från Roghöjdens kennel
Den äldre är 2 år och 4 mån drygt, en glad hund som är väldigt självsäker och tuff. Han är inte så förarfixerad i tex lydnaden, men med en boll så funkar det oxå. Han jobbar på bra vid jakt, ger sig inte i första taget men har lite väl bråttom när vi ska spåra. Han bryr sig inte om vart han springer, han skulle kasta sig ut för en klippa för att hämta en fågel.
Mattes älskling:love: :love: :
SUC30032.jpg

Lillemannen är 9 mån, han har vi bara haft i en månad. En hund som har mer "will to please" och som är lite försiktig men ändå väldigt nyfiken. Mer som en flat i att vilja göra saker men han undersöker nya saker noggrant och tar det lugnt. Flattar brukar ju annars "hoppa först och tänka sen"!! Annars en hund som lätt går upp i varv, men slappnar av fort.
Husses vovve:
SUC30111.jpg

Fler bilder:
http://i115.photobucket.com/albums/n295/explosive_6/Alex/UC30042.jpg
http://i115.photobucket.com/albums/n295/explosive_6/Alex/Alexfullfart.jpg
http://i115.photobucket.com/albums/n295/explosive_6/Alex/Alex73.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en liten flattjej! Hon heter Angie och kommer från kennel Engelen.
Underbar "av och på-knapp", jätteglad i arbete samtidigt som hon har mycket lätt för att slappna av.

angie-julafton-2006-093ndr.gif

Angie-320.gif

angie1419komprram.jpg

Här är min snart 3 år gamla flatte.

IMG_0047.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j140/Irishdraft/IMG_0049.jpg

Jag tror att uppfödaren har kennelnamnet Bistos nu för tiden (står inte inskrivet i pappren men jag har för mig att det är så)
Mamman är en Hinnareshund.

Han är omplacerad som knappt 2 år gammal första gången från en familj som inte visste att dom hade köpt en hund med turbo i... sedan oplacerad till mig ett halvår senare från en bekant, eftersom han egentligen inte vill bo med andra hundar, han gillar att leka med dom men sen får det vara nog, han blir jättetrött och grinig om han måste umgås med andra hundar för länge.

Han har en fantastisk off-knapp, åker tåg som han aldrig gjort annat (en gång när vi skulle gå av sa kvinnan bakom: Jag tror du har glömt en tröja på golvet...." Det var hunden hon menade och miltären som brukar ha ganska avslappnade hundar brukar helt enkelt glömma att jag har hunden eftersom dom inte märker honom... så dom blir alltid chockade och börjar flytta på sig i panik när jag ska gå av...), älskar agility och är rätt trevlig att träna lydnad med även om vi inte har tävlat än... han börjar lära sig att hämta dummies, men jag har inte fått ordning på spårandet, han tycker förvisso att det är skitkul, men han fattar inte vad han gör eller vad han letar efter och märker inte att han är färdig eftersom han är så uppe i sig själv... Aldrig jakt-tränad dock... Han är dessutom mentaltestad med bra resultat... Ingen aggresivitet, skottfast, tog en titt på spökena och suckade djupt inom sig över de tråkiga figurerna och började tugga gräs, titta på omgivningen och kissade lite... Beskrivaren bara suckade...

I alla fall en underbar liten... eh... stor 35 kilos klump på ca 67 cm i manken som älskar folk och andra hundar... och hästar och katter... behöver jag säga att han är helt viltren också...

Sen hämtar han matskålen, lite för ofta dock... hrmmmm... och vi jobbar just nu på att plocka upp hårsnoddar, nycklar och mynt... Vilket går riktigt bra... han skiljer inte på vad det är han ska plocka upp än, men har han bara en sak det kan vara så går det bra.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tog över honom från en tjej i skövde som inte hade tid med honom. Så ja vet inte vart kan kommer ifån tyvärr. står inte på hans stamtavla heller :(

Vadå står inte på hans stamtavla? Är han reggad i SKK så står det uppfödare i stamtavlan...

//E

KL:

jag har flatterhaft hundar,har alltid haft.inne på min4e nu.fullständigt vansinniga,men bra.

samtliga harvarit servicehundar.sarah är 12 i år.

Han kan ju vara utan kennelnamn, men uppfödaren står med i stamtavlan i kolumnen "uppfödare".

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Hundhälsa Hej på er. Ville höra om det är någon annan som har problem med strump-(och annat olämpligt)ätande hund? Vår är en retriever av jakttyp...
2
Svar
21
· Visningar
1 628
Senast: hastflicka
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar