Fjordhingstarnas premiering! (ulvlek)

Fast ulvarna fick ju ingen ny info efter dl, så de lär ju ha anat det redan då. Sen var det ju 1-2 ulvar som kunde rösta på Snurris (eftersom Snurris knappast kunde rösta på sig själv) så om en ulv röstat på henne och en på nån annan är det ju inte så konstigt. Eller om det bara är en kvar. När Art röstade hade dessutom jag, cirkus och hemlig redan röstat och en ulv kan ju finnas bland oss.
Nej men Artline var som sagt subtil och la dessutom sin röst ganska sent. Jag tror att de tippade henne som siare då i slutminutrarna men jag tror faktiskt inte att de var säkra förrän hon var död.
Skitsamma egentligen men jag tror du har rätt i att en ulv finns bland er som redan hade röstat också, jag tror att de är två kvar.

Nej men Artline var som sagt subtil och la dessutom sin röst ganska sent. Jag tror att de tippade henne som siare då i slutminutrarna men jag tror faktiskt inte att de var säkra förrän hon var död.
Skitsamma egentligen men jag tror du har rätt i att en ulv finns bland er som redan hade röstat också, jag tror att de är två kvar.

När jag läser igenom hennes inlägg så tycker jag att hon är verkligen subtil! Jag gissar att hon faktiskst siade Snurrfian.

Oavsett så tycker jag att det pekar rätt kraftigt på att Q är ulv. Finns det en till så får vi nog leva efter principen en ulv i taget.

cirkus röstar på quarter4ever -

pga hennes röständring i DL1 (varför skulle en bybo försöka rädda sig kvar? och jag tror som sagt inte på henne som spion) och pga hennes och Snurrfians ömsesidiga röstande på varandra igår

Röstlista DL 1 kl 21:30
17:14 Niyama röstar på Artline

20:37 Madalitso röstar på hemlig
20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

21:00 cirkus röstar på madalitso
21:07 Snurrfian röstar på Madalitso
21:18 Loons röstar på Magnum
21:23 LenaH röstar på Loons

21:29 Madalitso ändrar röst till quarter4ever

21:29 quarter4ever röstar på hemlig
21:30 Artline röstar på Snurrfian
21:30 quarter4ever ändrar röst till madalitso

Madalitso lynchas - ängel
Mirtai kickas - ulv
Loons käkas - bybo

Dagdl2 21:30

17:47 Niyama röstar på quarter4ever
19:31 Cirkus röstar på hemlig
21:04 hemlig röstar på Niyama
21:16 Artline röstar på Snurrfian
21:25 LenaH röstar på Snurrfian
21:29 Magnum röstar på cirkus

21:29 Snurrfian röstar på quarter4ever
21:30 quarter4ever röstar på snurrfian
Snurrfian lynchas -ulv

hemlig har inte skrivit så mycket men har också haft annat för sig IRL vilket jag vet då jag följer andra trådar här på buke Det som skaver lite för mig med henne är att hon la en andraröst på mig i DL1, men å andra sidan gjorde hon inte det i DL2 utan la den istället på Niyama , Hon röstar före Artline röstar så det kan vara en alibiröst kanske på en lyakamrat eller så röstade hon bara på den hon misstänkte mest Så vete sjutton vart jag har hemlig i denna leken

cirkus har också haft rätt mycket för sig och inte kunnat haft en hög aktivitet under leken och har skrivit minst av alla vilket gör det svårt att få något grepp om cirkus för mig . Kan lika gärna vara god med tidsbirst som en ond med tidsbrist som försöker smyga under radarn. Samtidigt tycker jag att cirkus ofta när hon är ond försöker sprida misstankar mot andra och det har jag inte riktigt upplevt att hon gjort denna gången?
La en förstaröst på madalisto i DL1, och en uddaröst på hemlig igår båda rösterna med lite konstiga motiveringar som kanske iofs beror på tidsbrist . Cirkus är ett frågetecken för mig

LenaH har varit aktiv ändå och med tanke på gårdagen så tror jag att hon borde vara god . Jag tror inte att hon skulle lägga en alibiröst på Snurrfian som nr 2 efter Artline om hon inte hade goda skäl till att göra det . Jag utvecklar den tanken lite till med att om LenaH skulle suttit i lyan tillsammans med Snurrfian borde hon också röstat på henne i DL1 redan;) och istället valt nån annan att rösta på än snurris igår för att nån av oss tre med röster på oss innan borde ju vara god iaf så enkelt att försöka styra upp röstningen från Snurrfian till nån annan tycker jag i det läget -
Så LenaH hamnar för mig som troligt god i denna leken

får dela inlägget i två delar . Pga max 10000 tecken regeln så skickar detta först så kommer resten direkt sedan

Magnum är med i sin andra lek och jag har läst igenom det hon skrivit lite extra noga just för att det är svårt att få grepp om nya :

jag undrar lite om hon är följsam mot LenaH här i starten av leken- det känns nästan lite så med denna kommentaren? De enda som vet vilka som är goda så tidigt i leken är just ulvarna och det är lätt att som ulv bli lite insmilande mot de som de vet är goda så jag regarerar lite på detta nu lite senare i leken när jag läste igenom allt Magnum skrivit och den andra delen jag reagerar på är att det är det att hon verkar vilja fastslå att det ÄR 4 ulvar
Jag tänkte just gissa lite på rollfördelningen för att få lite liv i tråden nu när jag hade lite tid över, men @LenaH hann ju före :p

Så, jag tror också på fyra ulvar, 3 goda specialroller och således alltså 4 bybor.

Sedan röstar hon på mig i DL1 och det trots att jag tydligen har kloka tankar dittills :idea:
och med motiveringen att jag skulle vilja så in tvivel om att det är 4 ulvar
Vilket inte alls var vad jag gjorde . Jag reflekterade över det hela balansmässigt och dessutom så kom jag fram till att 4 ulvar är troligare än 3 om man ser det rent procentmässigt vad som är närmast en tredjedel
Däremot så är det faktiskt så att det är två sidor av myntet att onda tjänar på att folk tror att det är 4 onda också - just för att det då blir nån god som kan anses som ond just för att de får en till som trolig ond om man utgår från det antal onda man tror att det finns. Men visst är det också sant att onda tjänar på att folk tror att det är bara tre om det är fyra också men då av tvärtomgrejen att de sorterar in en ond som god för att de har fel antal troliga ulvar i leken
Magnum röstar på quarter4ever

Hon har kloka tankar om lekens status hittills. och håller även med mej och LenaH att det rimliga bör vara 4 ulvar.

Meen gör en liten liten notering dock att det faktiskt möjligen kan vara 3 ulvar.
Kanske ulv som vill så ett litet frö av tvivel på fyra i flocken? Dvs ulvarna själva är väl de som gynnas av att vara fyra om goda tror de är bara tre.

/Mvh avd långsökta teorier i dl 1:p

Hennes funderingar angående varför Loons blev käk och det är något med det hon skriver här som får mig att reagera. Vilka var inte med i förra leken? Känns som att hon försöker sprida misstankar på tex Artline som inte var det?
Den teorin stämmer ju inte riktigt in på stackars Loons iaf, så tanken drog förbi att lyan kanske består av såna som inte hade riktigt koll på förra leken :cool:
Långsökt men ja, der var en flyktig tanke:angel:

för här fortsätter hon att fundera över just Artline efter hon börjat skriva om Snurrfian och det känns rätt undanglidande hela svaret? Och så tycker hon nu att antalet ulvar är inte så intressant längre - Jag reagerar även över det iom att hon skriver senare i leken vi är ju på dag 2 och det känns som hon försöker rikta bort blickarna från Snurrfian lite om man summerar när hon skriver det hon skriver igår?

hade funderingar först kring @Artline som kunde röstat på madalitso eller Q som vardera hade två röster igår och kunde avgjort där. La en ot röst istället.

Nu spånar jag bara(!), för det är väl kanske dumt att fixa ett avgörande i första dl och få ögon på sej vilken sida man än är på tänker jag.
Men visst, lägga röst på ett säkert ställe i det läget är ju..pja.. säkert.

@Niyama flaggar för tre ulvar för en bra balans i leken.
Som nybörjare har jag hellre fler än färre misstänkta för undvika överraskningar. Egentligen känns det som nåt att inte behöva lägga energi på just nu. Ulvantalet. Alla ulvar behöver ju ut och det lär ju vara mer intressant lite senare i leken hur många ulvar gentemot bybor som är kvar. Idag lägger jag alltså dom tankarna åt sidan.

efter fråga från mig om det var misstänkt att inte vilja avgöra svarar hon på det och hon verkar ju vilja få det till att Artline skulle kunna vara skum men inte riktigt vill stå för det?
Det var det jag funderade på först, sen insåg jag att jag vet nog inte :o
Men ja, inte vilja avgöra såpass tidigt när man har chansen kan ju vara både och antar jag.

och lägger sedan en uddaröst på cirkus när snurrfian hade två röster på sig och det är iofs inte ett försök att rädda Snurrfian för då skulle hon ju istället lagt sin röst på nån av oss som hade en röst redan
Magnum röstar på cirkus

Kanske tidsbrist men upplever henne som väldigt låg profil hittills?
Håller låg profil för att inte synas så väl som ond? Jag lägger min röst där idag

Fortsätter vara följsam mot LenaH och även Niyama och vill hålla båda som goda , samt fortsätter att fundera över cirkus

Ser vart @Niyama och @LenaH vill komma tror jag och tycker det är vettiga funderingar.

@hemlig inte skrivit så mycket, har lite svårt att placera henne. Får kolla mer senare.
@cirkus likaså, lägger en lite märklig röst på hemlig igår. Hade även niyama i tankarna då. Tidsbrist?

@quarter4ever har i ett par inlägg skrivit om madalitsorösten och att den ju ser lite dålig ut i protokollet.
Funderade varför Loons valdes till käk, vilket flera hakat på och tyckt det var ett lite märkligt val av ulvarna ändå. Skriver om hur hon hade gjort om hon var i lyan, kan vara för att hon är god men minst lika gärna för att hon är ond och vill rikta bort fokus från sej själv?
Ser endel 'jagärgod'inlägg och även det kan ju vara både från en god som från en ond. Ju fått till mig att Q resonerar mycket i alla lekar så det gäller ju att försöka sålla ut vad som är vad liksom :D
Har fått rädda sej själv i båda röstningarna.

Tycker @Niyama vänder och vrider ordentligt vilket Q också gör. Lättare att hitta något att titta extra på än på de som skriver mindre.
Lite upp och ner för mej hittills. Förut mot ondare nu mot godare med notering om vad lurad en kan bli:angel:

@LenaH har jag inte heller kläm på riktigt än men håller henne åt goda hållet faktiskt.

Niyama röstade på Artline i första DL med en förtäckt BoP- teori frågan är om det var ett tänk som en ulv brukar ha ( dvs rösta/ käka på den som inte brukar få röster/ käkas tidigt ) eller om det var likadant resonerat såsom god helt enkelt?
Niyama har varit tvungen att rösta tidigt i leken och sånt försvårar alltid hur man ska tolka rösterna
Jag har reagerat på att hon skrev som hon gjorde om Mirtai att hon borde vara skum när hon sedan också blev kickad- om några så borde ju de i lyan ha koll på att hon inte var online alls och kanske anat att hon skulle missa att rösta ( = kickas enligt de tydliga regler som finns för leken?)
Har sedan röstat på mig igår och idag och visst- vi har krockat lite men jag saknar lite andra tankar från Niyama i denna leken så jag vet inte vad jag ska tro om henne helt enkelt

På ett sätt skulle jag eg hellre rösta på hemlig men eftersom både @Niyama och @cirkus röstar q så är det väl bättre att samla rösterna.

LenaH röstar på quarter4ever för att hon gjorde insatsen att rädda sig själv i DL1 (vilket hon inte skulle gjort om hon var bybo) och för att Snurrfian försökte med ett alibi igår.

DL3

18.25 Niyama röstar på Q
19.58 cirkus röstar på quarter4ever
20.06 LenaH röstar på quarter4ever

Jag tycker det känns som jag blir en enkel måltavla idag
LenaH har skrivit tydligt att hon tror att jag kan vara ond och så kommer det två röster på mig innan hon själv lägger in röst

@LenaH du verkar ju tro på 2 ulvar kvar?
Är det värt att riskera att offra en god idag om du tror det?
Är det bara en ulv kvar så har goda råd med det .
Men jag blir ju lite rädd att du har rätt i din tanke att det är två kvar för i så fall behöver de ju "bara" få ut en god idag så är det vips en lottningssituation i morgondagens lynch?
Annars har jag inga problem med att ni röstar på mig så jag åker om det får er andra på rätt tankebana

Jag tycker det känns som jag blir en enkel måltavla idag
LenaH har skrivit tydligt att hon tror att jag kan vara ond och så kommer det två röster på mig innan hon själv lägger in röst

@LenaH du verkar ju tro på 2 ulvar kvar?
Är det värt att riskera att offra en god idag om du tror det?
Är det bara en ulv kvar så har goda råd med det .
Men jag blir ju lite rädd att du har rätt i din tanke att det är två kvar för i så fall behöver de ju "bara" få ut en god idag så är det vips en lottningssituation i morgondagens lynch?
Annars har jag inga problem med att ni röstar på mig så jag åker om det får er andra på rätt tankebana
Nja, jag har varit rätt tydlig med att hemlig ligger högre än du på misstankelistan för mig men jag tänker inte sprida rösterna och det finns helt enkelt mer att ta på med dig.
Nackdelen med att vara aktiv. :(

Nja, jag har varit rätt tydlig med att hemlig ligger högre än du på misstankelistan för mig men jag tänker inte sprida rösterna och det finns helt enkelt mer att ta på med dig.
Nackdelen med att vara aktiv. :(
Jag kan absolut rösta på hemlig!
Hon är rätt misstänkt för mig eftersom hon la en andraröst på mig i DL1
Jag är väl inte så aktiv som jag kan vara dock - tre veckors fölövervakning 24/7 och fulltid på jobbet börjar ta ut sin rätt jag är konstant trött
i förra leken skrev jag ju massa tokigt såsom fel på röda och vita rosen tex så hjärnan är inte på topp- om man säger så

Nu är alla samlade i ridhuset! Med mössorna och handskar på (jodå, det är alltid kallt i det där ridhuset) huttrar publiken på läktaren. Det är strax dags för den sista visningen på ring för de äldre hingstarna. En sista gång ska publiken få njuta av den vackre Rollo innan de får veta om han platsar i aveln.

bbb_181_51f4fcfa9606ee1dc0dae524.jpg

DL om mindre än en timme! :banana:

Jag grunnar på om det kan vara så att cirkus och Niyama är de två sista ulvarna om det nu är två kvar? Eller i vart fall en av dem?
Ingen av dem har bidragit särskilt mycket med tankar om de i leken så här långt tycker jag och ligger verkligen lågt
Jag är väldigt misstänksam mot Hemlig också. Det är lite enklare för mig som vet min roll iom att jag då kan få misstankar mot de som röstat på mig och inte velat lyfta blicken mot andra

jag har så många möjliga onda :crazy: egentligen är den enda jag tror på som god lite mer så är det LenaH av de som är kvar - Resten är alla för mig mer eller mindre skumma

Hellre en ulv än en god i det här läget, men jag tycker faktiskt inte att q's röständring i DL1 var så märklig. Ingen vill väl åka ut direkt?
LenaH låter så säker i sina tankar om vad ulvarna trodde om Artline, vilketgör mig fundersam.
Cirkus skaver lite hos mig fortfarande. Kan inte riktigt släppa rösten på mig igår, en så pass enkel motivering i DL2 känns bara skum. Det är som att rösta på nån för att den hade en viss roll i förra leken.
Q hamnar rejält i klistret idag med alla röster på sig. Har vi verkligen råd att offra en god även om det "bara" är en bybo?

Hellre en ulv än en god i det här läget, men jag tycker faktiskt inte att q's röständring i DL1 var så märklig. Ingen vill väl åka ut direkt?

Fast jo, om man är bybo så är det bättre att man själv åker än att en viktig god roll åker - precis det som hände - dvs att ängeln blev lynchad. Jag försöker i allafall spela för mitt eget lag mer än för mig själv (om jag inte är gollum O_o)

Fast jo, om man är bybo så är det bättre att man själv åker än att en viktig god roll åker - precis det som hände - dvs att ängeln blev lynchad. Jag försöker i allafall spela för mitt eget lag mer än för mig själv (om jag inte är gollum O_o)
Jag skulle nog inte tänka så :o

Cirkus skaver lite hos mig fortfarande. Kan inte riktigt släppa rösten på mig igår, en så pass enkel motivering i DL2 känns bara skum

Jag kan rösta på dig idag igen!
Om du nu tror att Q är god ;)

Jag hade extrem tidsbrist - så jag högg nånting som inte kändes helt omöjligt i allafall.

Jag grunnar på om det kan vara så att cirkus och Niyama är de två sista ulvarna om det nu är två kvar? Eller i vart fall en av dem?
Ingen av dem har bidragit särskilt mycket med tankar om de i leken så här långt tycker jag och ligger verkligen lågt
Jag är väldigt misstänksam mot Hemlig också. Det är lite enklare för mig som vet min roll iom att jag då kan få misstankar mot de som röstat på mig och inte velat lyfta blicken mot andra

jag har så många möjliga onda :crazy: egentligen är den enda jag tror på som god lite mer så är det LenaH av de som är kvar - Resten är alla för mig mer eller mindre skumma

jag kan förstå att du inte tycker att jag har bidragit så särskilt, men att du inte tycker att @Niyama har bidragit känns j.ä.t.t.e.k.o.n.s.t.i.g.t - hon är ju helt klart en av de som verkligen fört leken framåt (även om jag inte litar helt på henne)

Jo jag håller med samtidigt är den enda jag kan vara säker på mig själv?
Jag ville ju rädda mig själv i båda DL som varit och igår så var det ju definitivt rätt - eller hur?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar