• Avel
  • Trådstartare Trådstartare elmelts
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 22 655
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel

Är inga fjordföl födda ännu, eller gör ni som jag. Väntar in värmen!!. Mycket mysigare med föl när det är varmt, det blir så kallt att vaka annars.
Min Essa fölar i mitten på juni. lite sent i mitt tycke , skulle vilja ha en månad innan. Men hon betäcks bara vartannat år så det får gå.

Fixar ju fortfarande inte att lägga in bilder..., men har 3 fölrapporter:
Björkhems Vinna e.Rimbo 178 fölade 12 april, hingstföl e. Tamlin G 226
Bonnie e.Furubäcks Inter 191 fölade 14 april, hingstföl e. Tamlin G 226
Tiara e.Enar 135 fölade 16 april, stoföl e.Allman 204.
Det här är ston som var hos oss på betäckning i fjol, Bonnie, är vår egen och det finns bilder på hennes lille son, Frodo Grönkulla på hemsidan www.gronkulla.com. Vi väntar på flera fölrapporter i rappet, ett sto har snart gått 1 månad över tiden!
Våra andra två egna fölar inte förrän runt midsommar så nu slipper vi vaknätter ett tag framöver!

Magi är kastrerad, betäckte 7 ston 2005 - det blev 4 lev föl, 2006, innan kastrering betäckte han 4 st.

Du råkar inte ha en bild på Temperament? Föddes en liten gul tjej efter honom hos grannstallet i natt :love:

jag var med Celine hos veterinären igår och kollade att allt var okej innan det är dags för danmarks resa. När jag såg på ultraljuds skärmen önskade jag att det skulle finnas en fölunge där :) men men får vänta ett tag så kanske det finns något att se...
*hoppas hoppas*

Då får Celine kompis att prata svenska med, grannens Celeste (Kasper-Sölve) åkte ner redan i onsdags. Själv väntar vi 14 dagar till, Liv har precis gått ur brunst, hon började visa intresse när Roar anlände, Tamlin bryr sig ingen av våra märrar om, dom ser honom ju var dag så han är inte så spännande stackaren!

*knapplån*

Här har det fortfarande inte blivit någon bebis.. :cry: Men lagom tills jag började skälla på henne o säga att om hon ändå inte hade tänkt föla hade hon åtminstone kunnat snacka om det tidigare så kunde vi varit igång o tränat när Robin har semester, då började hon åtminstone lägga på juvret! :p Hon borde föla i helgen, o antagligen gör hon det också.. Här går man hemma hela dagarna o väntar, men i helgen är jag borta hela tiden, så då passar hon väl på antar jag.. suck..

Spännande med föl :) Åh jag vill också ha föl här hemma men jag får vara glad som fått låna ett fjordsto att rida på. Min gamla fjorda var efter Gullebrand 51.

Då får Celine kompis att prata svenska med, grannens Celeste (Kasper-Sölve) åkte ner redan i onsdags. Själv väntar vi 14 dagar till, Liv har precis gått ur brunst, hon började visa intresse när Roar anlände, Tamlin bryr sig ingen av våra märrar om, dom ser honom ju var dag så han är inte så spännande stackaren!

Blir det Roar till Liv? eller blir det en tur över vattnet för Liv?

Roar till Sindra, Med Liv gör vi en internationell bebis, med norskfödd, danskägd hingst, Trollfin. Sedan får jag inte betäcka mer för regeringen, skall ha lite mindre hästar i höst är det tänkt...

Roar till Sindra, Med Liv gör vi en internationell bebis, med norskfödd, danskägd hingst, Trollfin. Sedan får jag inte betäcka mer för regeringen, skall ha lite mindre hästar i höst är det tänkt...

Va? tjurar din regering med :D
Trollfin visades i somras va? på EM i Danmark alltså.
Spännande att se vad det blir av det hela ialla fall.

Haha va bra så slipper dom känna sig helt borta ;) Det räcker att matte är urdålig på danska :angel:

Jag är än så länge min egen regering... men det är inte alltid så bra det heller... lätt att samla på sig:d

*knapplån*

Ah - vaxproppar! Jag visste det, här har man gått hemma hela veckan o nu ska jag iväg både idag o imorgon.. :(
Typiskt.. :cry: Men jag vill ha bebis nu! :bump:

*knapplån*

Ah - vaxproppar! Jag visste det, här har man gått hemma hela veckan o nu ska jag iväg både idag o imorgon.. :(
Typiskt.. :cry: Men jag vill ha bebis nu! :bump:

hehe så är det alltid tycker jag! Hon visste nog att du skulle vara borta i helgen ;) Hoppas det går bra med fölningen nu:o

Håller tummarna!:)

Bra! :)
Ingen bebis än, men nu kan hon faktiskt inte vänta mycket längre..
Förväntar mig att få ett sms i natt (precis som förra året..) o sen ska jag behöva ligga o vrida o vända på mig till solen går upp så att jag kan köra.. :crazy: ;) Tuur att jag ändå ska upp snortidigt i morgon för att åka på tävling! :angel: :bump:

Kompletterar med:
Ronja e.Enar 135-Graan 100 hingstföl e.Allman 204
Ebba e.Solhems Nalle 127-Urban 24 hingstföl e.Allman 204
samt
Trine e.Ismo Kry 208-Dalar 154 hingstföl e.Tamlin 226 (ser ut att bli rödblack)
Väntar på Mumins sto samt har rapport från Taffsnäs Yackie 3159 som är mamma till min Liv G 3306, och ser allmänt "nödig" ut. En spännnande tid, det här!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 431
Senast: ghost
·
Träning Tips och råd önskas! Mitt sto är otrolig att rida, rent fantastisk faktiskt, MEN bara när hon själv vill, för att uppleva ett sådant...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: Mona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka