• Avel
  • Trådstartare Trådstartare elmelts
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 22 655
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel

Haha, vilken utmärkt plan av dig! ;) Fixar du en ledig bonde inklusive gård och köttdjur åt mig då? :angel:
Känner inga sånna eller hmmmm jo tänker elaka tankar om en tyvärr rätt elak varelse som ehum nä....
Men nä tyvärr du får engagera dig i LRF och lite sådant sen då och knyta lite kontakter med bonnpojkar ;)

hej.
på tal om ingenting ;)
vad tycker ni kunnigt folk om Emil 243 ?

Känner inga sånna eller hmmmm jo tänker elaka tankar om en tyvärr rätt elak varelse som ehum nä....
Men nä tyvärr du får engagera dig i LRF och lite sådant sen då och knyta lite kontakter med bonnpojkar ;)

Ha,ha visserligen heter tråden Avel - men... Prova med bonde söker fru.

Om jag känner Habina rätt så blir det nog ganska mycket tankar på det här forumet, ang tilltänkta pojkvänner till det lilla nyförvärvet!
Grattis än en gång och välkommen till fjordhästvärlden på "riktigt"

hej.
på tal om ingenting ;)
vad tycker ni kunnigt folk om Emil 243 ?

En helt ok hingst annars hade han inte varit avelsgodkänd! Dock tycker jag att du skall ta en funderare på ditt eget stos eventuella brisetr och kvaliteer innan du väljer hingst. Fördelen är att du med den stam du har på din häst inte är begränsad i ditt hingstval! Det finns ett kunnigt avelsråd i fjordhästföreningen som du kan dryfta sådana här saker med. (se länk från svenska fjordhästföreningens hemsida)
Själv är jag oerhört försiktig med att råda andra - eventuella missar får jag stå för själv, med mina egna ston!!! :D

Hej!
Jag undrar över stamboksföring/premiering....
Kan man stamboksföra utan att skaffa någon bokstav, och isf vad ingår, bara visning eller något prov också?
Eller "måste" man skaffa B för att bli stamboksförd?
*Förvirrad*

Ha,ha visserligen heter tråden Avel - men... Prova med bonde söker fru.

Om jag känner Habina rätt så blir det nog ganska mycket tankar på det här forumet, ang tilltänkta pojkvänner till det lilla nyförvärvet!
Grattis än en gång och välkommen till fjordhästvärlden på "riktigt"
Det tror jag med :D
Men Avel aja, om hon hittar sig en bra bonde kan hon väl avla på mer än bara hästar och kor, kan ju avla fram fler fjordhästintresserade också = Fjordavel :devil:

Det tror jag med :D
Men Avel aja, om hon hittar sig en bra bonde kan hon väl avla på mer än bara hästar och kor, kan ju avla fram fler fjordhästintresserade också = Fjordavel :devil:

Aaaahhhaaa!!! Min bonde var det visst nåt fel på, 2 st tjejer med minimalt fjordhästintresse, 1 som visst gillar gula hästar, men sneglar alltför mycket åt bruningarna fn, förrädare, och henne har man betalt privatlektioner för, usch!!!!! Dessutom anser hon sig ha rätten till mitt bästa sto, och det hjälper inte hur mycket jag försöker förklara att Sol längtar efter en fölbebis igen. Tur förresten, för vilken fjordhingst är värdig att betäcka detta ädla, fulländade, fullkomligt fantastiska sto!!:devil:

Aaaahhhaaa!!! Min bonde var det visst nåt fel på, 2 st tjejer med minimalt fjordhästintresse, 1 som visst gillar gula hästar, men sneglar alltför mycket åt bruningarna fn, förrädare, och henne har man betalt privatlektioner för, usch!!!!!
Men alltså den 1 av modell yngre ärver väl sin mor så mycket så hon måste ut och vimsa på lite bruna innan hon går åter till de gula :devil::angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 431
Senast: ghost
·
Träning Tips och råd önskas! Mitt sto är otrolig att rida, rent fantastisk faktiskt, MEN bara när hon själv vill, för att uppleva ett sådant...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: Mona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka