• Avel
  • Trådstartare Trådstartare elmelts
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 210
  • Visningar Visningar 22 655
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel

Jag får gå här och vänta en hel månad till, HATAR att vänta. Men får snart hem en liten taxvalp. Den kan nog göra väntan lite lättare.

Hos Grimbuhler nere i Danmark fanns hela 7 söta små gula helt underbara bebisar :love: Finns inget sötare att se!

*kl*

ÄNTLIGEN! Strax efter kl 14 idag, den 9e maj, dök han då upp till sist.

Toblerone (Tobbe) e. Allman 204 u. Sevi 3016 ue. Furubäcks Seger 159

På darriga ben...

vad söt ! blir avundsjuk ju, vill också ha en fölunge, tur att det finns några härikring jag kan åka o ev klappa på. Min 1 åring har ju ingen go fölpäls längre men jag kan fortfarande sitta ihagen med henne o klappa när hon ligger o sover men ändå.

Grattis! Det var väl ett hingstföl som önskades? Kul att man kan uppfylla folks önskningar... Nu fattas det bara ett föl till så har du A på Sevi! Fast jag inser ju att man inte kan avla "bara" för att stoet ska få höjd värdebokstav, du har ändå ett fantastiskt sto som med 3avkommor, redan är uppe i Apoäng!
D

*KL*

"Putt putt" inget nytt roligt att berätta om bebisarna? någon ny som ploppat ut?:)

I natt mellan kl 2 halv 4 föddes min fina fjordhingst. har ännu inte hittat något namn på honom.
han är efter Denver 235

fattar inte hur man lägger in kort kan nån hjälpa mig med det så får ni se han med=)

nämen kommer den lilla spjuvern från dig? :)

SANY0014.jpg

Har haft många slagsmål med den lille herrn det senaste halvåret :angel: (han har stått i mitt stall, men dom flyttade förra veckan)

vem kan detta vara? Jag har inte själv lyckats få en fjordhingst föl ännu, mina ston ger bara ston :D. Men mina föräldrar har en av mina och de har bara fått hingstföl, hittills.

Nej förlåt läste för fort på första sidan :D det var visst suzmania´s sto som hade fött upp honom (eller läser jag ännu mer fel nu? :D)

SuzMania är min syster, hennes sto är uppfödd av mig.
Är det Herkules som stog hos dig? Hur gick det med denne lille herre?

Jasså :p

Japp herkules stod i "mitt" stall har jobbat där tills för några månader sen. Han är en riktig liten sockertopp :love: men kan vara riktigt överjävlig emellanåt :devil: Blir nog inte rolig som hingst :angel: Han var så himla blyg och mesig i början- men det blev det ändring på :D

Nu är han dock på hingstbete och vad jag förstod det som så kommer dom inte tillbaka till hösten till oss.

Hej.

Intressant tråd. Vi är nyblivna fjordägare! Så nu har jag en massa frågor. Har tidigare bara ägnat mig åt hbl. Fjordingen i fråga är ett sto född 95 e. Hugo u. Kaka. Har mig veterligen haft två föl sedan tidiagre. Har vid utställning fått betyg typ: 9 huvud,hals o bål: 9 extremiteter: 7 skritt: 9 trav: 8. Vi vill gärna betäcka henne nästa år, tar tacksamt emot tips på hingst då jag är mkt dåligt insatt i fjordavel.

Hon är trevlig på alla sätt. Lättriden och snäll att köra. Har ingen bild på henne ännu tyvärr. Hon är 143 cm och jag skulle gärna vilja få upp storleken lite på en eventuell avkomma som främst ska användas till ridning. Så gärna en hingst med bra ridbarhet.

Jag har förstått så mycket att det finns SM för fjordingar men jag undrar hur det är med andra evenemang och tävlingar. Ordnas det mycket för just bara fjordingar? Tacksam för all info och tipps jag kan få!

Den 21 juni kom Essas (och mitt) första (fjord-) hingstföl. Timmy har barnen döpt honom till. En mkt social kille som gnäggar när man kommer till honom. Han är efter Temperament - Heiden - Titan.
minitimmy.jpg

Timmy ca 8 timmar gammal.
Timmy033.jpg

Gos med lillmatte.

*kl*
Mitt sto är konstaterad dräktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :bump:

mitt med :) och ytterligare ett sto i stallet! Min blivande bebis är e:Trollfin (norskstammad men dansk ägd hingst) och den andra blivande bebisen är e:Furubäcks Sarik som numera är kastrerad så vi hoppas att stoet kan knipa nu i 10 månader till :eek: enda stoet han fick betäckt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 431
Senast: ghost
·
Träning Tips och råd önskas! Mitt sto är otrolig att rida, rent fantastisk faktiskt, MEN bara när hon själv vill, för att uppleva ett sådant...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: Mona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka