Ja, såklart såklart Men varför blir du så irriterad på dem och deras ordval? Det är en aktör som har infört en (kass) ny policy Vid det här laget är det ju tydligt att den endast kommer att påverka dem som bryr sig, och det egna varumärket. Alla andra behöver på sin höjd säga "Jaha, jag ska tänka på det till nästa gång", eller reverse-snatta med sig sina snacks in. Är det en plankstek blir det svårt, är det ett rör Pringles blir det faktiskt precis som innan – man har det i väskan.Såklart, eftersom de vet att de inte har lagstödet för det. Så hjärndött. Detta gör ju bara att folk blir irriterade och bojkottar dem.
Även om vi ponerar ett hypotetiskt lagstöd kan jag inte tänka mig att kostnaderna för att genomföra rutinmässiga kroppsvisiteringar skulle på något vis bära sig, inte ens om godisintäkterna ökade markant till följd av dem. En stor biosalong med 500 fåtöljer tar nog en bra stund att gå igenom, kanske sisådär en spelfilmslängd? Beroende på hur mycket extra personal man tagit in såklart. Så jag tror inte direkt att de sitter och grämer sig att de inte har befogenhet att visitera sina besökare.
Personligen känner jag att det är upp till dem om de vill fatta dåliga PR-/strategibeslut, och att det blir guldläge för mindre aktörers marknadsteam är ganska skoj. Men nej, jag förstår inte heller riktigt hur de tänkte.