Filmstaden förbjuder medhavt godis

Jag tycker inte om läsk och deras utbud av annan dryck än läsk och mineralvatten är dåligt så jag tar alltid med. Här i stan finns Hemmakväll precis bredvid bion så vi brukar alltid handla där innan. Betydligt bättre utbud! Jag tycker dessutom inte om att få min dricka i bägare. Jag vill ha den i flaska.

Jag kan förstå dem men samtidigt tror jag inte att folk kommer bry sig så väldigt mycket. De som absolut vill ta med kommer fortsätta med det.
 
Säljer de vatten som inte är kolsyrat?

Till viss del förstår jag att merförsäljning är viktigt men skyhöga priser och dålig utbud brukar vara folks åsikter så... bättra på det istället. Har alltid haft ev godis i väskan och ser inte att det finns något sätt att kontrollera detta som inte får folk att bojkotta Filmstaden.
 
Har ju viss förståelse, men hos oss har de så dåligt godis att man inte velat ha det, smågodishyllan är mini.

Om de hade haft bra godis skulle jag ju inte masat mig någon annanstans ändå (tänker att jag inte borde köpa så mycket smågodis att det ska göra en skillnad för mig).

Så jag hade nog egentligen tyckt att de kunnat lösa sitt problem på det sättet istället, vara oemotståndliga så folk vill köpa sitt godis hos dem...
Tänker samma sak! Jag köper ju popcorn där för att det är skillnad på popcornen där och hemma. De får ju komma på flera unika snacks att sälja istället. Men det blir väl dyrare för dem än att köpa in färdigt godis som de kan låta stå framme istället :grin:
 
Nu tyckte jag att jag hörde någon representant för Filmstaden nämna något på radion om att de ”håller på att utveckla sitt utbud” - och det kan ju utifrån detta i så fall verkligen vara lämpligt, för ett så stort utbud har väl en genomsnittlig biograf inte ens?

Nu har jag inte gått på bio på flera år p.g.a. att en liten pandemi kommit i vägen, men jag har aldrig köpt t.ex. (jämförelsevis dyrt) lösgodis på plats på en biograf. Det enda som känts rimligt att köpa på plats tycker jag är t.ex. popcorn (har även sett de som före bion svängt förbi typ McDonalds. :p Sen finns det väl VIP-biografer med ett större utbud, men knappast överallt).

Jag tror att min observation landar i att de allra flesta jag sett brukat gå förbi t.ex. Hemmakväll - med sitt jämförelsevis enorma, och troligtvis mer prisvärda, utbud - och köpt sitt godis inför bio. Det känns svårt att tro att det här landar väl utifrån att biljetterna för själva filmvisningen redan är dyra - OCH man ändå inte slipper flera minuter reklam (om man inte kommer sent och tvingar tjugoelva pers att resa på sig för att nå sin plats i mitten ;)).
 
Hur ska dom kunna detta? Får dom kolla i folks väskor?

Hur ska de kunna kontrollera det? De kan ju knappast gå igenom ens väska och sen när man väl sitter där är det ju omöjligt att se vad folk äter/dricker?

Jag dricker inte läsk och har egen vattenflaska, skulle aldrig köpa nåt flaskvatten där.

"Enligt Helena Eklund, marknadsdirektör på Filmstaden, kommer man inte gå så långt som kroppslig muddring.
– Vi kommer inte visitera människor, säger hon till Kulturnyheterna."

Jag undrar mest hur de ska kontrollera detta? Ska de börja kroppsvisitera folk eller?

En bioupplevelse blev precis ännu mindre prisvärd. Det är ju så dyrt att jag sällan gör det i dagsläget, annat än när det kommer storfilmer jag verkligen sett fram emot.

Läste i ett reportage i GP att de inte kommer att söka igenom/visitera eller något liknande, utan "förväntar sig regelefterlevnad ändå". Jag tycker det ska bli spännande att se om deras egen försäljning kommer att gå upp eller ner (tänker att de är helt avhängigt huruvida personer förstår att de med lätthet faktiskt kan lägga ner både dricka och godis i väskan utan att bli upptäckta eller ej).

Säljer de vatten som inte är kolsyrat?

Till viss del förstår jag att merförsäljning är viktigt men skyhöga priser och dålig utbud brukar vara folks åsikter så... bättra på det istället. Har alltid haft ev godis i väskan och ser inte att det finns något sätt att kontrollera detta som inte får folk att bojkotta Filmstaden.
Endast polis och ordningsvakter får visitera/kräva att kolla i väskor och det finns inget brott som heter olaga godisinnehav, så nä, Filmstaden får inte kolla.
De kan fråga ”får jag kolla i din väska?” Men man kan neka. Precis som i affärer.
I affärer får de nog inte ens fråga, när jag tänker efter.
 
Nu går jag mer eller mindre aldrig på bio, men det skulle aldrig falla mej in att köpa godis där på stället. Får jag inte ha med mej det jag vill ha så blir det definitivt inget besök.
 
Endast polis och ordningsvakter får visitera/kräva att kolla i väskor och det finns inget brott som heter olaga godisinnehav, så nä, Filmstaden får inte kolla.
De kan fråga ”får jag kolla i din väska?” Men man kan neka. Precis som i affärer.
I affärer får de nog inte ens fråga, när jag tänker efter.
Nej det är klart de inte kan kolla i väskan, jag skrev ju det? "De kan ju knappast gå igenom ens väska".
 
Går aldrig på filmstaden när jag är på bio här i stan, finns flera trevligare biografer här som visar smalare filmer. Nu känns det som att det är ännu längre bort att jag skulle gå på filmstaden.
 
Nu vet jag inte varför de beslutat sig för detta, men tröttnade de på att "alla" köper sitt godis och dricka på typ Hemmakväll som alltid verkar finnas alldeles i närheten av en biograf?

Det är dyrt att gå i förväg, men samtidigt rycker jag lite på axlarna och tänker "deras förlust", jag går inte på bio för att knapra godis och dricka läsk utan för att glo på film, så jag har nästan aldrig köpt något där ändå....
 

Liknande trådar

  • Omröstning Omröstning
Gnägg Hej alla underbara hästmänniskor! Jag är vuxen nybörjare och vill så gärna ha alla era tips och erfarenheter! Snälla, dela allt med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 461
Senast: nejlica
·
Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
48 961
Senast: Oldie
·
Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Jag har gått och funderat på detta med foderhäst en tid nu. Väntar på den ultimata dealen- där jag på något...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 896
Senast: Myzan87
·
Ekonomi & Juridik Jag har inte haft egen häst på snart tio år, har tidigare haft tre. Nu har jag efter flera års uppehåll samt lågavlönade jobb och...
2
Svar
21
· Visningar
4 273
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp