Film på polishund

Sv: Film på polishund

Ne den skulla man inte vilja möta men fan vilken tuff :rofl:

Det är ju bara löjligt, vad tror ni eggar hunden inte fan är det hotet antagonisten gör utan bitdräkten i sig. Ta av antagonisten dräkten så sänder du hunden garanterat att hunden lik väl kan smälla på gisslan som busen beror nog mest på vem som är närmast. Det där är ju bara för o visa såna som inte begriper bättre att hunden i tjänst funkar så här fantastiskt bra. Då tror politikerna det o lägger mer pengar till o handla hundar för o där igenom får man fler TJH. Det är ju sorligt att man hetsat en hund till höjder den inte ens begriper vad den håller på med biter till och med föraren, sen åker munkorgen på o svansen mellan benen.

Senast ändrad:

Det är ju sorligt att man hetsat en hund till höjder den inte ens begriper vad den håller på med biter till och med föraren, sen åker munkorgen på o svansen mellan benen.

Sorgligt är precis vad det är!

Jag vill se hundar som tycker om sitt arbete, som vet vad de håller på med och som dessutom gör det bra! Det där känns ju bara tragiskt.

Du menar förutom att hunden inte har några som helst fungerande släppanden? :cool:

Som jag sa innan så vet jag inte hur en polishund ska göra, men jag har läst både ditt och dem tre efter som skrivit efter dig, och tittat på filmen två ggr till noggrannare och då håller jag med er. Hunden ser väldigt hetsad ut och såg även på slutet att hunden hade svansen mellan benen och tycker det är sorligt. Som ngn sa så ska ju hunden gilla sitt arbete. Så nu håller jag fullständigt med er:bow:

Som jag sa innan så vet jag inte hur en polishund ska göra, men jag har läst både ditt och dem tre efter som skrivit efter dig, och tittat på filmen två ggr till noggrannare och då håller jag med er. Hunden ser väldigt hetsad ut och såg även på slutet att hunden hade svansen mellan benen och tycker det är sorligt. Som ngn sa så ska ju hunden gilla sitt arbete. Så nu håller jag fullständigt med er:bow:

Att hunden inte har släppanden ser jag inte som nån stor grej hellre det än en hund som släpper direkt det blir nåt obehagligt som många svenska polishundar skulle göra garanterat. Nån sekvens blir jag lite inponerad av hundens arbete, Busen rammlar över hunden o ändå inte släpper vad som än händer, så det ska vara. Sen att Man inte har släppanden det finns det massor med länder som inte vill ha detpå sina hundar, USA sett en del i från Ryssland och Tyskland även Frankrike där man väljer o ta bort hunden när man är framme.

Den franska polishunden på filmen används ju också på ett helt annat sätt än en vanlig svensk polishund, detta är ju en hund som endast används vid speciella situationer, då krävs det ju inga släppanden, bara en bitmaskin. Tror svenska insatstyrkan också har en eller flera hundar på prov för att se om den typen av hundar är något för dem och för svenska förhållanden. Många svenska polishundar får säkert också lite "hjälp" av föraren för att släppa i vissa lägen, vet att för kravallhundar så behöver inte hunden släppa på kommando, det är OK att föraren "monterar" loss hunden.

Exakt stämmer nog bra det, Kravallhundar är ju lite speciella användas ju bara till det dessutom!

Så att hunden inte släpper är ju inte o döma ner hunden och förarens arbete i sig. Men själva filmen är ju ren uppvisning inget annat.

Jag som aldrig gillar sådana här "häftiga" saker tyckte faktiskt att det var lite coolt. Tänk att man faktiskt kunde använda jyckarna till sådant här :p Nu blev det ju en lite halvtöntig grej när de släppte hunden över bilen gång på gång bara för att det såg häftigt ut. Men ändå... Det finns ett användingsområde som jag inte kände till och det finns säkert hundar som är duktiga på det också! Jag måste säga att skulle det vara en skarp situation så skulle jag fullkomligt skita i om hunden släppte eller ej, jag skulle bli hur glad som helst om hunden INTE släppte om det var en farligt bankrånare med vapen, en som håller gisslan eller en skarpladda terrorist. NO MERCY!

Undra vem det är som skriker "nej nej nej för fan". Blev det nått fel där?

Hur rädd är man om hunden i en sådan här situation? Räknar man med ett det går så snabbt så att gärningsmannen inte hinner slå till hunden? Det ser ju ut som att han gör sig beredd och siktar på hunden (men missar tack och lov) Det går ju rugigt fort med en hund...

Sen undrar jag vem polismannen lappar till ;) Det låter ju "klatch" där vid ett tillfälle. Var det busens flint eller? Det ser väl iaf ut som att hunden går direkt på den "farliga" handen. Huuu vad jag hade haft adrenalin om jag varit där...

Senast ändrad:

Jag tycker det kommer ifrån polisen som springer fram. han kanske trodde att hunden blev träffad?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 229
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 524
Senast: Migo
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 793
Senast: Puffindog
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 512
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar