Film på polishund

Sv: Film på polishund

Nej, inte vad jag kan se. Hunden arbetar bra utan att tända över. Lyssnar på sin förare som har mycket god kontroll. Hunden backar inte men är ändå inte för "på"...i mina ögon var det mycket snyggt genomfört. ;)

Precis vad jag tyckte också. Nu kan jag inget om sånt här, men har sett många ggr där föraren fått ta i för få hunden at släppa mm.
Och visst kanske hunden kan göra bättre ifrån sig, men de har väl dåliga och bra dagar också. De är ju inga maskiner.

Fint genomfört? Jag tycker det såg förjävligt ut. Speciellt när hunden missar ärmen och bara hoppar omkring bredvid.

Allt ser lojt och tråkigt ut.

Lite dålig kvalitet på filmen men jag tyckte mig se att just där blev inte poängen så höga. Så, vad hakar du upp dig på? Kunde ju förstå om det blev 10: or utdelade hela vägen men så var ju inte fallet. Hela det program man fick se, som helhet, är väl genomfört och av vad jag kan se belönades hunden efter prestation på ett rättvist sätt...:cool:

Jag har väl ändå inte sagt något om poängen? Snarare att om det är NM för polishundar så borde väl det vara bättre kvalité än sådär? :smirk:

Tycker den första hunden tvekar i angreppet och sen missar den ju ärmen både en och två gånger när busen försöker fly under bevakning....

Hunden som gör modprovet tappar ju taget och trillar dessutom omkull så figuranten får hoppa över den för att inte trampa på den och övningen avbryts.

För att vara polishundar tyckte jag det såg lite klent ut.....

Det var väl samma hund under hela filmen vad jag kunde se?

För övrigt var det något utav det sämsta jag har sett på länge i såna sammanhang.

Jag håller verkligen med de andra som uttryckt sig att det hela ser väldigt tråkigt ut. Tycker det ser segt ut, hunden verkar inte riktigt säker på sin sak.

Jag tycker det så ut att gå dåligt tycker inte alls den va på i över huvudet taget.. Ne Skit film

Det var nog inte den bästa prestation den hunden åstadkommit... Fullständigt katastrofal är den dock inte helller.

Man kan ju undra om en polishund inte har rätt att misslyckas? Bara för att en hund är polishund innebär ju inte att den är en maskin.... Även polishundar kan ha dåliga dagar... synd bara att det var just den dagen det var NM.

Hunden ifråga har ju i alla fall tagit sig till NM så helt och hållet urusel är den nog inte.

Det kan ju finnas många orsaker till att hunden inte fungerade just den här dagen. Värme, äldre hund, oupptäckt skada/sjukdom... ja det finns tusen anledningar...

En hund har ingen dålig dag. För skulle hundar ha dåliga dagar skulle det inte finnas några blindledarhundar,och minhundar exempelvis. Hundar kan ha en bättre och en sämre dag,men aldrig en dålig dag(dvs att om hunden e frisk).Det är bara vi som förare som gör att hunden får en dålig dag,genom att vi inte gör samma förberedelser dag ut och dag in. Eller om vi beteer oss annorlunda mot hunden.

Uttrycket att hunden har en dålig dag kanske är lite dumt. Men ekipaget kan ha en dålig dag, och det finns massor av faktorer som gör att hunden kan prestera bättre eller sämre vid olika tillfällen.
Angående ditt påstående om minhundar så tycker jag inte riktigt att det stämmer. Polishunden på filmen försöker trots allt utföra sitt jobb, även om det inte är speciellt bra. Precis som en minhund också kan göra missar, även om den utför sitt jobb. Det betyder inte att det handlar om så grova fel att något hemskt behöver inträffa.

Sne tror jag att det är svårt att utrycka sig om en hund man bara ser en film på. Man hade behövt ha något att jämföra med för att se om det bara gick dåligt just den här gången, eller om hunden helt enkelt inte är så bra.

Som jag sa om en minhund eller blindledar hund gör småmissar under dagens arbete innebär ju inte det en dålig dag. Skulle dom ha en dålig dag skulle du ligga på sjukhus utan ben,den blinda människan skulle vara påkörd.

Det är bara att kolla på de bästa ekipagen i samtliga grenar i bruks att dom alltid ligger i topp men dom kan ha en bättre och sämre dag det är det som avgör om dom kommer 1 eller 4..

Hundar kan ha en bättre och en sämre dag,men aldrig en dålig dag.

Och vad är skillnaden mellan en sämre dag och en dålig dag?

Enligt mig är en dålig dag, en dag då hunden presterar sämre än normalt av olika orsaker..

Graden och orsaken till den sämre prestationen kan variera..

Och även minhundars jobb dubbelkollas... just för att hunden kan ha en dålig dag..... eller en sämre dag om man använder din vokabular..

Som jag sa om en minhund eller blindledar hund gör småmissar under dagens arbete innebär ju inte det en dålig dag.

Inte?
Jag tycker ofta att det är de små sakerna som avgör om någonting blir riktigt bra eller inte. Och om man tycker det går dåligt på tävling behöver det ju inte betyda att hunden rusar av plan. Precis som att om en minhund har en dålig dag, eller som du uttrycker det, sämre dag, så behöver den inte sprängas i luften. Det kan vara andra missar som gör arbetet dåligt. Och om arbetet är dåligt, så är det en dålig dag. Tycker jag!

Fast jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Känns som att vi mest diskuterar begreppen dålig dag/ sämre dag, vilket för mig är samma.

Var en anings trött imorse när jag tittade på filmen och ser nu när jag tittar på den igen att det visst var en och samma hund... :cool:

vad är det där för goja? givetvis kan även en hund ha en dålig dag. beroende på väderlek, sömn, var i löpcykeln hunden befinner sig, träningsvärk osv osv. en riktigt duktig förare kan dock matcha hunden på bästa sätt för större prestationer, och därför syns det inte lika mycket. men att påstå att de aldrig har dåliga dagar är ren lögn.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 229
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 524
Senast: Migo
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 793
Senast: Puffindog
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 512
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar