Fest betende!

Jag vet inte vad jag ska tro längre. Jag tycker bara att hur folk beter sig är bisarrt.
Visst är det.
Men tänk såhär- det bor tio miljoner människor i detta landet. Att några beter sig illa är svårt att komma ifrån.
Jag försöker i alla fall tänka så när jag blir illa bemött eller när jag är på dejtingsidor.

Varför skulle jag jaga honom? Vad är egentligrn syftet? Uppenbarligen finns det fler än jag här på Buke som kan ställa märkliga frågor.

då förstår du lika mycket som jag
Vissa människor är svin. Punkt. Man behöver inte förstå allting, man behöver bara acceptera att så är läget. Alla människor kommer aldrig att gilla dig och det är helt okej. Det finns ingen människa som gillar precis alla de träffar. Poängen med det är att man lär sig att be dessa människorna flyga och fara på ett trevligt sätt så att de fattar hinten utan att man låter som världens största bitterfitta.

Man kan inte styra hur andra människor behandlar en, däremot kan man styra hur man tänker och tar det när någon är ett pucko. Det är sällan det är någonting personligt mot just någon som person, det handlar mer om att personen som vräker ur sig grejer mår sjukt dåligt och inte kan bete sig.

då förstår du lika mycket som jag
*Skaka tass*

Very Lazy Pethead
Vissa människor är svin. Punkt. Man behöver inte förstå allting, man behöver bara acceptera att så är läget. Alla människor kommer aldrig att gilla dig och det är helt okej. Det finns ingen människa som gillar precis alla de träffar. Poängen med det är att man lär sig att be dessa människorna flyga och fara på ett trevligt sätt så att de fattar hinten utan att man låter som världens största bitterfitta.

Man kan inte styra hur andra människor behandlar en, däremot kan man styra hur man tänker och tar det när någon är ett pucko. Det är sällan det är någonting personligt mot just någon som person, det handlar mer om att personen som vräker ur sig grejer mår sjukt dåligt och inte kan bete sig.
Det du skriver är visserligen alldeles riktigt, men det kan faktiskt göra fruktansvärt ont om någon tränger sig fram till dig och säger att xddu inte ska besvära den personen eftersom han eller hon inte gillar dig. Det har jag själv varit med om och det gör verkligen riktigt ont.

Very Lazy Pethead

• Gilla
Reactions: ptr
Om detta är tjejers vardag så undrar jag varför går tjejer ut över huvud taget.
Hon betede sig inte schyst för fem öre och du borde ha sagt ifrån.
Men kommentaren du skrev där. Tycker jag du får ta och fundera över, det är en del av vad som är fel på samhället tycker jag. Tjejer borde inte gå ut för vi blir blir behandlade si å så, vi ska inte gå själva, får inte ha den kjolen på oss, får inte dricka alkohol etc etc etc.

Att ni blir utsatt för liknade behandling varje dag är ingen tröst eller gör det lättare. Jag tycker att detta visar att problemet med trakasserier är mycket stort.
Det är inte acceptabelt att någon ska bli dåligt behandlad.
Om detta är tjejers vardag så undrar jag varför går tjejer ut över huvud taget.
För att jag vill fortsätta leva mitt liv även om det finns idioter. Idioterna ska inte få bestämma hur mitt liv ska vara även om det gör ont när man träffar på idioterna

Hon betede sig inte schyst för fem öre och du borde ha sagt ifrån.
Men kommentaren du skrev där. Tycker jag du får ta och fundera över, det är en del av vad som är fel på samhället tycker jag. Tjejer borde inte gå ut för vi blir blir behandlade si å så, vi ska inte gå själva, får inte ha den kjolen på oss, får inte dricka alkohol etc etc etc.
Egntligen skulle en tjej kunna gå naken på stan utan att bli våldtagen. Tjejer får visst klä sig som de vill och dricka så mycket som de vill, men de som alla andra borde veta att om man dricker för mycket tappar man omdömet och gör saker som man kommer att få ångra sedan. En för utmanande klädsel gör att man inte ser rikigt klädd ut.
En idiot. Tyvärr möter man på idioter då och då.
Jag har också träffat på vissa personer som anser att det är deras uppgift i livet att tala om saker för en såsom att man är tjock eller ful. Jag brukar antingen säga ifrån eller ignorera beroende på vad jag känner för.
Det heter ju att man inte ska umgås med personer som gör en illa, men då undrar jag hur man ska göra när de finns personer som till varje pris ska tala allvar med en. De tål bara inte att man beter sig på det sättet som man gör och tycker att man borde veta hut.

Very Lazy Pethead

Egntligen skulle en tjej kunna gå naken på stan utan att bli våldtagen. Tjejer får visst klä sig som de vill och dricka så mycket som de vill, men de som alla andra borde veta att om man dricker för mycket tappar man omdömet och gör saker som man kommer att få ångra sedan. En för utmanande klädsel gör att man inte ser rikigt klädd ut.
Det heter ju att man inte ska umgås med personer som gör en illa, men då undrar jag hur man ska göra när de finns personer som till varje pris ska tala allvar med en. De tål bara inte att man beter sig på det sättet som man gör och tycker att man borde veta hut.

Very Lazy Pethead
Ja vi "får" dricka hur mycke vi vill och nej vi får inte gå nakna på stan, om inte annat för att det är olagligt....
Jag förespråkar att jag ska kunna gå runt naken om jag vill, men verkligheten fungerar inte så. Trots att det vart stadgat för många år sedan att man inte får ifrågasätta hur tjejen som vart våldtagen hade för klädsel på sig eller hur full hin var vid en rättegång så är det fortfarande precis så det behandlas. Å blir man tafsad på eller nåt annat idiotiskt så förespråkar samhället att man ska ta det som en komplimang och karn komer undan med skiten utan konsekvenser. Så ser samhället ut. Bara att titta på nyheterna och vad polisen står och säger.

Problemet ligger inte hos personen som väljer att klä sig utmanande utan hos de som inte kan hantera det. Så länge "samhället" fortsätter att hävda att man inte kan klä sig hursomhelst utan att råka illa ut kommer personer som antastar folk pga klädval att fortsätta med det. Eftersom den allmänna uppfattningen är att "folk borde veta bättre än att klä sig si eller så." Där har vi alla möjlighet att bidra till förändring.

När man råkar ut för idioter som går till personangrepp kan man säga typ "jag hör vad du säger, men jag håller inte med dig". Eller gå där ifrån.

Ja vi "får" dricka hur mycke vi vill och nej vi får inte gå nakna på stan, om inte annat för att det är olagligt....
Jag förespråkar att jag ska kunna gå runt naken om jag vill, men verkligheten fungerar inte så. Trots att det vart stadgat för många år sedan att man inte får ifrågasätta hur tjejen som vart våldtagen hade för klädsel på sig eller hur full hin var vid en rättegång så är det fortfarande precis så det behandlas. Å blir man tafsad på eller nåt annat idiotiskt så förespråkar samhället att man ska ta det som en komplimang och karn komer undan med skiten utan konsekvenser. Så ser samhället ut. Bara att titta på nyheterna och vad polisen står och säger.
Nu är det här lite off topic visserligen men jag kan inte hålla mig... media vinklar info från rättegångar så inåthelvete. Klart man frågar vad offret hade på sig, åklagaren frågar för att sedan kunna peka på att man har spårsäkrat och analyserat div. besudlingar (kroppsvätskor, sekret etc) och funnit DNA från gärningspersonen på just den tröjan/kjolen/trosorna som målsäganden berättat att hen hade på sig. Frågorna om vad målsäganden hade på sig är ett sätt att bevisa att ett brott har begåtts av den tilltalade - mycket sällan har det att göra med att missakta målsäganden. Men det säljer väl mer att i media vinkla det som att man skuldbelägger målsäganden..

Samma sak med frågor om alkoholintag - ett högt alkoholintag hos målsäganden kan tala för att det faktiskt var en våldtäkt även om inget fysiskt våld i form av slag eller fasthållande har förekommit - att utnyttja en person som befinner sig i en hjälplös situation är våldtäkt och om målsäganden berättar att hen har druckit massor kan det tala för att hen var i ett sådant hjälplöst tillstånd.

Nu är det här lite off topic visserligen men jag kan inte hålla mig... media vinklar info från rättegångar så inåthelvete.
Njaaaaaa, nu är du lite ute och cyklar. Har du någon koll på vem det är som ställer dessa frågor till målsägande? Det är knappast åklagaren, utan det är försvarsadvokaten. Att fråga om hur mycket alkohol någon druckit handlar om att en full person kanske inte uppfattat vad som hände korrekt. Det handlar om att minimera personens upplevelse och mena att den var så full att den inte kommer ihåg vad som hände.

Den dagen en åklagare frågar hur mycket en målsägande druckit eller vad den hade på sig ska jag lägga ner hela min karriär och satsa på något helt annat än jurist. De är typ bara försvarsadvokaterna som ställer sådana frågor.

Problemet ligger inte hos personen som väljer att klä sig utmanande utan hos de som inte kan hantera det. Så länge "samhället" fortsätter att hävda att man inte kan klä sig hursomhelst utan att råka illa ut kommer personer som antastar folk pga klädval att fortsätta med det. Eftersom den allmänna uppfattningen är att "folk borde veta bättre än att klä sig si eller så." Där har vi alla möjlighet att bidra till förändring.

När man råkar ut för idioter som går till personangrepp kan man säga typ "jag hör vad du säger, men jag håller inte med dig". Eller gå där ifrån.
Precis så är det!

Very Lazy Pethead

Och för att svara TS så tycker jag att du har råkat ut för ett hemskt och otrevligt beteende. Det finns dumhuvuden därute och jag hoppas att den personen inte håller dig ifrån att gå ut igen. Ibland när jag råkar ut för liknande har jag svar på tal, ibland blir jag så jädrans paff att jag inte kommer på något att göra annat än att gå därifrån.. Det som brukar få mig att skaka av mig det som sagts är att funder över hur liten och svag personen måste vara som känner ett behov av att trycka ned andra..

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 118
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka