Fest betende!

Tack det kanske känns bättre snart. Jag gick ut för att bedöva den kompakta ensamheten jag upplever i mitt nya hem. ville bara prata och känna att man lever i en stad med folk och inte bara väggar och asfalt.

Det finns ingen klubb du vill gå med i? Tänker typ bridge eller liknande?

Du menar kanske inget illa, men din fråga hade lika gärna(hellre) kunnat vara "Varför går killar ut överhuvudtaget om de inte kan avhålla sig från att trakassera tjejer?". Ditt påstående kan lätt uppfattas som ett skuldbeläggande av och en ansvarsförskjutning mot offren. Det är inte du eller någon annan som trakasseras som ska hålla sig hemma för att förhindra att sånt här händer, men det vore kanske rimligt om de(ofta män) som inte kan avhålla sig från olämpligt beteende höll sig inne.

Jag tycker att du ska fortsätta gå ut om det gör dig gott och om liknande upprepar sig kanske du kan kontakta vakten på utestället?
jag håller bara med.

Jag går inte ut om jag inte måste. Jag har ätstörning troligen pga kommentarer från småskolan, var alltid småtjock med bebismage.
Jag har alltid fått kommentarer, eller stygga blickar oavsett hur jag ser ut.
Jag har varit mullig, och fick då kommentarer för det typ sånna som lovisaleonora skrev.
Jag har varit riktigt fit och snygg enligt mig själv men då var det något annat som var fel.
''Gud vad äckligt med muskler på tjejer''
''Uuu vad tjocka ben''
''Jag gilar inte muskler på tjejer ser ju sjukt ut skulle aldrig knulla dig''(jag ville inte knulla dig heller men tack för upplysningen)
Sen har jag varit sjukligt smal och fick såklart kommentarer för det.
''det måste göra ont att ligga med dig med alla ben som sticker ut''
''fan ät nåt så blir du mjukare och skönare''
Du fattar grejen.

Hur du än ser ut kommer folk ha kommentarer. Även om Angelina Jolie har folk kommenatarer, och Jhonny Depp, och Brad Pitt.
Det låter löjligt när jag med så låg självkänsla säger det MEN, skit i vad dom säger för även om du tappade all vikt på en sekund skulle säkert den där kvinnan kommenterat på något annat.
Sånna människor är bara skit.

Kram och hoppas det känns bättre med allt snart.

Jag tror att man måste fatta att smaken är som baken. Dock SJÄLVKLART inte ok med ovälkomna kommentarer ang andras kroppar oavsett kön.
Jag har en kompis som är modell, ASSNYGG milslånga ben, fantastiska drag, har jobbat för de stora modehusen. En sån där "övermänskligt snygg person" enligt de flesta. Hon är helt ointresserad av modellsnygga killar, hon gillar mulliga män! :D Tyvärr är dessa oftast alldeles för blyga och vågar inte gå fram till ngn som henne!

Jag har en kompis som är modell, ASSNYGG milslånga ben, fantastiska drag, har jobbat för de stora modehusen. En sån där "övermänskligt snygg person" enligt de flesta. Hon är helt ointresserad av modellsnygga killar, hon gillar mulliga män! :D Tyvärr är dessa oftast alldeles för blyga och vågar inte gå fram till ngn som henne!
Då får väl hon gå fram till dem istället? :)

Jag tror att man måste fatta att smaken är som baken. Dock SJÄLVKLART inte ok med ovälkomna kommentarer ang andras kroppar oavsett kön.
Jag möter henne gärna. jag är garanterat mullig! :)

Bara en liten detalj om att vara överviktig läs fet). för ett par år sedan låg jag inlagd på sjukhus med bruten fot. Medan jag låg i min säng och zonade ut. hörde jag en manlig röst som sa. "Titta på den här grisen! så jävla fet att fötterna går av! Fan att man läger pengar på sådant skräp." tittade inte vem det var men senare hörde jag att det var en i sjukhus personalen som sa det till mig. Jag skrev denna artikel först för att jag var chockad över en tjejs beteende på en fest. Att män är skit högar är jag van vid men jag trodde att det var bara mot män. men senare har jag lärt mig att så är inte fallet.
Varför hade jag brutit foten? Jag ramlade på en sten när jag var ute och fotade i mörkret. "gick" 500 m genom skogen till bilen. körde 4 mil med en manuell låda och en fot till akuten. var på sa att jag skulle ha ringt innan. Om telefon var fortfarande hel skulle jag ha ringt efter hjälp i skogen. efter två timmar och snabb undersöking var det en stukning. nästa dag kom jag tillbaka körd av min exfru (syrra till jobbet då) och foten var stor som en handboll. då röntgade de foten. och såg att jag behövde skruvar. men detta har visat mig att skitstövlar finns överallt. men den behandling som jag fick i går var nytt.

Nu vill jag inte vara sådan, men som kvinna är jag rätt van vid det här beteendet. Antingen för att någon gillar vad de ser (mig) eller för att de inte gillar vad de ser (mig). Det är inte ens en ögonhöjare när någon känner att de vill påtala för en kvinna att hon har för stor bak, för små bröst, för hängig mage - whatever.

Och det är absolut bara gulligt att bli jagad med tjat om hur snygg och sexig man ser ut, hur gärna de vill gå ut, få telnr, skaffa barn med - whatever.

Ja, jag blir lite sur. Faktiskt. För att det blir en tråd på tre sidor om något som är så himla vardag att många inte ens reagerar. Alternativt tycker är gulligt, sött och åtråvärt (att bli förföljd för att någon vill ligga).

Sorry för grumpy aunt.

Så vad TS än har råkat ut för har du det värre för att du är kvinna?

Vet inte vad du umgås i för kretsar, men jag har åtminstone aldrig blivit runtjagad i en timme av någon som gapat om hur fet jag är. Eller smal, eller lång, eller kort, eller snygg.

Det är väl lika illa och konstigt vem det än drabbar, oavsett kön. Släpp offerkoftan!

Vet inte vad du umgås i för kretsar, men jag har åtminstone aldrig blivit runtjagad i en timme av någon som gapat om hur fet jag är. Eller smal, eller lång, eller kort, eller snygg.

Det är väl lika illa och konstigt vem det än drabbar, oavsett kön. Släpp offerkoftan!

Du tycker på allvar att jag har offerkorta?!

OK.

Men hallå? Hon sa endast att det inte bara händer män och att @Tranan inte är ensam.
Var sa hon att det var värre för henne?

Riktigt otrevligt :down:

Om ni är på fest.

Och ni ser en kille som väger 100kg. är det eran guds givna uppgift att jagag dena person under en timme tills han inte orkar mer och lämnar lokalen?
Om jag är på fest sitter jag troligen där det är trevligast och tjötar skit, bryr mig inte om folk är tjocka, smala, långa, korta, mörka, ljusa, snea, vinda... ja gud vet vad. Huvudsaken är att de är trevliga att prata med. :up:

Blivit anklagad för att vara korkad och borde hålla mig där ingen såg mig mm, sagt ifrån tillslut men då var jag en karl som bar mig otrevligt åt och borde inte få vara kvar. Fruntimret lyckades övertala vakten att jag borde kastas ut för jag var onyktert drägg.
Till saken hörde att jag körde, fick blåsa med. Vilken röra. Var många år sen nu.
Undrar vad de är ute efter dessa som bär sig åt på det viset, det verkar inte friskt?

Blivit anklagad för att vara korkad och borde hålla mig där ingen såg mig mm, sagt ifrån tillslut men då var jag en karl som bar mig otrevligt åt och borde inte få vara kvar. Fruntimret lyckades övertala vakten att jag borde kastas ut för jag var onyktert drägg.
Till saken hörde att jag körde, fick blåsa med. Vilken röra. Var många år sen nu.
Undrar vad de är ute efter dessa som bär sig åt på det viset, det verkar inte friskt?
Jag tror att de vill ha en scen och kastas ut.

Jag är lite känslig när det kommer till vikten. Och är i ett möjligtvis lite känsligt läge socialt eftersom jag just kommer ut som singel efter ett långt int alt för hälsosamt förhållande. men det ursäktar inte uselt betende.
Det tar tid, men övning ger färdighet.
Jag har varit och är fortfarande socialt obekväm, går inte gärna ut då jag känner mig lite osäker och lost, kort och gott ser inte det roliga med att gå ut.
Det har blivit bättre på senare tid, men det är övning, övning som gör det och gärna börja varje dag med att ge sig själv uppmuntrande ord i spegeln "jag vill, jag kan, jag ska" eller "jag duger som jag är".

Rom byggdes inte på en dag, likaså kan inte en förändring ske på en dag heller. :)

Jag tror det är folk som mår riktigt dåligt själva, som måste trycka ner andra för att känna sig bättre. Speciellt om man vet att personen kämpar med tex vikt. Utseende är något många vill kommentera och jag tror det är just för att man inte kan rå för hur man ser ut.

Vet faktiskt inte vad jag ska svara. Vilket fruktansvärt vidrigt och elakt beteende av kvinnan. Trodde vi accepterade alla människor oavsett hur dom ser ut. Jag hade fel. Beklagar verkligen att din kväll blev förstörd.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 118
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka