Fest betende!

Fy vad otrevligt.

Jaghar tyvärr råkat ut för något liknande. En kvinna kom fram tog mig i magen och sa något i stil med fina fettvalkar eller något (detta var x antal år sedan så kommer inte ihåg exakt) sen smet hon in och låste in sig på toaletten.
Kan säga tur för henne då jag blev fly förbannad. Jag har som tur är alltid haft skinn på näsan och kan säga till oavsett men det är banne mig inte acceptabelt.

Kan du ha med dig någon mer ut nästa gång? Så du inte känner dig så utsatt tänkte jag. Man är oftasat lite modigare, lugnare i sällskap.

Eller så vänder vi på det. Hon kanske var tillbaks i småbarnsfasen. Hon tyckte du var snygg men visste inte hur hon skulle bete sig så hon körde på retas stilen och hoppas på uppmärksamhet ;)

Låt inte denna människan förstöra för dig.

För övrigt:
Att uppleva sig själv som överviktig betyder inte att det är öppet mål för andras "goda råd" (vilket har dykt upp här i tråden) eller elakheter som kvinnan på stället ägnade sig åt. Att vara överviktig innebär inte att det är ok för någon att komma med "tips" eller kommentera över huvudet djävla taget. Över huvudet djävla taget ska människor låta bli att kommentera andra personers utseende om personen inte explicit bett om det. Ja, möjligtvis om det är något positivt kan det sägas, men när det gäller okända personer, IRL eller på nätet, kan det vara bra att vara försiktig även då.

Detta. Så jävla viktigt. Och något som många verkar vara helt oförstående om. :wtf:

Se det som en kort prao i hur många kvinnor har det hela tiden. Det är minst sagt vardag att få sitt utseende, vikt, klädval, minspel osv kommenterat av män som tycker sig ha rätten att betygsätta.

Jag fick tex en rätt otrevlig kommentar av en medelålders man i en korvkö en gång, "oj vilken aptit en så liten flicka kan ha!".

Det suger att folk är idioter, men det är de.

Jag brukar ignorera sådana personer. Enligt mig är de inte ens värda luften jag andas, och därmed inte heller värda ett endaste uns av min uppmärksamhet eller energi.
Brukar tänka att antingen är de helt dumma i huvudet, eller så har de råkat ut för något extremt någon gång och nu tar de av någon anledning ut det på mig.
Speciellt fulla personer som säger elaka saker har jag noll till övers för.

Jag är lite känslig när det kommer till vikten. Och är i ett möjligtvis lite känsligt läge socialt eftersom jag just kommer ut som singel efter ett långt int alt för hälsosamt förhållande. men det ursäktar inte uselt betende.

Tyvärr är väl vissa personer idioter! Spelar ingen roll om man är fet eller smal eller whatever. Då och då stöter man på idioter. Tyvärr! Jag har blivit kallad ett och annat. Oftast är det ju det negativa som dröjer kvar TYVÄRR. Försök tänka på de komplimanger och positiv repons du fått istället!

Jag är lite känslig när det kommer till vikten. Och är i ett möjligtvis lite känsligt läge socialt eftersom jag just kommer ut som singel efter ett långt int alt för hälsosamt förhållande. men det ursäktar inte uselt betende.

Kvinnans beteende blir inte på något sätt mindre gräsligt om det drabbar någon som inte tar illa vid sig. Det är inte ditt fel att vissa inte kan uppföra sig som folk :)

nej men det var jobbigt att man blev jagad över hla lokalen. och man är lite för fin i kanten att be någon att dra åt hlevete

Nu vill jag inte vara sådan, men som kvinna är jag rätt van vid det här beteendet. Antingen för att någon gillar vad de ser (mig) eller för att de inte gillar vad de ser (mig). Det är inte ens en ögonhöjare när någon känner att de vill påtala för en kvinna att hon har för stor bak, för små bröst, för hängig mage - whatever.

Och det är absolut bara gulligt att bli jagad med tjat om hur snygg och sexig man ser ut, hur gärna de vill gå ut, få telnr, skaffa barn med - whatever.

Ja, jag blir lite sur. Faktiskt. För att det blir en tråd på tre sidor om något som är så himla vardag att många inte ens reagerar. Alternativt tycker är gulligt, sött och åtråvärt (att bli förföljd för att någon vill ligga).

Sorry för grumpy aunt.

Varför. VARFÖR, ens bry sig i vad någon troligtvis inte helt nykter säger?!
Alla kan inte gilla alla, oavsett kroppstyp, form, skick o.s.v. Det går liksom inte. Fokusera på de som har bra och vettiga saker att säga istället.
Vilket du med all fördel hade kunnat säga även till henne.
Jag skulle vilja påstå att jag skulle bli ganska ledsen över om jag blivit bemött på detta sätt varesig personen varit nykter eller ej.

Nu vill jag inte vara sådan, men som kvinna är jag rätt van vid det här beteendet. Antingen för att någon gillar vad de ser (mig) eller för att de inte gillar vad de ser (mig). Det är inte ens en ögonhöjare när någon känner att de vill påtala för en kvinna att hon har för stor bak, för små bröst, för hängig mage - whatever.

Och det är absolut bara gulligt att bli jagad med tjat om hur snygg och sexig man ser ut, hur gärna de vill gå ut, få telnr, skaffa barn med - whatever.

Ja, jag blir lite sur. Faktiskt. För att det blir en tråd på tre sidor om något som är så himla vardag att många inte ens reagerar. Alternativt tycker är gulligt, sött och åtråvärt (att bli förföljd för att någon vill ligga).

Sorry för grumpy aunt.

Du har ju helt rätt men två fel gör ju inte ett rätt och om man för första gången upplever en sådan här grej är det kanske bra att få upp ögonen för att andra har det som vardag......
Men, man kan ju anta att den som upplever det inte är den som gör så mot andra eller ska behöva förringa sin känsla för att andra alltid får uppleva det.

Ingen ska behöva uppleva en sådan grej och man ska ta det på allvar varje gång.

Tack och lov har jag ännu inte upplevt detta och hoppas slippa.

Sorry för grumpy aunt.
Att ni blir utsatt för liknade behandling varje dag är ingen tröst eller gör det lättare. Jag tycker att detta visar att problemet med trakasserier är mycket stort.
Det är inte acceptabelt att någon ska bli dåligt behandlad.
Om detta är tjejers vardag så undrar jag varför går tjejer ut över huvud taget.

Vissa gör inte det. För alla orkar inte bli värderade hela tiden. Och inte tyst, på insidan av någons huvud. Utan högt, och till vederbörande.

"Du hade varit riktigt snygg om din röv varit mindre"
"Hade du inte haft så feta lår hade jag kunnat tänka mig att ligga med dig"
"Synd att du har så ful näsa, annars hade du varit söt"
"Trist med så stora fötter, det är alltid avtändande på en tjej"
"Du har snygga ben, men du måste banta så du får mer midja"
"Fan, dina pattar hänger ju vid knäna, hur kan du med att visa dig ute?"
"Här finns mycket sprit, så det ska nog gå att supa dig snygg också"
"Fy fan, du är så djävla ful att jag inte ens hade knullat dig med sopsäck på huvudet"

Ja, det är ett axplock av vad tjejer får höra när de står med kompisar och sköter sig och sitt. Vad driver män att helt opåkallat gå fram och berätta något av ovanstående?

Vissa gör inte det. För alla orkar inte bli värderade hela tiden. Och inte tyst, på insidan av någons huvud. Utan högt, och till vederbörande.

"Du hade varit riktigt snygg om din röv varit mindre"
"Hade du inte haft så feta lår hade jag kunnat tänka mig att ligga med dig"
"Synd att du har så ful näsa, annars hade du varit söt"
"Trist med så stora fötter, det är alltid avtändande på en tjej"
"Du har snygga ben, men du måste banta så du får mer midja"
"Fan, dina pattar hänger ju vid knäna, hur kan du med att visa dig ute?"
"Här finns mycket sprit, så det ska nog gå att supa dig snygg också"
"Fy fan, du är så djävla ful att jag inte ens hade knullat dig med sopsäck på huvudet"

Ja, det är ett axplock av vad tjejer får höra när de står med kompisar och sköter sig och sitt. Vad driver män att helt opåkallat gå fram och berätta något av ovanstående?
Det är bara beklagligt, och sorgligt.

Jag går inte ut om jag inte måste. Jag har ätstörning troligen pga kommentarer från småskolan, var alltid småtjock med bebismage.
Jag har alltid fått kommentarer, eller stygga blickar oavsett hur jag ser ut.
Jag har varit mullig, och fick då kommentarer för det typ sånna som lovisaleonora skrev.
Jag har varit riktigt fit och snygg enligt mig själv men då var det något annat som var fel.
''Gud vad äckligt med muskler på tjejer''
''Uuu vad tjocka ben''
''Jag gilar inte muskler på tjejer ser ju sjukt ut skulle aldrig knulla dig''(jag ville inte knulla dig heller men tack för upplysningen)
Sen har jag varit sjukligt smal och fick såklart kommentarer för det.
''det måste göra ont att ligga med dig med alla ben som sticker ut''
''fan ät nåt så blir du mjukare och skönare''
Du fattar grejen.

Hur du än ser ut kommer folk ha kommentarer. Även om Angelina Jolie har folk kommenatarer, och Jhonny Depp, och Brad Pitt.
Det låter löjligt när jag med så låg självkänsla säger det MEN, skit i vad dom säger för även om du tappade all vikt på en sekund skulle säkert den där kvinnan kommenterat på något annat.
Sånna människor är bara skit.

Kram och hoppas det känns bättre med allt snart.

Jag går inte ut om jag inte måste. Jag har ätstörning troligen pga kommentarer från småskolan, var alltid småtjock med bebismage.
Jag har alltid fått kommentarer, eller stygga blickar oavsett hur jag ser ut.
Jag har varit mullig, och fick då kommentarer för det typ sånna som lovisaleonora skrev.
Jag har varit riktigt fit och snygg enligt mig själv men då var det något annat som var fel.
''Gud vad äckligt med muskler på tjejer''
''Uuu vad tjocka ben''
''Jag gilar inte muskler på tjejer ser ju sjukt ut skulle aldrig knulla dig''(jag ville inte knulla dig heller men tack för upplysningen)
Sen har jag varit sjukligt smal och fick såklart kommentarer för det.
''det måste göra ont att ligga med dig med alla ben som sticker ut''
''fan ät nåt så blir du mjukare och skönare''
Du fattar grejen.

Hur du än ser ut kommer folk ha kommentarer. Även om Angelina Jolie har folk kommenatarer, och Jhonny Depp, och Brad Pitt.
Det låter löjligt när jag med så låg självkänsla säger det MEN, skit i vad dom säger för även om du tappade all vikt på en sekund skulle säkert den där kvinnan kommenterat på något annat.
Sånna människor är bara skit.

Kram och hoppas det känns bättre med allt snart.
Tack det kanske känns bättre snart. Jag gick ut för att bedöva den kompakta ensamheten jag upplever i mitt nya hem. ville bara prata och känna att man lever i en stad med folk och inte bara väggar och asfalt.

Du menar kanske inget illa, men din fråga hade lika gärna(hellre) kunnat vara "Varför går killar ut överhuvudtaget om de inte kan avhålla sig från att trakassera tjejer?". Ditt påstående kan lätt uppfattas som ett skuldbeläggande av och en ansvarsförskjutning mot offren. Det är inte du eller någon annan som trakasseras som ska hålla sig hemma för att förhindra att sånt här händer, men det vore kanske rimligt om de(ofta män) som inte kan avhålla sig från olämpligt beteende höll sig inne.

Jag tycker att du ska fortsätta gå ut om det gör dig gott och om liknande upprepar sig kanske du kan kontakta vakten på utestället?

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 118
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka