Fest betende!

Oj förlåt, jag var lite känslosam nu.
Det böjade med att jag kom till lokalen och en kvinna snäste när hon gick förbi "äckel!". senare i baren så kom hon fram till mig i baren undrade hur jag kunde köpa drinkar när jag är så "Jävla FET". Sedan tog hon och körde fingret i magen och sa något om "ser du inte hur fet du är". jag bytte plats och hon kom efter sa att det är ingen ide att su gömmer dig för du syns i alla fall. och så fortsatte det under en hel timme.
Om det är en allmän lokal tycker jag inte du ska tveka att säga till vakten i ett sådant här fall. Människan verkar ju bindgalen och hade nog mått bra av att bli utkastad.

En person som beter sig på detta sätt behöver du inte vara trevlig mot. Be henne dra!

Jag skulle tro att den där människan har stora problem om hon bär sej åt sådär, berusad eller inte. Vem vill umgås med henne? Hon mår kanske jättedåligt nu, troligen förstörde hon feststämningen för fler än dej. Tänk inte mer på henne, det är hon inte värd.
Vi hoppas att nästa kvinna som "jagar" dej är en underbar person med helt andra avsikter!;):)

En idiot. Tyvärr möter man på idioter då och då.
Jag har också träffat på vissa personer som anser att det är deras uppgift i livet att tala om saker för en såsom att man är tjock eller ful.
Jag brukar antingen säga ifrån eller ignorera beroende på vad jag känner för.

Men, vilken tragisk människa den kvinnan verkar vara! Om du orkar hade jag letat upp en ansvarig vakt nästa gång så att lokalen blir fri från attityder som hennes. Självklart har du lika mycket rätt att vara där som vem som helst.

Om du träffar på någon lika tarvlig person vid ett annat tillfälle svarar du "jag är tjock och du är ful, men jag kan banta" ;)
Det lärde min moster mig som 5-åring på chartersemester och jag råder dig att använda det med försiktighet. Hon höll visst på att skämmas ögonen ur sig vid något tillfälle på den där resan...

170 cm :( 103 kg idag. :(
Jag tror att @Ramona och @kolblakkur skämtar generellt. Det har inget med dig att göra.

För övrigt:
Att uppleva sig själv som överviktig betyder inte att det är öppet mål för andras "goda råd" (vilket har dykt upp här i tråden) eller elakheter som kvinnan på stället ägnade sig åt. Att vara överviktig innebär inte att det är ok för någon att komma med "tips" eller kommentera över huvudet djävla taget. Över huvudet djävla taget ska människor låta bli att kommentera andra personers utseende om personen inte explicit bett om det. Ja, möjligtvis om det är något positivt kan det sägas, men när det gäller okända personer, IRL eller på nätet, kan det vara bra att vara försiktig även då.

Jag tror att @Ramona och @kolblakkur skämtar generellt. Det har inget med dig att göra.

För övrigt:
Att uppleva sig själv som överviktig betyder inte att det är öppet mål för andras "goda råd" (vilket har dykt upp här i tråden) eller elakheter som kvinnan på stället ägnade sig åt. Att vara överviktig innebär inte att det är ok för någon att komma med "tips" eller kommentera över huvudet djävla taget. Över huvudet djävla taget ska människor låta bli att kommentera andra personers utseende om personen inte explicit bett om det. Ja, möjligtvis om det är något positivt kan det sägas, men när det gäller okända personer, IRL eller på nätet, kan det vara bra att vara försiktig även då.
Bra svar! Kan även vara något att tänka på när en svarar på en tråd där TS bett om hjälp att hantera ett praktarsle. Inte frågat om bantningstips (inte riktat till dig alltså @Myrten ).

För övrigt:
:bow:

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 118
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka