@Hyacinth Alltså jag tror jag förstår vad du menar . Och jag håller med dig till viss del - i vissa frågor blir det absurt tjafsigt vilket bara ta fokus från viktiga sakfrågor.
Däremot tycker jag att det är lite märkligt (bland annat i den här tråden) att man vill låtsas som att det inte finns olika ideologier inom feminism. Att man vill låtsas (?) som att det inte är någon politisk skillnad mellan en marxistisk feminist och en liberal feminist. För mig är det jättemärkligt. Och enda anledningen till att det är ett spår i den här tråden är ju för att användare bestämt hävdat att det finns en enda feminism med en enda uppfattning och om folk inte håller med varandra är det på grund av personligt tyckande. Och så är det bara inte. Det är helt enkelt inkorrekt.
Det är en skillnad! Men jag skulle vilja se mer Feminist och Marxist eller Feminist och Liberal.
Feminist och Anarkist.
Ska jag sätta mig i facket Fi-feminist beroende på hur jag röstar? Jag har alltid sett feminism som ett gäng grundvärderingar man delar, sen tar den sig olika uttryck. Bush-Thor kan jag inte på allvar som feminist när hon står för värderingar som motsäger allt vad likabehandling och jämställdhet är. Men jag tycker det är så jäkla synd att det blir fler och fler grenar med hårda skiljelinjer istället för att fokusera mer på det alla faktiskt vill. Jag vill ha mindre hårklyverier, från främst offentliga stora profiler.