Felstavningar

Sv: Felstavningar

Jag bor i närheten av Växjö, en stad många verkar gilla att kalla Växsjö.
Det är faktiskt ingen sjö som växer, det är en stad! :)

Det heter dator inte datan. Jag blir tokig när folk säjer och skriver fel.

Töm stavas med ett m. Väldigt vanligt att folk har två m eftersom tömmar stavas så.

Instämmer annars med alla tidigare inlägg. Många av mina käpphästar är nämda.

Gammal (och måste vara sagt innan men orkar inte läsa längre ner i tråden) jag vet men kunde inte låta bli...

Om man ska klaga på andras stavning kanske man ska stava rätt själv... :grin:

Senast ändrad av en moderator:

Ja, det stämmer! Jag tvekade lite om jag skulle skriva ut den korrekta stavningen också eftersom felstavningen minst sagt var kryptisk.:D

Jag trodde att man kunde förkärna ett äpple? Men man säger kanske inte så?

På tal om det måste vi göra stekta äpplen ikväll.

Menar du med ovanstående inlägg att du enbart hade ett (1) slarvfel/stavfel? Eller att "nämnd" bara var ett slarvfel?
Eller att det felstavade ordet "säga" skulle vara acceptabelt och korrekt stavat på det sättet du gjorde enbart för att Wiktionary konstaterar att folk i vardagen ofta felstavar det?

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
567
· Visningar
19 524
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 509
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 246
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar