Felstavningar

Sv: Felstavningar

värst vad grälsjuk man kan vara
jag trodde att det skulle gå att länka direkt till SAOL på nätet, men det gick inte tyvärr
ärligt talat så stuntar jag i det (don´t argue with idiots...)
grälsjuk var ordet som sagt

*kl*

Jag har varit ute och ridigt. :crazy:

Fattar inte hur man kan få för sig att det heter så. Man kanske blandar ihop grammatiken med randigt och blåsigt osv??:confused:

Det var ju tråkigt att du upplevde mig som grälsjuk, jag är varken grälsjuk eller menade att uppfattas så.
Att antyda att jag är en idiot enbart för att jag frågade frågor om ett otydligt inlägg i ett forum som är skapat för diskussioner skulle kunnas anses som betydligt mer grälsjukt.

Om du inte kan ta att någon ifrågasätter vad du menar kanske inte ett diskussionsforum är rätt ställe vara på.
Om du inte bryr dig så är det ju jättebra då :)

Vad som menades är att man kan säga och skriva säja i vardagligt tal.

Ibland tappar man en bokstav då man skriver.

Niyama: Kanske bokstäverna bara bytt plats då personen skrivit snabbt? Så gör jag hela tiden.

Niyama: Kanske bokstäverna bara bytt plats då personen skrivit snabbt? Så gör jag hela tiden.

Det var ett skämt till TS, då hon alltid hugger när någon stavar fel och hon själv skrev "lungt" till mig. Jag vet att hon vet hur det stavas.

Dock har jag sett många som alltid skriver "lungt" så då handlar det inte om att personen skrivit snabbt.

Sant. Jag skulle googla ugnspotatis, och fattade inte varför det fanns så få recept. Insåg efter ett tag att jag stavat ungspotatis :o

"Herre min ge" är ganska vanligt också... det får mig att tänka på mitt hatobjekt "regäl". Men det har jag nog redan tagit upp.

Suck. "Formula"? Är inte det engelska? Ska det inte vara "formel" eller möjligen "recept" på svenska? Är sååå less på alla hårtvättmedel etc som har en "ny formula"!

Jag hörde just "friséhår" i en reklamfilm, tror det var för Dove. Frissigt har jag vant mig vid men friséhår? Låter som en hundras :D

Åh, jag håller med! Blir irriterad av alla reklamer där det är tydligt att de mer eller mindre direktöversatts. I en tandborstreklam sägs det om produkten att tandborsthuvudet är "inspirerat av tandläkare". Jag tycker att det låter helt rubbat.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
19 524
Senast: Halcyon
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 509
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 246
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar