Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I engelskan är det inte brukligt att kommatera innan namn på personer.
Ledsen Sherlock.
Jag vet inte men det sticker verkligen i ögonen!Och när folk skriver tre kommatecken istället för tre punkter, varifrån kommer det oskicket?
Ingen felstavning, men jag stör mig på att ordet björntjänst numera har fått en annan betydelse hos folk än det hade från början. När man gör någon en björntjänst så har man inte gjort personen en tjänst utan man har gjort något som inte är en tjänst. Det kan vi tacka "Björnes magasin" för.
Hänvisar till §467 i Engelsk Universitetsgrammatik.
Jaha, ja det var ju det jag trodde. Jag tolkade alazzis inlägg som att Björntjänst skulle ha en annan urpsrunglig betydelse än den som beskrevs i inlägget, och att Björnes magasin var orsaken till den som finns i Wikipedia.
Då ändrar jag min fråga och undrar istället vad det är för ny betydelse som Björne har orsakat. Jag har aldrig hört någon annan än den som står på Wikipedia.
Annars kanske Oldie åtminstone kan citera källan..?
Har du möjlighet att hänvisa till en källa som jag kan se utan att vänta tills efter helgen och uppsöka ett bibliotek? Om du har rätt så bör det ju inte vara så svårt att hitta (minst) lika många källor på internet som de jag fick ihop på fem minuters googlande, menar jag.
Annars kanske Oldie åtminstone kan citera källan..?
Tyvärr, detta är den grammatik vi använder oss av i vårt land för undervisning och att bara lita till internet kanske inte är det bästa.
Stycket i sig är alltför långt för att jag ska skriva in det här när jag är ledig.
Du är fantastisk, Oldie. Var inte ledsen! Jag vann sådana här duster med engelsklärare redan på gymnasiet. Skillnaden var att de jag hade på den tiden slog upp reglerna, insåg att de hade fel och erkände sitt misstag.