Låter ju som ett bra upplägg med träningen. Du får önska dig bidrag till det i julklappJag tycker ni är jättemodiga allihopa och vilket läge du fick @hemlig att köpa den hästen, det måste ju bara ha varit meningen att det skulle bli så
Jag kämpar för att ens våga sitta upp. Här om veckan red jag den längsta turen vi någonsin gjort(med tanke på att jag knappt ens vågat sitta upp det året jag haft honom). Vi red ca en halvtimme på ett ställe där han nästan alltid är ganska spänd men det gick bra. Som sagt, det är väldigt mycket babysteps. Och istället för att bli glad över det framsteget så blir jag så fruktansvärt arg på mig själv att jag inte kan göra mer, jag har ju alltid kunnat förut går också mycket promenader och bygger relation från marken. Jag gillar det men anklagar mig själv för att ”smita” från ridningen.
Har hittat en tränare som jobbar med teambuilding häst-ryttare. Dom har bland annat paket man kan välja där det ingår lektioner och coachning i mellan lektionerna under ett halvår. Kostar en del men tror ändå att jag ska slå till på det. Behöver verkligen hjälp att hitta tillbaka till glädjen och samspelet med hästen. Dom kommer både ut eller man kan åka till dom och träna. Passar perfekt eftersom vi i första läget behöver hjälp på hemmaplan men sen även träna på att vara hemifrån. Tänkte dock vänta lite så att våren är lite närmare, motivationen är ju lika med noll nu när det är mörkt, kallt och skitigt
Jag fick höra av stallägaren (står i litet privat stall med endast min och hennes häst) att "ponnyn håller på att ta över" över mig. Och då har han ju istället börjat uppföra sig bättre och bättre med mig. Blev lite ledsen när hon sa så. Förmodligen för att han den dagen var sur och grinig och inte kunde stå stilla när jag borstade. Dock inte hänt varken förr eller senare.