Jag HOPPAS att det bara är i svensk TV det ser ut som det gör, dvs att Trump får hur mycket utrymme som helst och allt jag hör och ser när jag slår på TV:n (CNN framförallt) är Trump som raljerar och slår sig för bröstet. Han ser sig redan som en vinnare och hans hybris får mig att må illa. Var håller Hillary hus? Nu borde hon stå upp och ge svar på tal, komma med egna uttalanden och synas och höras. Men allt jag ser är bara Trump, Trump, Trump och för varje gång blir han alltmer triumferande och segerviss.
Gode Gud, låt honom bara inte vinna valet...
Om man bara har sett och hört svensk media som undanhållit allt vad Hillary är misstänkt för så blir det självklart svårt att förstå..
I hennes emails kan man läsa vad hon egentligen anser om vanliga kvinnor, svarta, hispanic, hennes livvakter, motståndare,.....Det är fulare ord än vad som nämns här. Hon säger det folk vill höra men säger en helt annan sak privat. Det har nu kommit till folkets kännedom förutom de "unaware and appliant".
Emails som visar på att hon inte tog hem sin ambassadör i Bengazi (trots att alla andra länder inkl. Röda korset gjort så) eller ens gav dem beskydd när de begärde det i hundratals emails till henne
Han sodomerades och mördades tillsammans med tre andra av personalen.
Hon har skickat konfidentiell och statshemlig info från sin privata mail även till de som inte ska ha tillgång till det och bagatelliserat det. Huma Abedin och hennes make bland annat. i USA är det politikerna som ska tjäna folket, vilket vi i Sverige inte kräver och kan då inte förstå det amerikanska kynnet.
Sen har hon ljugit om det, raderat 55000, när Kongressen var tvungen att få in dem via en stämning.
Hade hon varit ärlig hade hon bara överlämnat dem, men istället skyller hon nu på FBI.
Hon är också under utredning för korruption då det sägs att hon sålt tjänster till företag och utländsk makt för donationer till Clinton Foundation. Quid pro quo. Det finns nu också bevis på att hon med medias makt har kört över Sanders med falska opinionsundersökningar i primärvalet. Läs Podestamailen mailen!
De duger åt FBI, men svensken tror på konspirationsteorier att det är fake. Lite kul faktiskt.
Häromveckan stoppade hon in den modesta summan av 1,8 miljarder USD på en bank i Qatar. Hon och maken var utfattiga efter hans två presidentperioder.
Man använder FN som redskap. En noflyzone över Syria skulle innebära att de kan skjuta ner ryska plan som inte dödar civila utan CIA tränade IS.
Vi har redan hört Hillary varna för intervention i Iran och sen med Ryssland. Vem vill man inte ska kunna ha fingret på Knappen?
Är det ingen här som träffar på syrier, irakier och Kurder som kan berätta vad som egentligen är på G?
Jag har pratat med många.
Varför läser ingen Wikileaks dokument???? Ja gör man inte det så är det lätt att avfärda allt som inte stämmer med ens tro på myndigheter som "konspirationsteorier". Jo allt som står i tidningarna är ju sant, FASTÄN de helt öppet går ut med att de bedriver en journalistik som ska uppfostra oss att tänka rätt. "Värdegrunden" Alla ska ha EN och SAMMA åsikt.
Vem var först ut med att avfärda allt kritiskt tänkande som konspirationsteorier 20010912? G W Bush!
Trots att nu 3000 arkitekter, fysiker, demolishionfirms, piloter menar att WTC 7 som få svenskar känner till föll ihop samma dag som tvillingtornen på mindre än 10 s. är bevis på att versionen inte stämmer och kämpar för en ny oberoende riktig brottsplatsundersökning görs. Det gjordes aldrig! De körde in enorma mängder dumptrucks samma dag och började köra bort allt bråte och skickade all metall till Kina för återvinning.
Steelframed buildings just DO NOT collapse without explosives..
Det hänger ihop! För sedan den dagen. Det nya Pearl harbour som krävdes för att det amerikanska folket skulle gå med på att betala och gå in i krig igen och som nu 15 är senare är ongoing. Trump vill ha en dialog med Putin. Det vill inte alla de som tjänar på krig samt att det håller folket i rädsla för hotet/ Vargen.
VärldsEliten där Bildt och Reinfeldt ingår har tackat media för att de under 40 år har samarbetat med dem.