FBI öppnar återigen HRC's emailutredning 11 dagar före valet.

Jag HOPPAS att det bara är i svensk TV det ser ut som det gör, dvs att Trump får hur mycket utrymme som helst och allt jag hör och ser när jag slår på TV:n (CNN framförallt) är Trump som raljerar och slår sig för bröstet. Han ser sig redan som en vinnare och hans hybris får mig att må illa. Var håller Hillary hus? Nu borde hon stå upp och ge svar på tal, komma med egna uttalanden och synas och höras. Men allt jag ser är bara Trump, Trump, Trump och för varje gång blir han alltmer triumferande och segerviss.

Gode Gud, låt honom bara inte vinna valet... :arghh:

Correct, men sattet Coney sande en mail till Congress for att tala om att de nu gar igenom fler emails var en klar antydan och hade det slutat dar hade ingen funderat over Coney mer an att han hade daligt omdomme som slappte det 11 dagar fore valet.

Jag håller inte med .
Konspirationsteorierna flödar allmänt i denna presidentkampanj och sällan har vi skådat en sån mediacirkus någonsin. Just medias inflytande ang opinion har blivit ett vitalt problem för denna kampanj i sig som inte ska föraktas utan snarare tvärtom . Om någon engagerad i valet inte tror sig vara påverkad av medias framställningar av kandidater och läget så bör den tänka om rätt 180 grader liksom ....

Lyssnar man på lite objektiva rapporteringar från insatta (politiskt insatta neutrala reportrar och journalister högt insatta i hur USAs system är uppbyggt) i media så går frågeställningarna snarare så här gällande problematik :
Vad skulle CIA göra utifrån sin position i detta läge?
Finna ytterligare info 11 dagar innan valet men låta bli att rapportera dem ? Vänta till efter valet och om HRC då skulle vara president släppa dem då ? Med anklagelser om att då ha konspirerat och undvikit att rapportera/underhållit information som varit viktig i valet ?

Titta på opinionssiffrorna. Uppenbarligen uppfattas det tillräckligt mycket som en skandal för Clinton för att få folk att rösta på Trump istället. Om det var enbart Comey folk var upprörda över skulle ju knappast effekten bli att man röstade på Trump, Trump tycker ju Comey har gjort rätt.

Vi definierar nog ordet "skandal" lite olika. Jag menar bara att skandalen ar hur FBI kom med antydningar och "innuendos" om e-mailsen ...

Jag HOPPAS att det bara är i svensk TV det ser ut som det gör, dvs att Trump får hur mycket utrymme som helst och allt jag hör och ser när jag slår på TV:n (CNN framförallt) är Trump som raljerar och slår sig för bröstet. Han ser sig redan som en vinnare och hans hybris får mig att må illa. Var håller Hillary hus? Nu borde hon stå upp och ge svar på tal, komma med egna uttalanden och synas och höras. Men allt jag ser är bara Trump, Trump, Trump och för varje gång blir han alltmer triumferande och segerviss.

Jag har, TV'n pa hela dagarna och de ar alla dar. I morse tittade jag pa ett tal av Obama i Miami (han ar verkligen rolig) De ar alla ute och talar for "sin" kandidat ... Trump har fatt fler av republikanerna att komma ut nu. Including Marc Rubio som for bara nagra manader sedan sa att "Friends don't let friends vote for con artists" (och menade Trump). :p Hillary har fordelen att ha bade President Obama, Michelle Obama, samt manga fler som ar riktigt populara tala for henne.

Jag håller inte med .
Konspirationsteorierna flödar allmänt i denna presidentkampanj och sällan har vi skådat en sån mediacirkus någonsin. Just medias inflytande ang opinion har blivit ett vitalt problem för denna kampanj i sig som inte ska föraktas utan snarare tvärtom . Om någon engagerad i valet inte tror sig vara påverkad av medias framställningar av kandidater och läget så bör den tänka om rätt 180 grader liksom ....

Lyssnar man på lite objektiva rapporteringar från insatta (politiskt insatta neutrala reportrar och journalister högt insatta i hur USAs system är uppbyggt) i media så går frågeställningarna snarare så här gällande problematik :
Vad skulle CIA göra utifrån sin position i detta läge?
Finna ytterligare info 11 dagar innan valet men låta bli att rapportera dem ? Vänta till efter valet och om HRC då skulle vara president släppa dem då ? Med anklagelser om att då ha konspirerat och undvikit att rapportera/underhållit information som varit viktig i valet ?

Har du last och hort allt FBI (inte CIA;)) har slappt? och last brevet till congress? och svaret nar congress bad om mer information? DET ar skandalen. DET ar problemet. Om FBI hade kommit ut och meddelat att det fanns emails som KUNDE berora Hillary Clinton pa Weiner's dator och att de skulle gora sitt basta att skynda pa med de mails som berorde henne hade det varit en annan sak.
Om de inte plotsligt slappt dokumenten om Bill Clinton's pardon av Marc Rich ... eller om de ocksa slappt information om Trump's stammning for rasism och annat som manga fragat efter ... OCH om de ocksa slappt ett uttalande om Trump's samrore med Ryssland.
Problemet ar att det ar mycket ensidigt ... och att Comey ar en registrerad republican. Problemet ar att Comey inte hade nagon kontakt med justitsieminister, dommare eller nagon form av det "judicial system" innan han agerade. Inte ens med basta vilja i varlden kan den harvan uppfattas annat an som partisan. Och att ha ett FBI som agerar sa politiskt ar laskigt.

@hastflicka sorry Såklart FBI - fy vad illa det tar jag på mig !
Fast bortsett från det är det ju en bild som målas upp - ang konspiration . Som sagt - hur skulle det se ut om de istället väntat/undanhållit tills efter valet ? Lätt att sitta och döma utifrån media osv , men som chef för vilken instans som helst , inkl FBI är man rätt van vid att man alltid kommer ha arslet bak oavsett vad man gör typ . Tänker jag .

Hur anser du själv att utredningen skulle gå till optimalt ?

@hastflicka sorry Såklart FBI - fy vad illa det tar jag på mig !
Fast bortsett från det är det ju en bild som målas upp - ang konspiration . Som sagt - hur skulle det se ut om de istället väntat/undanhållit tills efter valet ? Lätt att sitta och döma utifrån media osv , men som chef för vilken instans som helst , inkl FBI är man rätt van vid att man alltid kommer ha arslet bak oavsett vad man gör typ . Tänker jag .

Hur anser du själv att utredningen skulle gå till optimalt ?

Som jag sa ... lyssnat nar attorney general Lorretta Lynch och hennes narmaste kvinna (:p) Sally Yates avradde honom fran att offentlig gora det 11 dagar innan valet. Han gick inte bara emot dem, han gick ocksa emot en practice att inte komma ut med nagra nyheter innom 60 dagar innan valet.
Nar Hillary Clinton kravde att de skulle slappa all information de hade skulle de ha gjort det, inte svarat att de forst skulle bli helt klara och det skulle inte hande forran efter valet.
Tyvarr ar det inte sarskilt val skott ... Dessutom har det varit massor av "lackor" fran FBI. Vissa planerade men andra som ar riktiga lackor och det ar ocksa ett problem. FBI ska sta over allt sadant, FBI ska man kunna lita pa.

Ok @hastflicka , helt enkelt undrade jag som sagt hur du skulle förslå att det istället skötts . Tolkar ditt svar som svar på det och att det finns brister r väl alla överrens om ? Att utifrån det göra det ekvivalent med ngn sorts konspiration är ju däremot ngt helt annat ?

Ang konspirationer av olika slag utöver det : I agree to disagree . Helt kort och gott för att undvika ett hamsterhjul av "vem sade vad" osv.

Om man bara har sett och hört svensk media som undanhållit allt vad Hillary är misstänkt för så blir det självklart svårt att förstå..
I hennes emails kan man läsa vad hon egentligen anser om vanliga kvinnor, svarta, hispanic, hennes livvakter, motståndare,.....Det är fulare ord än vad som nämns här. Hon säger det folk vill höra men säger en helt annan sak privat. Det har nu kommit till folkets kännedom förutom de "unaware and appliant".

Emails som visar på att hon inte tog hem sin ambassadör i Bengazi (trots att alla andra länder inkl. Röda korset gjort så) eller ens gav dem beskydd när de begärde det i hundratals emails till henne
Han sodomerades och mördades tillsammans med tre andra av personalen.
Hon har skickat konfidentiell och statshemlig info från sin privata mail även till de som inte ska ha tillgång till det och bagatelliserat det. Huma Abedin och hennes make bland annat. i USA är det politikerna som ska tjäna folket, vilket vi i Sverige inte kräver och kan då inte förstå det amerikanska kynnet.
Sen har hon ljugit om det, raderat 55000, när Kongressen var tvungen att få in dem via en stämning.
Hade hon varit ärlig hade hon bara överlämnat dem, men istället skyller hon nu på FBI.
Hon är också under utredning för korruption då det sägs att hon sålt tjänster till företag och utländsk makt för donationer till Clinton Foundation. Quid pro quo. Det finns nu också bevis på att hon med medias makt har kört över Sanders med falska opinionsundersökningar i primärvalet. Läs Podestamailen mailen!
De duger åt FBI, men svensken tror på konspirationsteorier att det är fake. Lite kul faktiskt.

Häromveckan stoppade hon in den modesta summan av 1,8 miljarder USD på en bank i Qatar. Hon och maken var utfattiga efter hans två presidentperioder.
Man använder FN som redskap. En noflyzone över Syria skulle innebära att de kan skjuta ner ryska plan som inte dödar civila utan CIA tränade IS.

Vi har redan hört Hillary varna för intervention i Iran och sen med Ryssland. Vem vill man inte ska kunna ha fingret på Knappen?
Är det ingen här som träffar på syrier, irakier och Kurder som kan berätta vad som egentligen är på G?
Jag har pratat med många.

Varför läser ingen Wikileaks dokument???? Ja gör man inte det så är det lätt att avfärda allt som inte stämmer med ens tro på myndigheter som "konspirationsteorier". Jo allt som står i tidningarna är ju sant, FASTÄN de helt öppet går ut med att de bedriver en journalistik som ska uppfostra oss att tänka rätt. "Värdegrunden" Alla ska ha EN och SAMMA åsikt.
Vem var först ut med att avfärda allt kritiskt tänkande som konspirationsteorier 20010912? G W Bush!
Trots att nu 3000 arkitekter, fysiker, demolishionfirms, piloter menar att WTC 7 som få svenskar känner till föll ihop samma dag som tvillingtornen på mindre än 10 s. är bevis på att versionen inte stämmer och kämpar för en ny oberoende riktig brottsplatsundersökning görs. Det gjordes aldrig! De körde in enorma mängder dumptrucks samma dag och började köra bort allt bråte och skickade all metall till Kina för återvinning.
Steelframed buildings just DO NOT collapse without explosives..
Det hänger ihop! För sedan den dagen. Det nya Pearl harbour som krävdes för att det amerikanska folket skulle gå med på att betala och gå in i krig igen och som nu 15 är senare är ongoing. Trump vill ha en dialog med Putin. Det vill inte alla de som tjänar på krig samt att det håller folket i rädsla för hotet/ Vargen.

VärldsEliten där Bildt och Reinfeldt ingår har tackat media för att de under 40 år har samarbetat med dem.

Tycker du detta är små droppar i havet? Ett reellt hot om kärnvapen om Hillary blir vald?
http://www.reuters.com/article/us-usa-election-russian-trump-idUSKCN12C28Q?il=0

Allvarligt @honung

Artikeln innehöll noll argument mot Hillary. Flera argument mot Trump.

Det starkaste argumentet, är det att man inte kan låta en mäktig stat styras av en kvinna?

Det är uppenbart att Ryssland vill ha Trump, så att USA blir svagt och oengagerat i internationella frågor. Det betyder inte att det blir stabilare.

Det där var inte ens droppar i havet.

Om man bara har sett och hört svensk media som undanhållit allt vad Hillary är misstänkt för så blir det självklart svårt att förstå..
I hennes emails kan man läsa vad hon egentligen anser om vanliga kvinnor, svarta, hispanic, hennes livvakter, motståndare,.....Det är fulare ord än vad som nämns här. Hon säger det folk vill höra men säger en helt annan sak privat. Det har nu kommit till folkets kännedom förutom de "unaware and appliant".

Emails som visar på att hon inte tog hem sin ambassadör i Bengazi (trots att alla andra länder inkl. Röda korset gjort så) eller ens gav dem beskydd när de begärde det i hundratals emails till henne
Han sodomerades och mördades tillsammans med tre andra av personalen.
Hon har skickat konfidentiell och statshemlig info från sin privata mail även till de som inte ska ha tillgång till det och bagatelliserat det. Huma Abedin och hennes make bland annat. i USA är det politikerna som ska tjäna folket, vilket vi i Sverige inte kräver och kan då inte förstå det amerikanska kynnet.
Sen har hon ljugit om det, raderat 55000, när Kongressen var tvungen att få in dem via en stämning.
Hade hon varit ärlig hade hon bara överlämnat dem, men istället skyller hon nu på FBI.
Hon är också under utredning för korruption då det sägs att hon sålt tjänster till företag och utländsk makt för donationer till Clinton Foundation. Quid pro quo. Det finns nu också bevis på att hon med medias makt har kört över Sanders med falska opinionsundersökningar i primärvalet. Läs Podestamailen mailen!
De duger åt FBI, men svensken tror på konspirationsteorier att det är fake. Lite kul faktiskt.

Häromveckan stoppade hon in den modesta summan av 1,8 miljarder USD på en bank i Qatar. Hon och maken var utfattiga efter hans två presidentperioder.
Man använder FN som redskap. En noflyzone över Syria skulle innebära att de kan skjuta ner ryska plan som inte dödar civila utan CIA a IS.

Vi har redan hört Hillary varna för intervention i Iran och sen med Ryssland. Vem vill man inte ska kunna ha fingret på Knappen?
Är det ingen här som träffar på syrier, irakier och Kurder som kan berätta vad som egentligen är på G?
Jag har pratat med många.

Varför läser ingen Wikileaks dokument???? Ja gör man inte det så är det lätt att avfärda allt som inte stämmer med ens tro på myndigheter som "konspirationsteorier". Jo allt som står i tidningarna är ju sant, FASTÄN de helt öppet går ut med att de bedriver en journalistik som ska uppfostra oss att tänka rätt. "Värdegrunden" Alla ska ha EN och SAMMA åsikt.
Vem var först ut med att avfärda allt kritiskt tänkande som konspirationsteorier 20010912? G W Bush!
Trots att nu 3000 arkitekter, fysiker, demolishionfirms, piloter menar att WTC 7 som få svenskar känner till föll ihop samma dag som tvillingtornen på mindre än 10 s. är bevis på att versionen inte stämmer och kämpar för en ny oberoende riktig brottsplatsundersökning görs. Det gjordes aldrig! De körde in enorma mängder dumptrucks samma dag och började köra bort allt bråte och skickade all metall till Kina för återvinning.
Steelframed buildings just DO NOT collapse without explosives..
Det hänger ihop! För sedan den dagen. Det nya Pearl harbour som krävdes för att det amerikanska folket skulle gå med på att betala och gå in i krig igen och som nu 15 är senare är ongoing. Trump vill ha en dialog med Putin. Det vill inte alla de som tjänar på krig samt att det håller folket i rädsla för hotet/ Vargen.

VärldsEliten där Bildt och Reinfeldt ingår har tackat media för att de under 40 år har samarbetat med dem.

Tala om konsperations teorier ... :eek:
Da du tydligen har last wikilieak's "Hillary mails" och funnit exempel pa det du sager vill jag se en link pa mails dar hon talar illa om minoritets grupper och annat liknande. Jag har mycket svart att tro pa det ... och jag sitter inte och lyssnar pa Svensk media.

WTC 7 (World Trade Center, byggnad 7, som stod aldeles intill och hade en gang vag 5-6 vaningar upp till WTC Plaza) blev skadad av fallande "grejer" fran "The Twin Towers" och den overvaldigande hettan fran "the twin towers" gjorde att det borjade brinna i de lagra vaningarna ... det brann hela dagen och sa smaningom, efter att den var totalt evakuerad och inga manniskor fanns kvar dar, foll den ocksa. Vad det nu har att gora med Hillary Clinton?

Vad det galler Bengazi ar det verkligen en haxjakt. Hillary (och andra!) varnade amasadoren och rekommenderade att han skulle lamna, men han VALDE att stanna da han trodde att han kande till landet och forstod folket sa mycket battre an State department.

The rest of it? well ... det ingar i konspirations teorier. Det finns korn av sanning har och dar men jag ids inte besvara det da det du pastar ar lika verklighets frammande som att pasta att vi inte har varit pa manen.

Tycker du detta är små droppar i havet? Ett reellt hot om kärnvapen om Hillary blir vald?
http://www.reuters.com/article/us-usa-election-russian-trump-idUSKCN12C28Q?il=0

Sa om nagon annan stat hotar med nuclear war for att fa fram "sin" kandidat ar det alltsa bast att lyda och rosta pa den de vill ha?

Allvarligt @honung

Det starkaste argumentet, är det att man inte kan låta en mäktig stat styras av en kvinna?

Det är uppenbart att Ryssland vill ha Trump, så att USA blir svagt och oengagerat i internationella frågor. Det betyder inte att det blir stabilare.

Det där var inte ens droppar i havet.

Ryssland vill ha Trump da de redan har mycket goda relationer med honom och hanns familj. En av Trump sonerna har officiellt sagt att de har mycket affarer med Ryssland. Ivanka Trump refererar till den kvinna som nu allmant utpekas som Putin's flickvan, som sin basta van.

Allvarligt talat. Du (med flera) har inte förstått att jag inte argumenterar för och emot mellan dessa två. Jag säger att det är ett val mellan pest eller kolera. Du framhåller, Trump är en skitstövel och Hillary är det bättre valet. Jag diskuterar inget val - jag är svensk medborgare och kan inte göra ett endaste dugg åt detta val. Men jag kan diskutera runt dessa båda två dåliga val. Det du håller på med är en bukefalistisk dismiss-retorik. Håller jag inte med, så ska jag bankas ner i som om jag intew förstår varför det ena alternativet är bättre/sämre än det andra. Jag VET attt Trump är en mardröm på den posten han kandiderar till, jag VET att du tycker att Hillary är ett bättre val för samma post. Jag tar inte ställning för någon av dessa, jag försöker bara säga att den helgongloria du och somliga så gärna vill framhålla om denna Hillary, är solkig som fan. Det kan förklara varför det finns folk som lägger sin röst på trump.

Jag - jag tycker inte om vare sig igloo eller piggelin
Du- Piggelin är så mycket bättre än igloo
Jag - Ja, men båda är isglass, därför gillar jag ingen av dem
Du- Piggelin innehåller hälften så mycket otäcksheter än igloo
Jag- Jag vill fortfarande inte ha någon av dem, båda smakar kemi
Du- Piggelin är godare
Jag -Båda smakar illa
Du - iglooo har dubbelt så mycket smak som piggelin, såklart den blir otäck för dig
Jag - jag vill inte ha någon av dem
Du - men piggelin är mycket bättre än igloo.

Allvarligt talat. Du (med flera) har inte förstått att jag inte argumenterar för och emot mellan dessa två. Jag säger att det är ett val mellan pest eller kolera. Du framhåller, Trump är en skitstövel och Hillary är det bättre valet. Jag diskuterar inget val - jag är svensk medborgare och kan inte göra ett endaste dugg åt detta val. Men jag kan diskutera runt dessa båda två dåliga val. Det du håller på med är en bukefalistisk dismiss-retorik. Håller jag inte med, så ska jag bankas ner i som om jag intew förstår varför det ena alternativet är bättre/sämre än det andra. Jag VET attt Trump är en mardröm på den posten han kandiderar till, jag VET att du tycker att Hillary är ett bättre val för samma post. Jag tar inte ställning för någon av dessa, jag försöker bara säga att den helgongloria du och somliga så gärna vill framhålla om denna Hillary, är solkig som fan. Det kan förklara varför det finns folk som lägger sin röst på trump.

Du- Piggelin är godare
Jag -Båda smakar illa
Du - iglooo har dubbelt så mycket smak som piggelin, såklart den blir otäck för dig

Nja ... det ar ett discussions forum och de flesta (alla?) andra har diskuterar for och emot de bada kandidaterna ... Nu har jag inte sett nagon helgongloria pa Hillary, daremot har jag sett flera som inte forstar varfor Hillary inte ar omtyckt, beside the fact that she's a woman.

Nja ... det ar ett discussions forum och de flesta (alla?) andra har diskuterar for och emot de bada kandidaterna ... Nu har jag inte sett nagon helgongloria pa Hillary, daremot har jag sett flera som inte forstar varfor Hillary inte ar omtyckt, beside the fact that she's a woman.
Vad bra, då vet jag det. Då är det alltså helt ok att gå in i tex en mattråd eller en lektråd och ifrågasätta och DISKUTERA tråddeltagarnas poster. Det är ju ett diskussionsforum, hur kunde jag missa det efter alla år här, det goda samtalet är något helt annat. Fine.

Du- Piggelin är godare
Jag -Båda smakar illa

Nej, jag bemöter att du anför en artikel som innehåller noll argument mot Hillary men flera argument mot Trump som något slags argumentation för att kritiken mot Hillary är annat än "droppar i havet". Det här var ju inte ens droppar i havet. En artikel om en känd rysk kommunist som vill ha världsherraväldet tycker att Trump är rätt val för USA. Ok. Jag förstår. Men ser inte det du ser.

Det finns mycket allvarligare kritik mot Clinton än något som ens antyddes i den artikeln.

That's all.

Jag sätter ingen helgongloria på någon av kandidaterna. Ändå är det milsvid skillnad och inte några enstaka grader i helvetet. Om även Hillary är i helvetet i absolut skala är en svårare fråga.

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 861
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 845
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar