Maken papekade nyss att vi borde flytta till Wyoming.
WYOMING? sa jag. Det ar super kallt och mycket sno dar, sa jag. Vad finns i Wyoming forutom bjorn, bergs lejon, varg och en hel massa natur? sa jag.
Well, sa Maken ... man kan andra sig om man angrar vem man rostat pa, sa Maken.
Om man tar i berakning hur manga ganger du andrat dig om koket, fortsatte Maken, sa kan det vara bra att ha tillfalle att angra sig om man tycker att man rostat fel ocksa.
Maken kan flytta ut i boden ett tag tycker jag. Han skrattar som en hyena har mycket roligt just nu.
Det var alltsa en nyhet for mig att man kan rosta tidigt ... och sedan andra sig. Upp till 3 ganger.
Jag borjar forsta varfor det bara finns vilda djur och natur i Wyoming.
Vad det galler valet sa har Hillary en helt fantastisk samling "substitutes" som talar for henne runt i swing stater och dar de bedommer att hon behover mest stod. Trump har inte den fordelen, han har inte manga och framfor allt inte sa populara "substitutes som Hillary ...
Da FBI slappte nya undersokningar fran 15 ar tillbaka om Bill Clinton's Pardon av Marc Rich i dag ar det en naturlig undran varfor de plotsligt lagger sig i politiken. (det ar absolut "unheard" att de slapper nagot alls mindre an 60 dagar for val ...) FBI director James Comey ar en registrerad republican och har varit i blasvader tidigar for att ha varit "partisan".
SA ... en dag i taget, men jag lovar att jag kommer att sitta pa forsta parkett framfor TVn pa valdagen. Jag har till och med kanselerat en sen lektion for att kunna folja valet runt landet. Och bita pa naglarna tills jag vet hur det gar.
Lat mig bara lagga till att bade Clinton och Trump har sina svaga sidor ... men INGEN jobbar i 30 ar utan att gora misstag. En politiker's misstag ar bara mer valsynliga an nagon annans. Personligen anser jag att Hillary's misstag inte varit sa overvaldigande att jag ens kan tanka mig Trump i hennes stalle.