FBI öppnar återigen HRC's emailutredning 11 dagar före valet.

Det ar absolutely inte sant. Hillary Clinton fortsatter sin kampanj, Huma Abedin vittnar inte mot nagon ... (utom mojligen sin man). FBI's director Comey har kant till dessa emails sedan borjan pa Oktober men valt att inte komma ut med det forran nu. (Han ar en registrerad republikan, by the way) De 160 tusen emails ar allt pa Weiner's dator ... ett fatal av dem beror hans fru och Hillary Clinton.
@axel har som vanligt (surprise!) gått vilse i nattmössan.

Det ar absolutely inte sant. Hillary Clinton fortsatter sin kampanj, Huma Abedin vittnar inte mot nagon ... (utom mojligen sin man). FBI's director Comey har kant till dessa emails sedan borjan pa Oktober men valt att inte komma ut med det forran nu. (Han ar en registrerad republikan, by the way) De 160 tusen emails ar allt pa Weiner's dator ... ett fatal av dem beror hans fru och Hillary Clinton.
Nej du verkar att ha rätt, men igår kväll sas det att hon hoppade av swingstaterna..
fortsättning följer......,

Nej du verkar att ha rätt, men igår kväll sas det att hon hoppade av swingstaterna..
fortsättning följer......,

Om nagon sagt att hon hoppat av nagonting alls ar det antingen dalig oversattning eller mycket markliga kallor. Bade HRC och Trump ar i Florida just nu, jag horde i dag att HRC hade 5 olika tal i Florida i dag ... Hon kommer inte att hoppa av om hon inte blir arresterad och det ar inte sarskilt troligt nar det inte ens ar e-mails till eller fran henne ... bara henne's "aid".

Trump ar den som inte alltid befinner sig i "Swing staterna" da han ocksa MASTE vanda en "bla" stat for att kunna fa 270 electoral votes och darmed vinna valet. Det SER UT som om Hillary leder ganska klart nar man "average" polls, men om det stammer i morgon vet vi ju inte.

En liten jämförelsetabell med olämpligt beteende, lögner, okunskap mm hos de 2 kandidaterna.

http://www.slate.com/articles/news_.../clinton_vs_trump_whose_crimes_are_worse.html

Det ar en site som helt klart ar liberal och har ganska rejalt "skewed" asikter for demokraterna. Det ar inte en site som ens ar i narheten av att vara objektiv aven om artiklar och nyheter ar presenterade som om de var det. Pa grund av det ar inte det en kalla dar en jamforelse tabell mellan kandidaterna ar nagot jag skulle titta pa.
Trump ma vara en idiot och under en "fact check" funnen ljuga 50+ % av sina pastaenden, men det hindrar inte att gora riktiga "fact checks" och anvanda objectiva kallor nar man jamfor kandidaterna med varandra. (Och jo, Hillary borde ha en betydligt langre lista som de flesta Amerikaner, aven hennes supporters, ar bekymrade over)

Det ar en site som helt klart ar liberal och har ganska rejalt "skewed" asikter for demokraterna. Det ar inte en site som ens ar i narheten av att vara objektiv aven om artiklar och nyheter ar presenterade som om de var det. Pa grund av det ar inte det en kalla dar en jamforelse tabell mellan kandidaterna ar nagot jag skulle titta pa.
Trump ma vara en idiot och under en "fact check" funnen ljuga 50+ % av sina pastaenden, men det hindrar inte att gora riktiga "fact checks" och anvanda objectiva kallor nar man jamfor kandidaterna med varandra. (Och jo, Hillary borde ha en betydligt langre lista som de flesta Amerikaner, aven hennes supporters, ar bekymrade over)

Det är en partsinlaga. men man kan till exempel skippa jämförelsen och läsa vad Trump sagt och gjort.

Enda slutsatsen man kan dra, med stor säkerhet, är att Trump
1. saknar respekt för väljarna
2. är extremt okunnig på alla områden
3. har en mycket kass kvinnosyn
4. har en mycket kass syn på andra än vita amerikaner
5. ljuger som en borstbindare
6. har hybris

Och säkert några till.

Det är det jag menar. Vilken kandidat som helst ser rätt perfekt ut för rollen, med den mannen som alternativ.

Det är en partsinlaga. men man kan till exempel skippa jämförelsen och läsa vad Trump sagt och gjort.

Enda slutsatsen man kan dra, med stor säkerhet, är att Trump
1. saknar respekt för väljarna
2. är extremt okunnig på alla områden
3. har en mycket kass kvinnosyn
4. har en mycket kass syn på andra än vita amerikaner
5. ljuger som en borstbindare
6. har hybris

Och säkert några till.

Det är det jag menar. Vilken kandidat som helst ser rätt perfekt ut för rollen, med den mannen som alternativ.
Du har uppenbarligen inte förstått hur korrumperad Hillary är, The Queen of Blizzard of Lies som hon kallas ibland även inom sitt eget parti. Det här valet är en kamp mellan två onda ting och jag kan nog tycka att framhäva den ena från den andra handlar om grader i helvetet. Försök se bortom dessa två och titta istället på partipolitiken och hur dessa kommer forma kongress och domarväsendet - det är det som är det viktiga i detta val. Pajkastningen kan jag tycka att de där två kan stå för, vi andra kan stå lite över den nivån.

Du har uppenbarligen inte förstått hur korrumperad Hillary är, The Queen of Blizzard of Lies som hon kallas ibland även inom sitt eget parti. Det här valet är en kamp mellan två onda ting och jag kan nog tycka att framhäva den ena från den andra handlar om grader i helvetet. Försök se bortom dessa två och titta istället på partipolitiken och hur dessa kommer forma kongress och domarväsendet - det är det som är det viktiga i detta val. Pajkastningen kan jag tycka att de där två kan stå för, vi andra kan stå lite över den nivån.

Grader i helvetet?

Nej, inte alls.

Det är diametrala skillnader i kunskap, människosyn, kvinnosyn, syn på fattiga. Som natt och dag.

Det här. Jag har funderat mycket över detta. Oavsett vad jag än tycker om Donald Trump, oavsett vad jag tycker överhuvudtaget om någon i detta val som jag inte kan påverka på något minsta sätt -
Fy fasen säger jag hur världen och ffa media, och sociala medier behandlar Trump. Det är som om allt detta uppriktiga, allt hat är fullständigt legalt. Det är ok att driva hur mycket som helst med Trump, det är ok att sprida så mycket negativt som det bara är möjligt om och med honom, det ar ok att säga precis vad som helst om honom på ett helt sjuuuukt sätt. Vuxna människor, drar en offentlig man fram och tillbaka i rännstenen och man gör sig rolig över honom, spottar på honom helt offentligt. På något sätt tror världen att han förtjänar detta som nu pågår är något en annan människa förtjänar. På något sätt är det ingen som ens reflekterar över hur jävla illa detta trump-hat vore om samma dynamik skulle ske med en kvinnlig kandidat eller ja vem som helst. Och ja, jag vet att Hillary får sin släng av sleven också, jag själv kallar henne för tyrranusaurus rex tex, men allt detta som pågår nu i stort och smått som här i ditt inlägg - är det så vi ska vara nu? Vad ger vi för signaler till varandra, till yngre generationer, till det humanistiska klimatet? I en tid och värld där det sista vi behöver är hat och förnedring, så går västvärlden igång på varenda cell på denna man. Jag skulle inte sjunka så lågt att jag medvetet avhumaniserade en enda människa på den här jorden, på detta sätt. Sansade människor med bra värderingar, kloka vänner delar raseri-hat och skrattar åt en annan människa. Och jag undrar vad fasen som hänt i världen. Om en inte håller med eller tycker om någon, i synnerhet en politiker - ge inte denna det utrymmet och tiden den behöver för att nå framgång, på svarta vågor av hat. Bara låt bli, säger jag. Ingen förtjänar det som nu pågår, inte ens Trump som nu bärs fram dit han vill - av all den uppmärksamhet han får.

Jag hänger inte med alls. Du själv kallar den kvinnliga kandidaten för öknamn, men skriver ett långt inlägg om hur dåligt det är att folk gör narr av Trump?

Hillary är en proffspolitiker och hon har ljugit ett antal gånger. Men hon är intelligent, erfaren och kompetent att sitta med koderna till kärnvapen. The Donald ljuger inte bara om det mesta, men det som skrämmer är hans otroliga okunskap och inkompetens. Mannen som skryter om att han som affärsman kan förbättra USAs ekonomi samtidigt som han blivit banktrupp ett antal gånger och just nu stäms för bedrägeri pga Trump University (och diverse andra saker). Som medvetet hetsar mot minoriteter (den berömda muren och att merparten mexikaner är våldtäktsmän och tjuvar) och kvinnor, nej den mannen är för farlig för att bli USAs president. Som beskriver svarta i USA som thugs från ghetton, och vars enda argument till att de ska rösta på honom är att de inte kan få det sämre???

Som efter att ha gjort jobb i USA till en kärnfråga själv anlitar mexikansk arbetskraft och importerar varor från Kina. Som hotar Hillary med fängelse om hon förlorar, kallar henne 'nasty woman' i en valdebatt. Det är så futtigt också hans lögner, nej han har aldrig sagt något om 'birther' kontroversen. Eh, han tweetade att han erbjöd vad det nu var för summa till den som kunde bevisa att Obama inte var född i USA. Han var alltid emot Irak kriget. Det finns dokumenterat att han var en av dess största supporters. Varför inte bara säga, jo, jag gjorde det där, men nu inser jag hur fel det var och jag ber om ursäkt. Punkt. Slut? Att han aldrig kan erkänna att han har fel är nog den farligaste egenskapen av alla.

Det har läckt från hans inre krets att strategin är att få minoriteter och kvinnor att inte rösta, att göra det svårare för dem (tänk tillbaka till gamla södern där svarta behövde gå igenom ett prov att de kunde läsa och skriva innan de fick rösta). Plus då planering av sk gerrymandering, dvs dra om valdistrikten så att republikanerna är i majoritet. The Donald vill alltså uppmuntra till att vem som väljs INTE gör det med stöd av en majoritet av väljare.

För att inte tala om att han möjligen inte kommer att acceptera det demokratiska valet om han förlorar, tycker att ett val är onödigt utan han ska bara utses till president. Och att Supreme Court inte alls behöver tillsättas till fullskallighet om Hillary vinner för att förhindra att hon tillsätter en mer liberal domare.

Jag hänger inte med alls. Du själv kallar den kvinnliga kandidaten för öknamn, men skriver ett långt inlägg om hur dåligt det är att folk gör narr av Trump?
Du läste kanske inte vad jag skrev om det - i det inlägg du faktiskt citerar? Om du svarar att ja du läste det så förstod du nog inte och kanske skulle läsa om det igen. Men ja, ska vi ha en debatt om debatten i sedvanlig bukefalistisk anda så be my guest.

Du läste kanske inte vad jag skrev om det - i det inlägg du faktiskt citerar? Om du svarar att ja du läste det så förstod du nog inte och kanske skulle läsa om det igen. Men ja, ska vi ha en debatt om debatten i sedvanlig bukefalistisk anda så be my guest.

Jag läste och förstår fortfarande inte hur du kan skriva att du själv kallar Clinton öknamn men ändå argumentera mot den typen av beteende. I övrigt tycker jag att du är onödigt dryg, vad är grejen? Är detta väldigt känsligt för dig? Man kan väl hålla en hyfsad ton även om det gäller politik.

I övrigt tycker jag att du är onödigt dryg, vad är grejen? Är detta väldigt känsligt för dig? Man kan väl hålla en hyfsad ton även om det gäller politik.
Dryg? Jag? Känslig? Jag? Hyfsad ton? Vem? Haha...näe vet du vad. Jag fattar varför det finns människor som lever i en värld där det finns mainstream-media, illuminati och PK, när nivån på debatten är sådan att det inte går att ens vara självkritisk för att hamna utanför åsiktskorridoren och nivån hamnar där du lägger den. Ibland är det så att som man bäddar får man ligga, och det är därför vi får människor som Trump & Clintons i den här världen. Jag är mycket kritisk till Trump, det kanske du inte förstår, men jag försöker säga att det här valet handlar om mer än dessa två personer och det är jättelätt för oss att sitta här och klappa oss själva på huvudet som duktiga och påtala vem som är bäst lämpad att sitta i Vita Huset när vi uppenbarligen har en väldigt dålig insyn och förståelse i hur den amerikanska politiska administrationen fungerar. Jag också! Men jag måste få tycka och säga att när motslagsdebatten hamnar på den nivån som den bitvis gör här i tråden så blir man lite less på saker och ting. Ämnet, aktuellt topic i tråden är inte känsligt alls för mig för vet du vad - jag kan inte påverka detta val alls däremot tycker jag ha mig rätten att reagera på hur illa allt detta allmänna hat gör oss alla. Titta bara på de inlägg här i tråden som inte tillför topic ett endaste dugg, utan bara går in för att häckla andra användare - det är för jävla tragiskt tycker jag. Du är på samma linje, går in på mig som person och inte på ämne. Buke som en hyfsat objektiv arena för bra diskussioner ser rätt så chanslös ut, DET är känsligt för mig för buke skulle kunna vara så mycket bättre, har varit så mycket bättre.

Nu verkar trollpropagandan vara ordentligt på gång. Vi får se hur långt det går.

Svartmålningen av Clinton och Obama är total utifrån teorin , ingen rök utan eld. Leif gw sa igår på veckans brott att om polischefen har agerat för att påverka politiskt är det problematiskt( fritt ihågkommet, titta på svtplay).

Trump följer texterna på telepromptrarna igen och avhåller sig därmed självmant från att propagera för sina egna reptilhjärnsåsikter.

Om vi tar fakta vad Trump vill är att omförhandla alla handelsavtal. Nu låt oss se vad som hänt i GB efter Brexit. Farange satt häromdagen i EU parlamentet. Vad gör han där? Boris johnssons fick en fin karriärposition som utrikesminister och har väl inte gjort något alls efter det för brexit. May ska fixa allt, det har hon lovat men det tar tid, lugn mamma fixar. Rätta mig om jag har fel. Trump vill bygga murar, det gör hela Europa, till på köpet Norge i norr.

De stora migrationenernas tidevarv sammanfaller med den stora utrotningens tidevarv och IT-eran efter den industriella eran.

Trump är business, han son har väl redan startat ett tv-bolag. Trump tv. Business, business, business.

Usch fy fan vad fult vårat val kommer att bli. Jag ser inte fram emot att vara en person som gillar att läsa media.

Maken papekade nyss att vi borde flytta till Wyoming. :eek: WYOMING? sa jag. Det ar super kallt och mycket sno dar, sa jag. Vad finns i Wyoming forutom bjorn, bergs lejon, varg och en hel massa natur? sa jag.
Well, sa Maken ... man kan andra sig om man angrar vem man rostat pa, sa Maken. O_o Om man tar i berakning hur manga ganger du andrat dig om koket, fortsatte Maken, sa kan det vara bra att ha tillfalle att angra sig om man tycker att man rostat fel ocksa. :grin:
Maken kan flytta ut i boden ett tag tycker jag. Han skrattar som en hyena har mycket roligt just nu.:rage:
Det var alltsa en nyhet for mig att man kan rosta tidigt ... och sedan andra sig. Upp till 3 ganger. :confused: Jag borjar forsta varfor det bara finns vilda djur och natur i Wyoming. :p

Vad det galler valet sa har Hillary en helt fantastisk samling "substitutes" som talar for henne runt i swing stater och dar de bedommer att hon behover mest stod. Trump har inte den fordelen, han har inte manga och framfor allt inte sa populara "substitutes som Hillary ...
Da FBI slappte nya undersokningar fran 15 ar tillbaka om Bill Clinton's Pardon av Marc Rich i dag ar det en naturlig undran varfor de plotsligt lagger sig i politiken. (det ar absolut "unheard" att de slapper nagot alls mindre an 60 dagar for val ...) FBI director James Comey ar en registrerad republican och har varit i blasvader tidigar for att ha varit "partisan".
SA ... en dag i taget, men jag lovar att jag kommer att sitta pa forsta parkett framfor TVn pa valdagen. Jag har till och med kanselerat en sen lektion for att kunna folja valet runt landet. Och bita pa naglarna tills jag vet hur det gar.:cautious:

Lat mig bara lagga till att bade Clinton och Trump har sina svaga sidor ... men INGEN jobbar i 30 ar utan att gora misstag. En politiker's misstag ar bara mer valsynliga an nagon annans. Personligen anser jag att Hillary's misstag inte varit sa overvaldigande att jag ens kan tanka mig Trump i hennes stalle.

Senast ändrad:
Maken papekade nyss att vi borde flytta till Wyoming. :eek: WYOMING? sa jag. Det ar super kallt och mycket sno dar, sa jag. Vad finns i Wyoming forutom bjorn, bergs lejon, varg och en hel massa natur? sa jag.
Well, sa Maken ... man kan andra sig om man angrar vem man rostat pa, sa Maken. O_o Om man tar i berakning hur manga ganger du andrat dig om koket, fortsatte Maken, sa kan det vara bra att ha tillfalle att angra sig om man tycker att man rostat fel ocksa. :grin:
Maken kan flytta ut i boden ett tag tycker jag. Han skrattar som en hyena har mycket roligt just nu.:rage:
Det var alltsa en nyhet for mig att man kan rosta tidigt ... och sedan andra sig. Upp till 3 ganger. :confused: Jag borjar forsta varfor det bara finns vilda djur och natur i Wyoming. :p

Vad det galler valet sa har Hillary en helt fantastisk samling "substitutes" som talar for henne runt i swing stater och dar de bedommer att hon behover mest stod. Trump har inte den fordelen, han har inte manga och framfor allt inte sa populara "substitutes som Hillary ...
Da FBI slappte nya undersokningar fran 15 ar tillbaka om Bill Clinton's Pardon av Marc Rich i dag ar det en naturlig undran varfor de plotsligt lagger sig i politiken. (det ar absolut "unheard" att de slapper nagot alls mindre an 60 dagar for val ...) FBI director James Comey ar en registrerad republican och har varit i blasvader tidigar for att ha varit "partisan".
SA ... en dag i taget, men jag lovar att jag kommer att sitta pa forsta parkett framfor TVn pa valdagen. Jag har till och med kanselerat en sen lektion for att kunna folja valet runt landet. Och bita pa naglarna tills jag vet hur det gar.:cautious:

Lat mig bara lagga till att bade Clinton och Trump har sina svaga sidor ... men INGEN jobbar i 30 ar utan att gora misstag. En politiker's misstag ar bara mer valsynliga an nagon annans. Personligen anser jag att Hillary's misstag inte varit sa overvaldigande att jag ens kan tanka mig Trump i hennes stalle.

Fast du kan ångra en röst i Sverige med. Om du förtidsröstar kan ändå du gå till vallokalen på valdagen och rösta.

Jag tycker ändå det är märkligt att den senaste sk email-skandalen får människor att ändra uppfattning och istället rösta på Trump. (Det ser ju ut som om siffrorna inför valet skiftat från Clinton till Trump...). Jag menar, de är ju tusentals mil ifrån varandra i ideologi - hur kan en sån "detalj" få en person att hoppa över det gigantiska krondiket? Eller rör det sig kanske om de som inte tänkt rösta alls, som nu bestämt sig för att stödja Trump? Jag fattar inte. Ingen svensk skulle väl, pga av nån "skandal" liknande emailen, bestämma sig för att rösta på SD istället för, som först tänkt, FI?

Jag fattar inte. Ingen svensk skulle väl, pga av nån "skandal" liknande emailen, bestämma sig för att rösta på SD istället för, som först tänkt, FI?

Fast den skalan är det verkligen inte mellan Trump och Clinton. Mer som val mellan SD och M. Och det ser vi ju faktiskt ganska stora strömningar mellan dessa även här.

Fast SD framstår som ganska kompetenta, medmänskliga och konkreta om man lägger Donald Trump som bakgrund. Trots att de är ganska långt ifrån alla dessa epitet i förhållande till andra svenska partier.

Jag skulle tro att handlar mer om att Hillary är korrupt, något som varit väl omtalat länge och inte bara nu i detta val och gällande dessa mail. Hillary är som person så djupt involverad i den amerikanska politiken sedan så länge och har haft och har sånt inflytande i landet såväl som vad USA har gjort och gör och bär ansvar för även internationellt.

Wikileaks släppte igår en video med denna man Steve Piercznik ( https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Pieczenik ) Lite väl konspiratoriskt kanske för min världsuppfattning men han har en del poänger gällande familjen Clinton:

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 861
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 845
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar