FBI öppnar återigen HRC's emailutredning 11 dagar före valet.

Hur det nu är så brukar en karriär inom ett parti den vanliga vägen möjliggöra för partiet att sålla bort individer som majoriteten inte skulle acceptera.
Vi ser ju exempelvis vilka emmens stora bekymmer SD har med sina muppar Det pga av partiet vuxit snabbt och är tvungen att plocka in representanter man inte kunnat( pga av tid ) slipa av och kolla ordentligt..
Har har vi då i USA, en individ som kört sitt eget race med hjälp av egna miljoner, utan långvarigt engagemang i det parti han säger sig representera.
För en anhängare av kontinuitet och en beräkningsbar ledning måste detta vara en mardröm.....

Vad jag har förstått så är det inte ens Hillary som är föremål för utredningen utan en helt annan person.

Den dator FBI undersökt innehåller inte bara kommunikation mellan Weiner och gudvetvad, utan framförallt hans frus Huma Abedins kommunikation med Hillary vilket kan avslöja om annat än yoga-klasser och bullrecept har avhandlats utanför de interna säkra servrarna. Huma Abedin var en av Hillarys närmaste medarbetare och det är alltså hennes dator som nu utreds och här har FBI hittat - något. Hillarys mardröm.

Jag vill inte definiera mig ens i svensk partipolitik
Nej men det bad jag dig verkligen inte om?

Jag sitter på tåget så kan inte se videon men får kika sen. Men - jag förstod det som att du menade att folk inte fattat att det finns andra alternativ i det här valet. Och utifrån vad du själv skriver är ju inte denna kandidat ett särskilt bra alternativ i och med att han har så litet stöd? Så då är det ju inte märkligt att han inte ses som ett rimligt alternativ liksom.

Jag vill inte definiera mig ens i svensk partipolitik, jag svävar mellan motsatserna i den politiska skalan, men i detta fall anser jag att Evan McMullen är en mycket trovärdig republikansk frifräsare som är väldigt tydligt uttalat anti-trump. Han är emot en del saker jag tycker är grundläggande och självklara, men - han respekterar de lagar som är lagda och han respekterar de beslut kongressen tar och säger själv att det är "2016 nu, tid att gå vidare" vilket innebär att han är öppen för förändringar som kanske även går emot hans personliga uppfattningar. Han har jobbat på plats med flyktingar i Syrien/Mellan Östern för FN, men har också jobbat inom CIA.
Han har verkligen ingen chans i detta val, men han kan nog skaka om siffrorna lite i de få stater han är registrerad i, och han kommer kanske bli ett mycket större namn till nästa val.
Här är ett TED-talk han gjorde i London tidigare i år; lyssna på detta - han vet vad han pratar om:
Hmm. Jobbat för CIA.....Vilka anslöt sig "frihetsrebellerna" till? IS.

Visste ni att vi som EU medlemmar tillsammans med USA har infört flest sanktioner av alla länder i mellanöstern på Syrien? Vilka drabbar det? Jo folket förstås.
http://www.regeringen.se/regeringen...hetspolitik/sanktioner/sanktioner-mot-syrien/

Lyssna på FNs fredsbevarande råd som varit i Syrien. Det är något helt annat än din länk.
Det tar lite tid för dem att komma igång, men de berättar om de 500000 barn som dog i Irak pga sanktionerna och vad som nu sker i Syrien.
http://bients.com/un-peace-council-...a-not-civil-war-proxy-invasion-united-states/

Nej men det bad jag dig verkligen inte om?

Jag sitter på tåget så kan inte se videon men får kika sen. Men - jag förstod det som att du menade att folk inte fattat att det finns andra alternativ i det här valet. Och utifrån vad du själv skriver är ju inte denna kandidat ett särskilt bra alternativ i och med att han har så litet stöd? Så då är det ju inte märkligt att han inte ses som ett rimligt alternativ liksom.

Nej det vet jag, men jag vill bara poängtera att jag inte sitter här och slår mig för bröstet och säger att jag "är republikan". Jag bara påpekar i en svensk debatt att det finns fler ingredienser den amerikanske politiska soppan.
Han (och andra frifräsare och alternativ) drar röster från de två stora. Det kan, i vissa stater vara avgörande. Evan McMullen har ett mycket stort stöd i vissa stater han faktiskt är registrerad i. Så nej, han kommer inte bli vald som president, men hans närvaro i detta har stor påverkan på det slutliga resultatet.

I ett land där valdeltagandet inte är så värst imponerande sett till antalet röstberättigade, så är även små röster viktiga i detta valet där det kan handla om en strid på eggen på sina håll.

Senast ändrad:
Den dator FBI undersökt innehåller inte bara kommunikation mellan Weiner och gudvetvad, utan framförallt hans frus Huma Abedins kommunikation med Hillary vilket kan avslöja om annat än yoga-klasser och bullrecept har avhandlats utanför de interna säkra servrarna. Huma Abedin var en av Hillarys närmaste medarbetare och det är alltså hennes dator som nu utreds och här har FBI hittat - något. Hillarys mardröm.
Det är väl osäkert om något hittats alls, de verkar ju inte gå ut med vad det nu är isf, Humas familjerecept, Hillarys skoskav eller vem som är ägaren till den heliga graal till exempel.

Det är väl osäkert om något hittats alls, de verkar ju inte gå ut med vad det nu är isf, Humas familjerecept, Hillarys skoskav eller vem som är ägaren till den heliga graal till exempel.
Ja, och det rör sig om, tydligen, tusen email. Hur lång tid ska det ta att ögna igenom dem på jakt efter olämpligheter? En eftermiddag? Klart! Och man kan gå vidare. Om "man" vill.......

Det är i dagsläget värre att detta blåser upp än vad som ev hittas. Med den polariserade situation som nu är med många osäkra väljare och med det faktum att Hillary sedan länge är ansedd som korrumperad , så räcker den här uppmärksamheten för att Hillary förlorar viktiga röstare . Och det i den sista känsliga veckan då många väljare gör sitt beslut.

Det är i dagsläget värre att detta blåser upp än vad som ev hittas. Med den polariserade situation som nu är med många osäkra väljare och med det faktum att Hillary sedan länge är ansedd som korrumperad , så räcker den här uppmärksamheten för att Hillary förlorar viktiga röstare . Och det i den sista känsliga veckan då många väljare gör sitt beslut.
Och just av den anledningen så kräver de att de ska redovisa vad som ev hittats, vilket fortfarande vad jag vet inte har gjorts.

Om man har följt Kongressens förhör med Hillary, Comey, Lynch o de andra har många fått immunitet av FBI, vägrat svara på frågorna, inte kommit alls tills de blev stämda.
Det är hemligstämplade mail som skickats till o från Hillarys privata mail som förstördes åt henne.
FBI vägrade att ge Kongressen full tillgång till dem vilket de inte har rätt till. Där ska staten tjäna folket! Inte vice versa. Lyssna på Trey Gowdy. Kanske president 2020.
Nu har alltså hemligstämplade dokument hittats på en privat Yahoo adress hos Hillarys Chief of staff
Huma Abedin
Mailen avslöjar hennes egentliga syn på småfolket och vad hon kallar sin makes kvinnliga offer för.
Clinton Foundation är en STOR kugge i affären.
Läs mailen och förstå varför många demokrater hellre röstar på Trump.

Nu har alltså hemligstämplade dokument hittats på en privat Yahoo adress hos Hillarys Chief of staff
Huma Abedin
Mailen avslöjar hennes egentliga syn på småfolket och vad hon kallar sin makes kvinnliga offer för.

Hur fan vet du det? FBI har inte släppt ett enda mejl från Weiner till sin dåvarande fru Abedin.
"
What do we know about the new emails?
Not much. In fact, it does not appear as if the FBI has yet examined them in depth. Comey, in his letter, said the new emails “appear to be pertinent” to the earlier investigation. He also added the FBI “cannot yet assess whether the material may or may not be significant,” including whether the emails contained classified information.

Translation: Once the FBI examines the emails, it may discover these are emails that have already been reviewed in the earlier probe. Alternatively, these could be fresh emails that had been missed in the first investigation. Even then, they may or may not have classified information."

Ja hur vet jag det? Jag hittar väl bara på. Infon finns därute.
Tror du också att de har hittat lite fler ointressanta ej säkerhetsklassade mail o därmed utlyser en vidare utredning i elfte timmen?
Comey var inte rätt ute när han la ner den. Många även inom FBI och i juridiken undrade hur det gick till. Wikileaks släpper de resterande 20000 mailen 1Nov.

Och just av den anledningen så kräver de att de ska redovisa vad som ev hittats, vilket fortfarande vad jag vet inte har gjorts.
Ja? Det kan dröja , men skadan är fortfarande skedd oavsett vad de hittar eller inte. Jag förstår inte riktigt vad du vill säga . Omfattningen av försvunna mail är graverade nog för dåligt förtroende hos väljarna, detta gör inte saken bättre, just nu, taskig timing liksom. Oavsett hur mycket Europas sociala medier vill ha henne i vita huset.

Ja hur vet jag det? Jag hittar väl bara på. Infon finns därute.
Tror du också att de har hittat lite fler ointressanta ej säkerhetsklassade mail o därmed utlyser en vidare utredning i elfte timmen?
Comey var inte rätt ute när han la ner den. Många även inom FBI och i juridiken undrade hur det gick till. Wikileaks släpper de resterande 20000 mailen 1Nov.

Wiki har ju tappat i förtroende sen det uppdagades att hackarna är ryska troll. Och infon som finns därute med det antar jag att du inte har några länkar till dessa "nya" e-mail? Nää trodde inte det heller.
Nu tror jag inte detta kommer att påverka valet i nån större utsträckning men det gör det onekligen mer spännande.

Ett riktigt trevlig intervju med USA s ambassadör av Alice teodoraski på GP.

https://www.gp.se/ledare/hjärta-och-hjärna-i-symbios-1.3911134

Beskriver egentligen den skillnad som vi svenskar, eller svensk media, aldrig verkar förstå om USA s politik. Det är vägval inte person.

USA har ett system med makt vilken är formellt delad, vilket gör att de litar på sina demokratiska beslut. Presidentkampanjer brukar vara smutsiga.

Låt oss hoppas att framförallt Trump, inte får tillgång till någon knapp som det står skjut kärnvapen på. En psykopatliknande personlighet med ingen vilja eller ens förmåga att reflektera över sina egna handlingar eller beslut.

Ja? Det kan dröja , men skadan är fortfarande skedd oavsett vad de hittar eller inte. Jag förstår inte riktigt vad du vill säga . Omfattningen av försvunna mail är graverade nog för dåligt förtroende hos väljarna, detta gör inte saken bättre, just nu, taskig timing liksom. Oavsett hur mycket Europas sociala medier vill ha henne i vita huset.
Det är ju ingen nyhet så jag förstår inte alls vad du vill säga heller förutom att sparka in öppna dörrar?

"förhållandevis sansad människa"?
Den där tyrranosaurus rexen startade syrienkonflikten med sina sansade beslut.

Jag är böjd att hålla med axel, det är dags för många att öppna korpgluggarna och vidga vyerna och kanske försöka sätta sig in i faktiska händelser. Och försöka förstå att det faktiskt inte är enbart de här pest eller kolera som ställer upp som kandidater - det finns fler alternativ, tyvärr är de inte ekonomiskt lika starka som Clinton och Trump.

Hur många här vet om tex att Svenska Postkodlotteriet öser in pengar i Clinton foundation?

Inga "independent" alternativ kommer att vinna valet har. Inte pa manga, manga ar. Det har inte alls lika mycket att gora med ekonomisk formaga att gora, som med det enkla faktum att Amerika ser sig som ett tva parti system av havd ... och det ar betydliget svarare att bryta.

Alldeles för sent. Men Bernie hade varit ett bättre alternativ, kanske dessutom bättre förutsättningar än någonsin för en så USA-perspektivmässigt "vänster-man" att vinna posten, eftersom alternativet är helt otänkbart med en lallande psykopat som har noll kunskap och noll kompetens.

Eh ... Det har "doesn't even make sense" ... med andra ord, jag forstar inte vad du menar.:p

Konspirationen är total. Användaren du länkat till har tvingats ta bort sin rappakalja från YouTube.

Valet blir inte särskilt spännande, men det beror på att republikanerna valt en lallande, främlingsfientlig, rasistisk, kvinnoföraktande, ignorant, icke-kompetent, populistisk äldre skitgubbe som sin kandidat.

Hade de gjort vilket annat val som helst så hade det kunnat bli "otroligt spännande". För demokraternas kandidat är inte särskilt övertygande heller.

(Det är nu man skulle kunna önska att en president fick sitta mer än 8 år)

Jo ... det har ar ett av de mer avgorande valen nagonsin i USA ... Och den Ignorante, icke-kompetente, populistiske aldre skitgubben har en mycket stadig grund och manga som anser att han ar bast.

Det rapporterar trovärdiga, dvs mindre biaserade, medier mycket om, så det är hyfsat välkänt.

Hillary står i mångt och mycket för en ganska liten förändring mot Obama, en ganska stabil fortsättning i etablissemanget.. Vilket är positivt, för det är mycket som fungerar i USA och blivit bättre med Obama. Oavsett vad man tycker om landet USA, så verkar det ganska idiotiskt att byta till något som med 100% sannolikhet inte fungerar alls, en president som inte har ett realistiskt svar på en enda fråga.

Jag känner en amerikan som åtminstone för en månad sedan skulle rösta på Trump. Resonemanget/argumentationen är att landet idag är på ett sluttande plan och Hillary kommer att fortsätta på det sluttande planet, långsamt mot en "katastrof", kanske om 20 år. Vinner Trump så kommer sluttande planet att bli en avgrund och katastrofen att inträffa inom 2 år, så kan landet få "boota" om tidigare och komma på fötter. Att spela ett sådant spel med sitt land?

Är det inte alltid bättre att stanna på det milt sluttande planet och arbeta därifrån för att upphäva sluttandet?

Jag bor i USA och kanner betydligt fler an en som kommer att rosta pa Trump. Vissa, de flesta, for att de ar Republikaner av havd ... andra for att de verkligen inte gillar Hillary ... men ditt "sluttande plan" har jag aldrig hort talas om.

Ja, och det rör sig om, tydligen, tusen email. Hur lång tid ska det ta att ögna igenom dem på jakt efter olämpligheter? En eftermiddag? Klart! Och man kan gå vidare. Om "man" vill.......

Det var "tens of thousands of emails" till och fran Huma Abedin.
Du glommer att FBI directorn ar en Republikan :meh: och tydliten valjer det har sattet att hjalpa sitt parti. Utav havd sa ger inte NAGON "law inforcemet', police eller vad det nu ar, nagon form av "input' som kan paverka valet innom 60 dagar innan valet. FBI direktorn kom ut med det har 11 dagar innan valet.

Det är ju ingen nyhet så jag förstår inte alls vad du vill säga heller förutom att sparka in öppna dörrar?

Jo, det har ar en nyhet som traffade oss pa den har sidan "polen" i gar ...
Tyvarr ar det har ett val som polariserar landet i tva aggressive grupper och det ar ett val som kan fa vem som helst att ge sin in i politiken personligen.

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 861
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 845
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar